Ruskeaa tuhrua alkuraskaudessa
Tein maanantaina positiviisen testin, tänään alkoi juuri tuhru...onko normaalia vai meneekö kesken?
Eritevaroitus: sellaista ruskeaa, limaista tuhrua. Tuli pyyhittäessä, lähti pyyhkimällä. Kävin sen jälkeen pissillä ja pyyhin, niin tuli hyvin vähän tuhrua, nyt ei sen jälkeen ole tullut mitään...apua...
Kommentit (43)
Ei pahalla,
mutta tilannehan saattaa sulla olla erikoisen "hyvä"
Tuo alempi rivi tuli tuohon ilmeisesti koneen muistista.... Siis ei pahalla, mutta jos maanantaina... jne...
Johtui pienestä hematoomasta, ja nyt kaikki OK (rv 21). Voi siis tarkoittaa huonoa, mut ei välttämättä. Nyt et voi muuta kuin odottaa. Jos kunnon vuoto ei ala, odota johonkin rv 7 asti ja käy sitten yksityisellä tarkistamassa tilanne. Sykkeen pitäisi näkyä jo tuolloin. Jos olet nyt vasta rv 4+jotain, tuskin kannattaa mennä, kun ei siellä vielä mitään näkyisi kuitenkaan. Jos taas kunnon vuoto alkaa (samanlainen kun menoissa), voit olettaa, että kesken on mennyt. Tsemppiä! Odottavan aika on pitkä, tiedän!
Teitkö testin heti, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa?
Mulla alkoi ekassa raskaudessa tuhruvuoto rv 5+6. Ultrattiin 6+5, jolloin ei vielä näkynyt sikiötä ollenkaan. Tuulimunaepäily, mutta ultrassa 7+5 näkyi viikkoja vastaava sikiö ja syke. Vuodot jatkuivat rv22 asti. Mitään syytä ei koskaan löydetty.
Ei auta kuin odottaa. Aika näyttää, toivotaan parasta!
nyt pitäis olla jotain 3+6...
Näkiskö ne huomenna siellä lääkärissä ultralla, onko keskenmeno käynnissä?
t.ap
t.ap
Sen vuoksi sitä testiä ei oikein kannattaisikaan tehdä kovin varhaisessa vaiheessa (olet tehnyt 3+4 ilmeisesti), koska tosi monesti raskaus päättyy ennen kuin sitä on ehtinyt tajutakaan. Suurin osa näistä jää kokonaan toteamatta, koska testiä ei suositella tehtäväksi kovin aikaisessa vaiheessa.
Mutta kaikki on vielä mahdollista.
t.ap
on laskennallisesti rv 4+0...
Minulle kävi kerran niin, että höyrysin tehdä testin jo pari päivää ennen menkkojen alkua. Plussa tuli. Muutaman päivän jälkeen alkoi vuoto, eli oli varhainen keskenmeno. Menkat oli ehkä hiukan runsaammat kuin normaalisti. Kun vuoto loppui, tein raskaustestin joka näytti negaa.
Noin aikaisilla viikoilla ultrassa ei näy yhtään mitään, joten ei auta kuin odotella ja toivoa, että on kiinnittymisvuotoa tms.
Jos vuotoa vaan tulee joka päivä niin osta saman merkkisiä testejä ja tee muutaman päivän/viikon aikana uudet testit aamulla. Niistä alkaa yleensä jo näkyy jos on mennyt kesken, viivat alkaa haaleentua. Mutta sulla on vasta noin alussa kaikki. Mitän vaan voi käydä. Toivotaan parasta!
Terv: 7 keskenmenoa kokenut äiti
olis nyt 5+ jotain, mutta ovulaation mukaan 3+6 (digi)...
Eikö ne näe yksityisellä ultrassa, jos km on alkanut tai jos se on kohdunulkoinen?
t. ap
että aikaisintaan rv 6+ kannattaa mennä varhaisultraan eikä syke välttämättä näy silloinkaan
niin tulee itsestään ulos,hieman runsaammat menkat,ei siitä mihinkään kannata mennä koska ei ne mitään voi tehdä alle 15rv keskenmenoille.ja sydänäänetkin näkyy vasta rv 7.mutta mun mielestä toi kuullostaa kiinnitysvuodolta eli kun alkio alkaa kiinnittymään niin mulla tullut ainakin tuota vuotoa just sillon ku menkkojen pitäis alkaa.
Eli plussa viikko sitten. Tuhruttanut vähän muutamana päivänä. Veritesti näytti, että hcg ei ole kehittynyt niin kuin pitäisi. Eli runsaampaa vuotoa odotellessa....
Ja vielä ei ole runsaampaa vuotoa tullut. Alkais nyt, että pääsis uuteen yritykseen. Kun vuoto alkaa niin lääkäriin turha mennä. Tuon hcg:n voisit käydä mittaamassa niin tiedät vähän tilanteesta mihin suuntaan kehittymässä.
tilanne ennallaan, eilen klo 19 tuli taas pyyhittäessä vähän, sit ei mitään koko yönä. Nyt aamulla pyyhittäessä taas. Ei valu siis housuihin asti, vain pyyhittäessä. Alavatsalla edelleen menkkamaista jomotusta.
Raskaustesti näyttää vieläkin positiivista, tein juuri.
Hmmm...olen samaa mieltä, että jos on mennäkseen, menis nyt sitten kesken kun on vielä näin alussa, että pääsisi pitämään välikiertoa ja yrittämään uudelleen...kamalinta, jos tulee joku tulehdus ja joudutaan kaavintaan, jos tää vaan jatkuu ja jatkuu... :( Hirveetä. Itkettää vaan.
t. ap
Tuhrut oli pari päivää poissa. Nyt tänään aamulla tuli pikkuhousuihin asti sellainen pikkurillin pään kokoinen alue, edelleen sitä ruskeaa.
Huoh.
Koska tää loppuu?! On niin raastavaa! Jotenkin toivoo, että jos on kesken mennäkseen niin menee kanssa, ei tätä jaksa hullukaan tätä pikkuhousujen vahtaamista kokoajan... :(
Ja alkuraskauden ultraan kannattaa mennä vasta tosiaan viikolla 7+...
Eli parisen viikkoa odotellaan vielä...
Voisko olla joku tuulimunaraskaus, tms.? Onko siinä tällaisia oireita?
t. ap
Alkoi tuhruvuodolla ja seuraavana päivänä sitten istuinkin pöntöllä ja vuosin sinne. Juttelin samalla naistenklinikan hoitsun kanssa ja se vaan rauhoitteli. Ei sinne tarvitse mennä vaikka vuoto olisi runsastakin sillä jos kesken menee niin menee sille ei mitään voi. minä vuosin todella paljon ja kivut oli järkyn kovat mutta ei muuta ku lepoa ja buranaa. Jos tyhjenee hyvin niin ei nykyään tarvitse edes tehdä mitään jälkitarkastusta.
Toivottavasti sinulla kuitenkin kaikki menisi hyvin. Tsemppiä.
Alkoi tuhruvuodolla ja seuraavana päivänä sitten istuinkin pöntöllä ja vuosin sinne. Juttelin samalla naistenklinikan hoitsun kanssa ja se vaan rauhoitteli. Ei sinne tarvitse mennä vaikka vuoto olisi runsastakin sillä jos kesken menee niin menee sille ei mitään voi. minä vuosin todella paljon ja kivut oli järkyn kovat mutta ei muuta ku lepoa ja buranaa. Jos tyhjenee hyvin niin ei nykyään tarvitse edes tehdä mitään jälkitarkastusta.
Toivottavasti sinulla kuitenkin kaikki menisi hyvin. Tsemppiä.
Mulla on yks perussairaus, jonka vuoksi joudun heti NKL:lle, jos tulee keskenmeno, eli mun on sinne jokatapuksessa mentävä, jos kunnon vuoto alkaa... :(
t.ap
tuli toi 12 noista sun viikoista...ilmeisesti ei pääkään enää toimi...siis yläpää... ;)
t.ap
mutta jos maanantaina olet tehnyt positiivisen testin, ei nyt tapahtuvan keskenmenon takia tarvitse mennä yhtään mihinkään. Tulee sieltä itsekeen ulos. Eivät ota sua päivystykseen.
Eri asia myöhäisemmillä viikoilla, mutta silloinkin keskenmeno on harvoin päivystysasia.
Toivotaan, että on normaalia alkuraskauden vuotoa.