Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäminen ja matkustelu alkuraskaudessa????

Vierailija
28.03.2012 |

Apua kaivataan!!! Sain juuri tietää olevani 5 viikolla raskaana, vauva on esikoisemme, ja ehkäisyn poisjättämisestä tärppäsi heti ekalla kierrolla... Meillä on varattuna nyt tulevana viikonloppuna neljän päivän reissu Espanjaan aurinkorannikolle, ja toukokuun lopussa parin viikon reissu jenkkeihin..

Onko teillä kokemuksia lentämisestä raskausaikana???

Finnairilla ja American Airlinesilla (joilla lennämme) rajoitukset koskevat vain tuota loppuraskautta. Olen 24v, hyvässä kunnossa ja terve, mitään pahoinvointiakaan ei ole ollut vielä yhtään. mutta silti mietityttää.. Juurikin tuo keskenmenoriski, vaikka pieni onkin, ja säteily. Tiedän, että säteilynmäärä on naurettavan pieni, lentoemännätkin voivat työskennellä ainakin rv 17 asti, ja he saavat työnsä puolesta huomattavasti enemmän tuota säteilyä..

Peruisitteko minun tilanteessani matkoja? Vai ylireagoinko vain?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut useampaan kertaan kaikkien kolmen raskauteni aikana. Ensimmäisen kanssa keskiraskauden aikaan Alpeille laskettelemaan ja sen jälkeenkin vielä koneella Lappiin, en tosin enää lasketellut. Keksimmäisen kanssa matkustin heti alkuraskaudesta kolmeksi kuukaudeksi Jenkkeihin. Matka oli suunniteltu ennen kuin tiesin raskaudesta. Ei olisi tullut mieleenkään perua. Siellä lennettiin myös sisäisiä lentoja muutaman kerran. Nyt viimeisen raskauden aikana lensin viikolla 27 Thaimaahan. Ei mitään ongelmaa.

Jos olet, kuten sanoit, perusterve ja noin nuorikin, ei reissaamiselle ole mitään esteitä! Espanja on kuitenkin Eurooppalainen sivistysmaa ja siellä on helposti saatavilla kaikki terveyspöalvelut.

Hyvää matkaa!!

Vierailija
2/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä, ylireagoit ja pahasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lentänyt kummassakin raskaudessa harva se kuukausi kotipaikkakunnalleni. Eihän lentämisestä ole mitään vaaraa! Ne loppu raskauden rajoitukset johtuu vain siitä, etteivät lentoyhtiöt halua synnytyksiä lentokoneisiin. :)

Enemmän mua huolettas se, että mitä sitä uskaltaa kohdemaissa syödä, koska ruokarajoituksiahan on aikalailla, kuten pastöroimattomat juustot yms.

Vierailija
4/4 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissuun :) Itse lähdin viime jouluna rv 10 Karibialle. Varasin vain hieman evästä lennoille jne. tietenkin syöminen kohdemaassa oli hieman ´hankalaa, mutta eipä sitä ruokaa muutenkaan niin tehnyt mieli.

Kysyin neuvolasta veilä mielipidettä ennen reissua. Toivottivat hyvää matkaa, ja totesivat että mikäli keskenmeno tulee, niin se on tullakseen, eihän sitä voisi suomessakaan estää. Tosin ilmoitin, että siinä tapauksessa odotan jälkitarkastuksen tekoa Suomessa, etten kyllä menisi paikan päällä mihinkään kaavintaan, mikäli sellainen jostain kumman syystä olisi tarpeellinen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan