Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yhdistää perhe, kokopäivätyö ja opiskelut yliopistossa?

Vierailija
28.03.2012 |

Onko kenelläkään kokemusta? Haaveissa kauppatieteellinen. Töissä pitäisi käydä, että saa laskut maksettua eikä viitsisi vakityöpaikkaa jättää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hops

Vierailija
22/30 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta pakko kommentoida. Itse pyrin nyt keväällä 2018 yliopistoon. En tiedä vielä alkaako opinnot syksyllä, kun tulokset tulevat joskus kesäkuun aikana.

Opiskelen kuitenkin tällä hetkellä avoimen yliopiston kautta kursseja. Päivärytmini on sellainen, että

- 5:30-5:45 herätys, opiskelua klo 7:00 asti

- 7:15 lähtee bussi töihin, bussissa kertaan muistiinpanoja.

- Töissä pidän välillä taukoa ja luen kirjasta kappaleen, sivun tai aukeaman, riippuen kirjasta ja aiheesta ym. Alleviivaa, jotta myöhemmin olisi nopea sitten tehdä niistä muistiinpanot.

- Bussilla kotiin, kertailen muistiinpanoja tai katselen opintoihin liittyviä videoita Youtubesta.

- 17 - 21 perheaikaa.

- 21:00 poika menee nukkumaan, ja minä jään lukemaan klo 23 asti. Jos vapaapäivä seuraavana päivänä niin voi mennä myöhempäänkin.

Opiskelu ja työ vaatii uhrauksia, ja ajoittain väsyttää, mutta kaikki mikä elämässä on tavoittelemisen arvoista ei tule helpolla. Kaikkiin sellaisiin on ylämäki kuljettavana. Minä olen valmis sen kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, jos puoliso ottaa vastuun kodista ja lapsista ja itse selviät lyhyillä yöunilla.

Vierailija
24/30 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt viimeisen kolmen vuoden aikana suorittanut kandidaatintutkinnon työn ja perheen ohella. Sekä työ että opinnot täysiaikaisena. Lapset ovat 3- ja 4-vuotiaita. Onnistui ihan hyvin, koska opiskelin alaa, jonka koen "helpoksi", olen siinä siis hyvä. Kävin ainoastaan pakollisista seminaareissa, ja ne tunnit tein sisään iltaisin. Tenteistä pääsi läpi lukemalla kirjat esim. parina päivänä ennen tenttiä. Monista kursseista oli essee tenttimuotona, ja esseen kirjoitin aina yhdessä illassa. En vaatinut itseltäni tässä elämäntilanteessa mitään huipputuloksia, mutta arvosanat ovat olleet kuitenkin ihan hyviä. En koe, että perhe-elämä kovasti kärsi siitä, että pari viikonloppua vuodessa linnoittauduin toimistohuoneeseen opiskelemaan.

Vierailija
25/30 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipa90 kirjoitti:

Vanha ketju, mutta pakko kommentoida. Itse pyrin nyt keväällä 2018 yliopistoon. En tiedä vielä alkaako opinnot syksyllä, kun tulokset tulevat joskus kesäkuun aikana.

Opiskelen kuitenkin tällä hetkellä avoimen yliopiston kautta kursseja. Päivärytmini on sellainen, että

- 5:30-5:45 herätys, opiskelua klo 7:00 asti

- 7:15 lähtee bussi töihin, bussissa kertaan muistiinpanoja.

- Töissä pidän välillä taukoa ja luen kirjasta kappaleen, sivun tai aukeaman, riippuen kirjasta ja aiheesta ym. Alleviivaa, jotta myöhemmin olisi nopea sitten tehdä niistä muistiinpanot.

- Bussilla kotiin, kertailen muistiinpanoja tai katselen opintoihin liittyviä videoita Youtubesta.

- 17 - 21 perheaikaa.

- 21:00 poika menee nukkumaan, ja minä jään lukemaan klo 23 asti. Jos vapaapäivä seuraavana päivänä niin voi mennä myöhempäänkin.

Opiskelu ja työ vaatii uhrauksia, ja ajoittain väsyttää, mutta kaikki mikä elämässä on tavoittelemisen arvoista ei tule helpolla. Kaikkiin sellaisiin on ylämäki kuljettavana. Minä olen valmis sen kulkemaan.

Missä välissä kirjoitatte esseet 30 sivua per kurssi?

Vierailija
26/30 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt viimeisen kolmen vuoden aikana suorittanut kandidaatintutkinnon työn ja perheen ohella. Sekä työ että opinnot täysiaikaisena. Lapset ovat 3- ja 4-vuotiaita. Onnistui ihan hyvin, koska opiskelin alaa, jonka koen "helpoksi", olen siinä siis hyvä. Kävin ainoastaan pakollisista seminaareissa, ja ne tunnit tein sisään iltaisin. Tenteistä pääsi läpi lukemalla kirjat esim. parina päivänä ennen tenttiä. Monista kursseista oli essee tenttimuotona, ja esseen kirjoitin aina yhdessä illassa. En vaatinut itseltäni tässä elämäntilanteessa mitään huipputuloksia, mutta arvosanat ovat olleet kuitenkin ihan hyviä. En koe, että perhe-elämä kovasti kärsi siitä, että pari viikonloppua vuodessa linnoittauduin toimistohuoneeseen opiskelemaan.

Mikä mahtoi olla tämä ala jolla voi kirjoittaa esseet yhdessä illassa? Meillä on niin paljon vaadittuja lähdekirjoja esseeseen, ettei niitä lueta yhdessä illassa ja sivumäärä niin hurja, ettei niitä kirjoiteta yhdessä ilassa. Vaihtaisin mielellään helpompaan alaan.

Vierailija
27/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esseet kirjoitan silloin kun on aikaa; myöhään illalla tai aikaisin aamulla.

Vierailija
28/30 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipa90 kirjoitti:

Mielenkiintoista, kirjoitat siis 30 sivun esseet parissa tunnissa ja vitosia ropisee?

Vierailija
29/30 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nipa90 kirjoitti:

Mielenkiintoista, kirjoitat siis 30 sivun esseet parissa tunnissa ja vitosia ropisee?

En toki. Käsitit ehkä hieman väärin. Useampi tuntihan niihin menee, joten useampana aamuna ja iltana niitä joutuu väsäämään.

Vierailija
30/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten kirjoitin tähän ketjuun viimeksi. Aika tehdä päivitystä. En päässyt 2018 yliopistoon, ja nyt keväällä yritän avoimen väylän kautta. Helsinkiin en päässyt oman mokani takia (en toimittanut "virallisesti oikeaksi todistettuja tosistuksia"), mutta eipä se minun ykkösvalinta ollutkaan. Tampereelta ei ole vielä mitään kuulunut. Se on ykkösvalintani.

Sain viime vuonna yhteensä 55 opintopistettä kasaan. Minulla oli siis aikaisemmin yksi lapsi, ja kesällä 2018 tuli toinen. Opiskelut menevät edelleen samaa tahtia: Joko illalla myöhään, tai aamulla aikaisin. Tenttimään yritän päästä nyt kahden lapsen isänä kuuden viikon välein. Yhden lapsen isänä oli neljä viikkoa tavoitteena, mutta se ei enää ole mahdollista.

Nautin siitä mitä teen, enkä koe raskaaksi. Aina aamulla ei kiinnostaisi, mutta kofeiini piristää kun pitää kello 04.50 herätä ennen töihin lähtöä joka on kello 06.00.

Kuten aikaisemminkin sanoin, tämä on ylämäki, eikä kukaan sanonut, että se olisi helppo kulkea. Itselläni on onneksi todella mielenkiintoinen aihe opiskella, joten se tuo motivaatiota jaksamiseen.

Palataan asiaan taas vuoden päästä, ja katsotaan mikä sitten on tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän