Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluaisin ruveta uskovaiseks! Mutta....

Vierailija
27.03.2012 |

Mutta en pysty. En vaan löydä sitä juttua mikä tekee ihmisestä uskovaisen. Siis en löydä uskoa toisin sanoin :D laittaa järki vastaan, että se on hölmöjen hommaa, jokanen vastaa itestään.

Mulla on pieni lapsi ja haluaisin sit syyttää jotain muuta kun itseeni jos sille tapahtuu jotain pahaa. Tyylin että näin oli tarkotettu ja tämä oli jumalan tahto tms. Mut en vaan pysty! Tiedän etten kestäis sitä jos lapsi vaikka kuolisi, sit kuolisin mäkin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto

lue nuo tarkkaan, niin häviää haaveilut.

Vierailija
2/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin uskoon pikkuveljeni kuoleman jälkeen. Mulla oli etsikkoaika ja tartuin samantien "kiinni". Jumala kosketti ja sain elämälle tarkoituksen. Rukoile, että Jumala koskettaisi myös sinua ja tulisit uskoon. Eikä tarvisi ajatella tuommosia asioita, vaan voisit elää turvallisella mielellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin uskoon pikkuveljeni kuoleman jälkeen. Mulla oli etsikkoaika ja tartuin samantien "kiinni". Jumala kosketti ja sain elämälle tarkoituksen. Rukoile, että Jumala koskettaisi myös sinua ja tulisit uskoon. Eikä tarvisi ajatella tuommosia asioita, vaan voisit elää turvallisella mielellä.

elävät turvallisella mielellä ilman uskontoakin :DD

Vierailija
4/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä mitään hihhulilahkoo meinannu vaan ihan perus uskoa. Olkoon se sitte mikä uskonto hyvänsä. Kaipaan semmosta turvaa siittä.

Tuntuu jotenki väärältä rukoilla jotain jumalaa johon ei usko? Ja mitä sit jos se oikee oliski vaikka allah tai joku muu?

AP

Vierailija
5/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä on etsikkoaika? :)

Mulla ainakin loppui kaikki stressaaminen siihen kun tulin uskoon. Tiedän että on olemassa Korkeampi voima joka pitää huolen omistaan. Ja kaikista ihaninta on tämä varmuus; Kun kuolee, saa elää.

Vierailija
6/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, oikea Jumala on Jeesus Kristus. Hän on Tie, Totuus ja Elämä. Muista se. Hän näkee että kaipaat semmoista turvaa. Rukoile, hän varmasti vastaa, ajallaan.

Vierailija
7/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, oikea Jumala on Jeesus Kristus. Hän on Tie, Totuus ja Elämä. Muista se. Hän näkee että kaipaat semmoista turvaa. Rukoile, hän varmasti vastaa, ajallaan.

Uskon kyllä ja olen kokenut Pyhän hengen vaikutuksenkin, mutta kun joka uskonnossa

vakuutetaan ainoaa oikeaa...eli se on siis se sama

kuitenkin se Jumala..

Vierailija
8/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän uskomisen olevan aivan älytöntä, mutta olen niin heikko, että välillä tuntuu, etten jaksa yksin. Ja pidän monia Raamatun ohjeita ihan hyvinä, mutta onhan siellä paljon ihan höpöhöpöäkin, enkä tiedä voiko sieltä vaan poimia rusinat pullasta.

Vierailija
9/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan taitaa olla etsikkoaika juuri nyt?

Lue Raamattua, sieltä löytyy vastaukset. Ja kannattaa aina rukoilla ensin kun alkaa lukemaan, että ymmärtäisi mitä sielä lukee.

Uskossa eläminen on parasta mitä voi olla! Se kun saa luottaa Jeesukseen Kristukseen täydestä sydämestä!

Siunausta sinulle ja lapsellesi.

Saanko muistaa sua rukouksin?

Vierailija
10/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on pienen piirin 1100-luvulla tallentamaa sepustusta kuulopuheen pohjalta.

Mieti ap uskoa ihan vain omassa mielessäsi, rukoile vaikka metsän peikkoa. Tärkeintä uskossa on kuitenkin se, että se tuo lohtua ja turvaa sinulle, joten se uskomisen kohde on toisarvoinen seikka. Minusta Raamattu on humpuukikirja, tarinateoksena ihan hauskaa luettavaa joskus. Käyn joskus kirkossa varsinkin jouluisin ja haluan pitää kiinni kristillisistä juhlapyhistä. Rukoilen, uskon enkeleihin ja kuoleman jälkeiseen taivaaseen. Uskon myös henkiin ja energiaan joka meistä jää kun kuolemme. Se on minun uskoani, ei siinä tarvitse kaikkia kristillisiä piirteitä omaksua jotta on sinut uskonsa kanssa. Minustakin esim. kristilliset arvot ovat ummehtuneita ja aatamin aikaisia homokammoineen ja kaiken vieraan tuomitsemisineen, joten niitä en koe omakseni. Sitä vastoin lähimmäisenrakkaus on hyvä asia!

Vaikea ja pitkä sepustus, mutta halusin kirjoittaa mitä usko minulle itselleni on, koska se ei oikein ole lujaa kristinuskoa, mutta ei myöskään täyttä ateismia. :)

Vierailija
11/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen jotkut uskovat yliluonnollisiin... heh -hölmöä.

Vierailija
12/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus! Hän on Tie Totuus ja Elämä, muuta tietä ei ole Taivaaseen. Sekin lukee Raamatussa selvästi. Ja se juuri tässä on tärkeää, että uskoo ainoastaan Jeesukseen Kristukseen.

Vierailija
13/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus! Hän on Tie Totuus ja Elämä, muuta tietä ei ole Taivaaseen. Sekin lukee Raamatussa selvästi. Ja se juuri tässä on tärkeää, että uskoo ainoastaan Jeesukseen Kristukseen.

Miksi pitäisi uskoa yhteen, mutta toiseen ei voi uskoa? Mikä etuoikeus Jeesuksella on sanoa olevansa ainut ja oikea uskomuksen kohde?

Vierailija
14/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Raamattua, niin ymmärrät miksi.

Vierailija
15/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos lukisin Koraania, siellä väitettäisiin Muhammedin olevan ainoa ja oikea. Eli kuka voi sanoa olevansa vain ja ainoastaan oikeassa, jos kymmenen muuta väittää ihan toista?

Vierailija
16/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sit kuolisin mäkin". Minkä ikäinen olet?

Eli miten kuolisit jos lapsesi kuolee? Sydänkohtaus, itsemurha? Kerro, tahdon tietää koska lapseni kuoli ja minä jäin eloon. Pitäisi siis tappaa itsensä jos lapsi kuolee koska ei "voi elää", niinkö?

Jos miettisit vähän kehittävämpiä asioita, jooko?

Vierailija
17/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettepa todella kypsää porukkaa.

Luepas muutama evankeliumi edes.

Jeesus myös sanoi että maailma vihaa Jeesusta ja näin on. Maailma vihaa totuutta, kaikkea muuta kyllä ihannoidaan ja se on trendikästä, mutta usko Jeesukseen on maailmalle punainen vaate.

Raamattu on kirjoitettu ENNEN KORAANIA ja monia muita uskontoja, joita tulleet sen jälkeen, jos nyt keksin itse uuden uskonnon, teidänkö mielestä se on ihan yhtä oikea ?

Minusta kannattaisi perehtyä asioihin ennen tuomitsemista, mutta nöinhän ihmiset tekevät, tuomitsevat kaiken jo pelkän IL- lööpin perusteella kun eivät jaksa itse ottaa selvää mistään.

Mitä hyötyä siitä on et uskot vain johonkin saadaksesi jonkun jota syyttää jostain ? Kyllä uskon täytyy tulla eläväksi.

Sitten jos lukisin Koraania, siellä väitettäisiin Muhammedin olevan ainoa ja oikea. Eli kuka voi sanoa olevansa vain ja ainoastaan oikeassa, jos kymmenen muuta väittää ihan toista?

Vierailija
18/18 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uskoo uuteen? Tässä muutama kysymys joihin olisi kiva saada vastaus (alkuperäinen kirjoittaja Juha Ruotsalainen):

Päivi Tapper kirjoitti (25.3.) Jumalan sanan mukaan homouden olevan kauhistus. Arvatenkin hän viittaa 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18:22). Voisiko Jumalan ikuisen ja muuttumattoman sanan asiantuntija vastata minulle joihinkin Mooseksen 2. ja 3. kirjan herättämiin kysymyksiin, jotta voisin näitä lakeja kirjaimellisesti ja oikein elämässäni noudattaa?

1) Kun polttouhraan naudan alttarilla, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

2) Jos haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään (2. Moos. 21:7), niin mikä nykypäivänä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

3) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) sanotaan, että voin omistaa orjia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Erään ystäväni mielestä tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voitko tarkentaa? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia?

4) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

5) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10-11), se on kuitenkin vähemmän kauhistus kuin homoseksuaalisuus. En ole varma asiasta.

6) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan pappi ei saa lähestyä Jumalan alttaria, jos hänellä on näössä vikaa. Olen nähnyt pappien käyttävän silmälaseja. Tulisiko heille antaa mahdollisuus laserleikkaukseen vai surmataanko heidät heti?

7) Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa ohimoilta ja ajavat partansa, vaikka tämä on kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

8) Kuulin naispuolisen työtoverini harrastaneen sukupuoliyhteyttä kuukautisten aikana, vaikka se 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 20:18) kielletäänkin. Tulisiko hänet ja hänen partnerinsa poistaa kansansa keskuudesta Venäjälle vai Ruotsiin?

9) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:7-8), että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin käyttää nahkakenkiä, jos käytän välissä sukkia?

10) Sukulaisellani on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos. 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo kyseistä lakia käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista kutsua koko kaupungin väki kivittämään heidät (3. Moos. 24:10-16)? Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa (3. Moos. 20:14)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi