Voinko pyytää miestäni olla menemättä?
Tarkoitus olisi lähteä yhdessä kesällä muutaman kaverin kanssa kuukauden mittaiselle "once in a lifetime"-reissulle. Oltiin ostamassa lentolippuja jo meille molemmille, kerran oli erittäin hyvä tarjous lipuissa. No, se tarjous kesti tasan yhden oston verran (Finnair). Miehelläni on lentolippu. Liput maksavat nyt reilusti yli puolet tuosta ja joka päivä seurataan hintojen kehitystä kaikista mahdollisista lippukaupoista, huonolta näyttää. Viiminen toivo on stockan hullut päivät.
Jos käy niin ettei hinnat alene, en pääse lähtemään itse. Voinko pyytää miestä ettei hänkään lähtisi? Onko se oikein jos toinen lähtee unelmien matkalle jolle toisella ei sitten koskaan ole siihen chanssia
Kommentit (8)
mutta tuo jos mä en saa niin et säkään, on vähän vaikea lähtötilanne. Helpointa toki olisi, jos vain kaivaisitte ne rahat jostakin ja lähtisitte yhdessä.
mies on asiasta? Ettekö voi maksaa sinun lipustasi puolet ja puolet? Kuinka kauan olette olleet yhdessä, asutteko yhdessä?
"Liput maksavat nyt reilusti yli puolet tuosta" eli ovat lähes puolta halvempia!
Peruutat tietysti sen ylihintaan ostetun ja ostatte samalla rehalle kaksi.
mies edes pois matkalta jos pyytäisit?
siis miten te ostitte vaan yhden lipun? Me ostetaan aina samassa koko porukalle liput. Minä ehdottaisin, että maksatte sen summan, mikä on maksettava tai sitten muutatte matkaa niin, että menet jonnekin lähelle jollain toisella koneella. Mikä on lomakohde?
Olin menossa matkalla ja kun olin järkännyt lapsille hoitajat ja muut asiat olivat liput jo kalliimmat. Itse maksoin ne kalliimmat liput, koska lasten hoitaja oli järkännyt lomaa, että sai lapset hoidettua sekä kaikki kyläilyt kohdemaassa sovittu.
Kerran se kirpaisi.
tuon homman yhdessä suunnitelleet niin ei tietenkään mies mene yksin? Kuukaudeksi unelmareissulle ja jättäisi vaimon kotiin, jonka piti myös päästä: onko se sitten se unelmaloma? :) Ei varmastikaan mies ole tuollaista edes ehdottanut. Hieman liian röyhkeää.
Homman nimi on seuraava: Sinä lähdet mukaan. Tuollainen on iso juttu. Te vaikka yhdessä lainaatte rahat. Tai sitten mies myy lippunsa eteenpäin ja siirrätte matkan ajankohtaa.