Perheellisen ihmisen työaika?
Mikä on perheenäidin ja -isän normaali työaika?
Aika surkeaa on, jos perheenäiti joutuu seisomaan päiväkodin pihalla 17-18 asti, ennenkuin pääsee kotiinsa perheensä luo.
Tai olemaan kaupan kassalla 21 asti, tai sairaalassa 22 asti.
Kukas sen äidin perheestä huolehtii?
Kommentit (6)
sitä varten on vuoropäiväkodit!
Ja onhan perheessä mies joka voi hoitaa perhettään myös.
Meillä miehen kanssa sama työaika ja pitkät työmatkat joten lapset hoidossa ilta 18 saakka
mutta joudun olemaan siellä arkena kello 23.00 asti ja viikonloppuisin kello 22.00 asti. Näinä päivinä perheen toinen aikuinen eli mieheni huolehtii yhteisestä perheestämme :)
äidin aviopuoliso äidin ollessa töissä. Kyllä perheelliset joutuvat tekemään myös vuoro- ja matkatyötä yms. Toivottavaa toki on, että puolisot voivat sovittaa yhdessä työaikansa niin, ettei lasten hoitojaksot veny kohtuuttoman pitkiksi.
Yksinhuoltajien kuvio on sitten haasteellisempi.
töihin 6.30. Kotiin ja lapsen haku tarhasta 15.30. Mies vie lapsen tarhaan kymmenen aikaan, lenkittää koiran uudestaan.Minä lenkitän koiran päivällä. Mies kotiin 21.30 ja lenkittää taas koiran. Siinäpä se päivä.
vaihtelee 05-22 välillä. Kyllä meillä lasten isä, aviomieheni, huolehtiin perheestä ja lapsista tällöin. Onnekseni pääasiassa olen aamuvuoroissa, mies vie lapset hoitoon ja minä haen. Ehdin siinä välissä käydä laittamassa kodin kuntoon/tehdä ruokaostokset tms. ennen lasten hakua (pienempi nukkuu päiväunet, niin en halua kesken niitä hakea). Mies on töissä 8-16.
voi huolehtia vaikka isä. Monilla on sellainen.
Mun työhön ja työmatkaan menee aikaa 7:00-17:00. Miehellä menee 8:00-16:00.