Mitäs olette mieltä...
nimestä TINKA? Tunnetteko kovinkin monta? Toista nimeä?
Niin, meillähän on Noora Emilia ennestään, toinen tulossa....jokin aika sitten kyselin poikien nimiä ja sain loistavia ehdotuksia! En siis tiedä sukupuolta :)
Kommentit (11)
Tinka Tuulia ja Tinka Olivia ovat käyneet mielessämme :)
Kiitos myös muista ihanista ehdotuksista!
Muistan, että täällä kun on ennen kysytty Tinkasta mielipiteitä niin joillekin on tullut mieleen tinkaaminen, mutta minusta ihan kiva siitäkin huolimatta!
Noora Emilia pikkusiskolle ehdotan:
Tinka Sofia
Tinka Adele
Tinka Tuulia
Tinka Maria
Tinka Olivia
Tinka Tarleena
Tinka Matilda
Tinka Amanda
Tinka Amelia
Tinka Amalia
Tinka Eerika
Tinka Aurora
Tinka Ilona
Tinka Elviira
Tinka Eveliina
mietin itsekin. Mutta itse pidän siitä nimestä todella paljon :)
Kuulin sen ekaa kertaa saksalaisessa Marienhof sarjassa :)
Tinja on myös kaunis nimi, kiitos sinullekin ehdotuksista! Ihania nimiä kyllä keksitte.
Lisää mielipiteitä odottelen!
En tunne ketään kenen etunimi on Tinka. Joskus töissä tuli puhetta yhdestä romanialaisesta miehestä, jonka sukunimi on Tinka. Nimi aiheutti kaikissa englanninkielisissä huvittuneita naurunpyrskähdyksiä. Tinka kun lausutaan englanniksi samoin kuin " tinker" , joka tarkoittaa vintiötä tai ryökälettä, sekä ainakin Irlannissa on haukkumanimi paikallisille mustalaisille.
Jos ei noita ajattele, niin Tinka kuulostaa ihan sopivalta nimeltä suomalaiselle tytölle. Sehän on vähän niinkuin Tiina tai Minka.
Mulle tulee kans mieleen se Marienhoffin Tinka=)
Aina löytyy joku, joka sanoo tietäneensä jonkun eläimen, joka oli sen ja sen niminen...
nyt se oon siis minä =)
Minä annoin vuosiavuosiavuosia sitten yhdelle meidän kissanpennulle, joka oli ihana ja kaunis kun pikkuinen timantti, itseään vastaavan kauneimman tietämäni nimen Tinka.
Ei siis lehmä eikä possu (niitä väheksymättä.. ;) ) vaan ihanainen pikkumiuku.
Ekaseks tuli mieleen Tinka Tuulia, se oli teillä mielessä jo ollutkin.
muita, (saattaa tulla samoja)
Tinka Taika Helmiina
Tinka Minttiina
Tinka Alviina
Tinka Mimosa
Tinka Iina Illu(u)sia
Tinka Matilda
Tinka Ottiilia
Tinka Annika
Tinka Tarleena
Tinka Maarika
Tinka Linnea
eikä mulle tullut yhtään tinkiminen mieleen
kaikille vastanneille! Kiva kuulla muiden mielipiteitä ja mielleyhtymiä :) Minä kun en tunne ketään Tinka nimistä ja ajattelin että onkohan se jotenkin liian " erikoinen" kun vanhemmilla on tuikitavalliset suomalaiset nimet ja Noorakin on hyvin perinteinen nimi :)
Ihania vaihtoehtoja taas toisiksi nimiksi tuli, äitini ainakin ihastuisi jos toinen nimi olisi Mimosa :) Pidän siitä itsekin, mies ei pidä sen kummemmin Tinkasta kuin Mimosastakaan :(
Tinka Tuulia on tosiaan ollut mielessä mutta jotkut lisäsivät kivan Taika nimen väliin. Onpas ihana kolmen T:n rykelmä :)
Vielä...kertokaa vaan rehellisiä mielipiteitä!
Tulee mieleen Katinka, joka myös on melko mukava.
Ehdotukseni on Tinka Elinda (tai Tinka Fransilja)
Tinka on oikeastaan aika jännä nimi. Ihan kivan kuuloinen vaikkei mikään minun suosikkinimi olekaan. Jotenkin mulle tulee mieleen että niinku joku ois jossaki pinteessä, aika hassu mielleyhtymä kyllä.
Nyt siis pähkäilyssä Tinka, Tinja ja Pinja :-D
Lisää mielipiteitä!!
..olen kuullut nimen, mutta en tiedä yhtään tämän nimistä.
Nimi on aivan just minun makuuni. Pirteä ja reipas!
Tinka Teresa
Tinka Annika
Tinka Helinä
Tinka Taika Tuulia
Tinka Julietta
Tinka Nanette
Tinka Vanessa
Tinka Odessa
Tinka Olivia
Tinka Rebekka
Tinka Viola
Tinka Marjukka