Hei, te jotka käytte yksitysellä puolella hoidoissa?
Toinen inssi tehty tässä kierrossa ja pahasti vaikuttaa siltä että menkat siellä nurkan takana odottaa hyökkäystä (pp10). Molemmat inssit on tehty luomu-kiertoon ja seuraavaan inssiin piikitykset mukaan.
Nyt minulla pyörii sellainen ajatus mielessä että voisinko minä sittenkin valita IVF-hoidon? Olen yksityisellä puolella hoidossa. Oletteko itse saanet valita hoitomuodon jossain vaiheessa? Poikkeaako inssin ja IVF:n hoito paljon toisistaan? Hoitojen hinnoissa on ainakin suuri ero, mutta olisin kuitenkin valmis maksamaan siitä että onnistumisprosentti olisi korkeampi. Jotenkin en vaan usko inssiin.
Mikä on IVF-hoidon onnistumisprosentti?
Kommentit (7)
Ivf ja inssi poikkeavat hoitona melkoisesti. Inssi menee yleensä yhdellä ultralla sekä toimenpiteellä ja pienillä hormoonimäärillä, kun siinä yritetään saada aikaiseksi 1-3 munarakkulaa. Inssi on " kevyt" hoito ivf:ään verrattuna.
Ivf:ssä hormoonimäärät ovat paljon suuremmat, pistoksia noin 10 päivää annoksella 150-450 iu. Lisäksi tulee joko jarrupistos, jarrusumut tai Orgalutran pistokset. Ultria tulee yleensä 3-4 kpl + punktiopäivä + alkion siirto. Punktiosta tulee sairaslomaa vähintään 3 päivää. Munarakkuloita on tarkoitus saada aikaiseksi mahdollisimman paljon, yleensä yli 10.
Tuloksista löydät tarkempaa tietoa klinikoiden nettisivuilta, mutta onnistumisprosentti on suurempi kuin inssissä.
Ei yksityisellä puolella ole mitään jonoja muuten kuin ensikäynnille. Sen jälkeen hoito etenee oman kiertosi mukaan ilman jonotuksia.
Olen ollut omaan lääkäriin yhteydessä ja IVF:ään pääsen jo seuraavassa kierrossa. Sumuttelut jää siis pois mutta sanottiin että se ei haittaa.
Siispä loikkaan inssipuolelta IVFpuolelle. Nyt ei muuta kun menkkoja odottelemaan! En ole pitkään aikaan toivonut että menkat alkaisi mutta odotan kovasti että pääsen hoitokierteeseen, kyllä tämä elämä on nurinkurista. :)
Siis tietysti inssin ja IVF:n hoidot poikkeaa toisistaan, tarkennan:
Poikkeavatko edeltävät hormoonihoidot paljon toisistaan?
Anteeksi tämä sekoilu!
Voit varmasti yksityisellä vaikuttaa siihen, että hoidoksi vaihdetaan IVF. Eräs ystäväni kertoi, että he olivat ekan inssin jälkeen sanoneet, että haluavat IVF/ICSI hoitoihin (yksityisellä) juuri samasta syystä mitä itsekin mietit.
Meille tehtiin kaksi inssia alkuvuodesta, jonka jälkeen meille sanottiin, ettei kannata enää tehdä niitä, joten vaihdoimme ICSIin. Onnistumisprosenteista en nyt muista, olisko ollut jopa n. 40 % luokkaa (?).. on kuitenkin merkittävästi parempi kuin inssissa.
tsemppiä hoitoihin!
t aurinko76
IVF:ään on jonoa. Ainaski Oulussa yli puoli vuotta!
...ei kai yksitysiellä puolella ole puolen vuoden jono?