Töistä poissaolo sairaan lapsen vuoksi
Eli lapselle tuli vesirokko, joka ei tietenkään parane neljässä päivässä. Työnantaja on siis sitä mieltä, että neljä päivää saa vaan olla pois. Mihin sairaan lapsen laitan sitten loppuajaksi? Onkos ideoita?
Kommentit (37)
Miten voi olla sellanen tes että lapsen sairaudesta on palkatonta samantien? Minkäikäinen lapsi on?
Tessit nyt vaan on erilaisia...
että jankkaan mutta minkä alan tessissä sitten noin huonot systeemit on?
Se tarttuu! Voi olla vaarallinen jollekulle. (Mun kaveri sairasti kolmekymppisenä ja makasi sairaalassa)
Hoitoon saa mennä kun rakot ovat puhjenneet ja kuivuneet ja lapsi on kuumeeton. Meillä on kaikilla kolmella mennyt vesirokko ohi alle viikossa, keskimmäinen oli päivähoitokunnossa 4: ssä päivässä!
Ohjeen mukaan tarhaan aikaisintaan viisi päivää viimeisten rakkuloiden puhkeamisesta.
että vähintään 10 päivää pois hoidosta.
mutta 3 päivää on palkallista sen jälkeen ei tarvi enää palkkaa maksaa.
Hoitoon saa mennä kun rakkulat ei ole enää auki. Eli viikko voi riittää. Meidän lapsi oli kolme päivää hoidosta pois (+viikonloppu). Tauti oli kyllä alkanut jo pari päivää aiemmin, mutta sitä ei huomattu pk:ssa vaan luultiin hyttysten syöneen kseä kun oli.
Palkkaa hoitaja vaikka mll:n kautta. Netistä voi löytyä vaopaita opiskelijoitakin kun kevät tulossa.
Jos lapsella lääkärintodistus, että ei voi mennä päiväkotiin, eikä muita hoitajia ole, niin voiko työnantaja silti kieltää olemasta pois?
että saa itse olla hoitamassa sen 4 päivää, vaan sinä aikan pitää pystyä järjestämään se sairaan lapsen hoito...
Jos lapsella lääkärintodistus, että ei voi mennä päiväkotiin, eikä muita hoitajia ole, niin voiko työnantaja silti kieltää olemasta pois?
Se on hoidon etsimiseen TAI hoitamiseen.
Se on hoidon etsimiseen TAI hoitamiseen.
en kieltänytkään... mutta siis neljässä päivässä asia pitäis olla plakkarissa, ja ihmettelen, jos siinä ajassa ei saa hoitoa järkättyä esim ap:n tapauksessa...
pääset töihin. Jos et pääse töihin et ole työnantajan käytettävissä.Joitakin helpotuksia työntekijöille on suotu kuten tuo neljän päivän palkallinen vapaa lapsen hoidon järjestämiseksi.Joskus vaan tuntuu siltä että työnantaja on aikuinen ja työntekijät ovat lapsia; "mä en voi tälle tilanteelleni mitään" "ei mun tartte järjestää omia asioitani kun mä en voi olla vastuussa niistä".Työnantajan on taas oltava vastuussa kaikesta ja ymmärrettävä ja venyttävä loputtomasti.
OT, mut näinhän se just menee.
Milloin kummipoika tarvii uudet sukset ja ne on tietysti hankittava keskellä työpäivää, kyllähän työnantajan se on ymmärrettävä.
Ja kesken työpäivän voi lähteä jos kaveri soittaa että tuu hinaan mut pois täältä lumipenkasta.
Ja kun illalla on tulossa vieraita, pidetään rokulipäivä että ehditään kunnolla siivota, nukkua kauneusunet ja käydä kaupassa.
Nämä kaikki esimerkkejä oikeasta elävästä elämästä.
Lastenhoitoa ei edes yritetä järjestää.
Työnantaja voi tosiaan tämän kieltää - mutta varmaan monet joustavat ja antavat lisää palkatonta.
Miten voi olla sellanen tes että lapsen sairaudesta on palkatonta samantien? Minkäikäinen lapsi on?