siis MITEN pystyitte lopettaa kynsien pureskelun?
kynnet suunnilleen tossa kunnossa http://research.fuseink.com/artifactimg/MTMxNzI3ODc1MzE1MDNfMQ.jpg (googlesta) ja haluisin vaan niin lopettaa, mut ei pysty :(
Kommentit (23)
Olin kesätöissä siivoojana sairaalassa.
Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli pureskella kynsiä ja leikkaan ne muutenkin aina tosi lyhyiksi ettei jää pöpöjä sinne kynsien alle muhimaan...
Siis miten voisitte lopettaa käyttämästä siis-sanaa otsikon alussa? Aargh.
Maksavat maltaita, mutta silloin ei kertakaikkiaan voi purra ja saat kerralla nätit. Mulla oli lähes yhtä pahat kuin tuossa kuvassa, kun laitatin kynnet. Pidin geelikynsiä lähes kaksi vuotta, ja siihen purekelu loppui. Nyt mulla on nätit kynnet, jotka pystyn kasvattamaan aika pitkiksikin. :) Tosin välillä, jos kynsi katkeaa, meinaan sortua uudestaan, mutta olen saanut homman pidettyä hallinnassa. :)
http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/22620/1520838.jpg
Noi ap;n kuvan kynnet on ihan kuin mun omat... :( Pysyyko noi geelikynnet repeilematta ja katkeamatta, vaikka kynsia raplaisikin tms? Mulla on ollut rakennekynnet, mutta ne irtosivat liian helposti etta niista olisi ollut mulle mitaan hyotya... Olen siis taysin toivoton tapaus...
Laitoin sellaiset kaupan tekokynnet, nitä on ihan tosi nättejä ja itselläni pysyy n. viikon. Pidin niitä pari viikkoa, eli laitoin uusia sitä mukaa, kun edellisiä tippui. Siellä alla omat kynnet kasvoivat ja lopulta irrotin varivasti tekokynnet ja kävin välittömästi ottamassa omiin kynsiini geelauksen. Eli oman kynnen päälle levitetään sitä samaa geeliä, kun rakennekynsiin. Kuitenkin alla täysin oma kynsi, ei tippejä.
Suosittelen. Nyt käyn huollattamassa vain tätä geelilakkausta. Pidän kynnet edelleen kätevän lyhyinä, mutta on kyllä tosi nätit nyt tuon geelin ansiosta eikä pysty pureksimaan.
mutta nakertanut olen vuosikymmenet, kovalla työllä olen muutaman kerran pystynyt pitämään jopa yli puolen vuoden tauon ja sitten taas sortunut. Ei auta kynnelit, ei kynsien kanssa askartelemiset, lakkaamiset ja muut, ei mikään.
geelikynnet, ne oli hyvännäköiset ja en pureskellut. Mutta kyllästyin siihen, että muutaman viikon välein piti niitä huollattaa. Vie hirveästi aikaa ja rahaa.
Nyt taas on vähän sama ongelma... en tiedä, mikä auttaisi.
vuosikymmeniä kestävästä jyrsimisestä. Lopetin vuoden alussa ja nyt on tosi nätit kynnet joita pääsen jo lakkailemaan. Ihanaa kun voi pitää kädet pöydällä!
Tsemppiä!
Hei.olen pureskellut kans kunsiäni moonta moonta vuotta. Lopetin sen viimme vuonna ja sain aikaan todella kauniit ja mukavan pitkät kynnet.laitoin kynteni suuhun ja aloin purra niitä päivästä toiseen.en pure ikinä tressitiloissa tai missään muussa sellaisessa vaan puren niitä yleensä sillon, kun on tylsää.kun yritän olla purematta niin jotenkin ne aina päätyy suuhun.itse en viilaile kynsiä koska itseä alkaa ainakin oksettamaan se karhea kraaputus kynnen päällä.haluaisin lopettaa ja olen nyt päättänyt lopettaa sen ja rumat ne ovat vielä, mutta kyllä tämä tästä.
Liimatkaa pikaliimalla ne tekokynnet kii ja sitä mukaa lyhentelette niitä ku oma kynsi kasvaa alle :)
kotioloissa puuvillakäsineet kädessä kun en tee mitään, yleisellä paikalla en viitsis edes pureskella, todella noloa o_O
Mulla on onneksi luonnonlahjana vahvat kynnet. Mutta pureskelin niitä on-off (pääasiassa "on") 42-vuotiaaksi saakka. Mulla oli ehkä 3-5 vakavampaa lakkoa tai "lopetusta", mutta näin jälkeen päin tuntuu, etten koskaan ollut ihan "tosissaan". Tai siis olin, mutta kun sen vain tiesi, etten mä ehkä oikeesti vaan pysty lopettaan, vaan se johtui hyvästä elämäntilanteesta tai siitä, että tosiaan jaksoin värkätä niiden kanssa. Eli: mulla on aina auttanut vain lakkaaminen. Ja siis tietty olla se halu siinä samalla, mutta ilman lakkaamista haluaminen ei auta mitään. Eikä lakkakaan, jos evvk.
Mutta aikaisemmin mun "lakot" on päättyneet esim. seuraaviin syihin: torimyynnistä seurannut kynsien haperuus (kädet kuivuivat käsitellessä multaisia kasviksia), stressi, masentava elämäntilanne (masennus).
Ajattelin sitten, että ANTAA OLLA, puren näitä sitten lopun ikää. Häpesin niitä (asiakaspalveluammatissa) mutta annoin olla. Kunnes eräänä päivänä vaan aloin tajuta, tuntea, että mä en varmaankaan enää halua purra kynsiäni. En aloittanut lakkoa edes heti, en jaksanut. (Mulla oli silloinkin tavallaan ns. paha ja raskas vaihe elämässä). Mutta olo jatkui ja jatkui. Olin itseasiassa ekaa kertaa elämässäni päässyt käsittelemään sen raskaan elämänvaiheen takia juuri niitä pahoja turvattomuuden tunteita, joiden pohdin kenties olleen lapsuudestani asti syypäänä kynsien puremiseen. Ehkä se halu tai kyky lopettaa tuli sieltä, tiedä häntä. Jokatapauksessa tuli vain tunne, että eiköhän tämä ollut tässä, mun ei enää tartte purra kynsiä, ja tää on ihan eri fiilis siihen, kuin ikinä aikaisemmin. Aloitin taas kerran lakkaamalla kynnet, koska siten pääsen eroon jyrsityistä reunoista kun en hetkeen koske kynsiin, mutta nytkin mulla on ollut lakkaustaukoja ja kiinni on pitänyt, en pure. Tai yksi kynsi oli hauraampi, sitä purin sallitusti ja muita en :D mutta nyt olen kasvattamassa juuri sitäkin täysin neutraalin värisellä valkoisella lakalla.
Yleensä shokkipunainen on auttanut parhaiten, kertonut jo värillään, että mitä olenkaan tekemässä, että no no!)
En voi kuin sanoa, että tsemppiä ja voimia, se voi olla pitkä tie, mutta jos pääset elämässäsi henkiseen tasapainoon, niin tämäkin voi ratketa ihan itsekseen, jos sulla on taustallasi vähänkään sellaisia syitä. Siihen asti ole itsellesi armollinen: pureksitut kynnet ovat minun ymmärrykseni mukaan myös useimmille pureskelijoille itselleen paljon pahemman näköiset siis meidän omissa silmissämme, kuin ei-pureskelijoille. (Jos sua ulkonäkö hävettää). Eli turhaan häpeät. Se ei ainakaan auta mitään! Tsemppiä asian kanssa, kyllä se hyvin menee.
Tietoisuus siitä mitä kakkaa kynsien alle kertyy pesusta huolimatta.
Ostin kymmenen kynsiviilaa ja ripottelin niitä kotiin, työpaikalle, autoon, mökille ja aina mukana yksi. Minulla järsiminen kohdistui epätasaiseen kynteen mutta nyt olen joutunut jopa leikkaamaan kynsiä ensimmäisen kerran elämässäni.
Hauska sattuma. Itse alotin juuri viikko sitten sähkötupakan polttamisen nikotiinittomilla nesteillä, jotta mm. kynsien pureskelu vähenisi. Toiminut mulla!
Menin töihin vanhainkotiin. Ei todellakaan tehnyt mieli pureskella kynsiä kaikkien vessassa avustamisten jälkeen, vaikka tietenkin hanskat töissä onkin.
Purin kynsiäni 22 vuotta, ja kokeilin kaikenlaista Kynneliä myöten, mutta en vain pystynyt lopettamaan. Sitten eräänä päivänä päätin, että jospa saisin oikean peukalon kynnen niin pitkäksi, että tuntisin sen etusormellani. Vain sen yhden kynnen, muita minun olisi lupa pureskella edelleenkin. Kynsi kasvoi kahdessa päivässä niin pitkäksi, että se nousi etusormen tuntemaksi. Nopeudesta innostuneena kokeilin, saisinko myös muut kynnet kasvamaan. Näin tapahtui, ja sen jälkeen en olekaan enää kynsiäni purrut, se loppui kertalaakista. Siitä tuli viime syksynä 28 vuotta, ja sen jälkeen minulla on ollut pitkät ja kauniin muotoiset omat kynnet. Pidän ne aina lakattuina (aluslakka+kaksi kerrosta värilakkaa+päällyslakka), koska ilman lakkaa ne katkeavat heti. Pidän kerran viikossa kynsienhoitoillan, ja taas pelittää.
Vierailija kirjoitti:
Hauska sattuma. Itse alotin juuri viikko sitten sähkötupakan polttamisen nikotiinittomilla nesteillä, jotta mm. kynsien pureskelu vähenisi. Toiminut mulla!
Tuossahan siirtää vaan yhden "riippuvuuden" toiseen. Kohta sit etsii keinoja kuinka lopettaa sähkötupakan polttaminen, jne.
itte en uskalla pureskella enää omia kynsiäni ku laitoin niihin tosipahan makuista kynsilakkaa löytyy kai s marketista mulla on myös noi kunsinauhat rikki-haavoilla-verillä nii löytyy myös s marketista selllanen jos sulla on kynsinauhat kauheen kovat nii siitä löytyy ja muuten se merkki on joku mavala stop estää kynsien pureskelua niitä on kai pari muuta erillaista esim- tasottuu jotenki huonosti niinku että sun kynnet kasvaa ihan oudosti vähäniinku vinosti ja sit siellä on myös jotain kynsinauhan pehmennystä ja niitähän löytyy yleensä kynsien hoito osastolta lähellä on yleensä hiusten väriäys aineita ripsareit tai tallasta vastaavaa