Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tässä hyvä opetus palstalaisille siitä miten lopettaa valitus ja haukkuminen

Vierailija
26.03.2012 |

tässä myös selkeytetään se että kristityn tulisi, vihata syntiä, ei synnintekijää. siinä ero jota eteenkin ei-uskovat eivät ymmärrä palstalla.

Pliis katso tämä ja opi. pitäisi olla enemmän kiitollisuutta, ei valitusta omasta ja muiden elämästä tai materiaalisesta tasosta.

Joyce meyer on tosi suorasanainen ja hyvä puhumaan.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=17612

jaksoja on 3 kaikki kiinnostavia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on hyviä esimerkkejä omasta elämästä, ei esitä mitään pyhimystä.

tää jakso on kans ihan mielettömän hyvä.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15578

Vierailija
2/7 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei se aina ole niin helppoa erottaa syntiä ja synnintekijää toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa tutustuisit kristittyihin, et näe päältä päin kuka on ja kuka ei. on paljon mukavia kristittyjä joilta kaikenlisäksi voisit oppia jotakin. Ainakin voisit laittaa tuon asenteen syrjään ja katsoa tuon pätkän ja kertoa sitten mitä pahaa näet tuossa?

Vierailija
4/7 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-uskovat eivät opi? Itse erosin kirkosta juuri sen takia, että uskonto on korrekti syy vihata:

a) homoja

b) naisia

c) muslimeja

En siis väitä, että kaikki tai edes suurin osa kristityistä vihaisi näitä ryhmiä, mutta sitä hyssyttelyn määrää, kun joku kertoo teologisia mielipiteitään asioista ja sitä tekopyhyyden määrää - vihaan homoja, kun Raamutta kieltää homouden, mutta vaihdoin vaimoa, kun eihän se aviorikos, avioero tai toisen puolison himoitseminen synteineä minua koske - eli ei siis todellkaan vihata syntiä vaan nimenomaan niitä syntisiä, joiden syntiä itse ei harrasteta.

Jumala armahtaa minut synnteistäni huolimatta ja rankaisee sitten senkin edestä muita.

Vierailija
5/7 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppiihan, kuka sanoi ettei opi, mutta sydämen asioita ja asenteita ja tapoja on hankala muuttaa, eteenkin ilman jumalaa ja maailmassa jossa arvostetaan yleisesti aivan vääriä asioita. kuten kapitalismia vain 1 mainitakseni.

Ja voi hyvänen aika, ei kukaan heluntailainen, vapaa seurakuntalainen, kristitty ei varmaan edes luterilainen (?) ivihaa naisia!? tunnetko jonkun kristityn joka vihaa naisia, omaa vaimoaan tms ja kohtelee huonosti?

Homoista mainitaan raamatussa ettei miehen tule yhtyä mieheen. En kyllä vihaa homoja, vaikka pidänkin luonnottomana heidän aktiaan.

En vihaa muslimeja tai muita joilla eri usko, vaikka minulle Jeesus on totta ja olen löytänyt Jeesuksen kautta kaiken kaipaamani.

JOs mieheni kohtelisi minua alistavasti, niin en olisi naimisissa hänen kanssaan. Suomessa naiset ovat yleensä hieman feministisä, joten alistaminen ei ole helppoa muutenkaan.

Se on totta että monilla kristityillä(kin) on ongelmia parisuhteessa, haureutta kuten on rahahuolia ym ym.

Miksi luulette että ihminen muuttuu täydelliseksi tullessaan uskoon? yleensä uskon horjuttua tai siitä luovuttua tulee enemmän ongelmia, arvomaailmaa muuttuu, perhe ei olekaan tärkein vaan esim. työ tai harrastus. Jos rukoilee ja vilpittömästi etsii Jumalaa on vaikeampaa esim. pettää. Pettäminen on tuomittavaa, mutta siitä voi parantua ja ihminen voi muuttua.

Ei-uskovat eivät opi? Itse erosin kirkosta juuri sen takia, että uskonto on korrekti syy vihata:

a) homoja

b) naisia

c) muslimeja

En siis väitä, että kaikki tai edes suurin osa kristityistä vihaisi näitä ryhmiä, mutta sitä hyssyttelyn määrää, kun joku kertoo teologisia mielipiteitään asioista ja sitä tekopyhyyden määrää - vihaan homoja, kun Raamutta kieltää homouden, mutta vaihdoin vaimoa, kun eihän se aviorikos, avioero tai toisen puolison himoitseminen synteineä minua koske - eli ei siis todellkaan vihata syntiä vaan nimenomaan niitä syntisiä, joiden syntiä itse ei harrasteta.

Jumala armahtaa minut synnteistäni huolimatta ja rankaisee sitten senkin edestä muita.

Vierailija
6/7 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut on kastettu ja uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutten kuulu hihhulikirkkoon enkä edes ev.lut kirkkoon?

Eikö kirkkoon kuulumaton uskova ole mielestäsi kristitty?

Ja miksi pitäisi kuulua hihhulikirkkoon?

Vierailija
7/7 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut on kastettu ja uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutten kuulu hihhulikirkkoon enkä edes ev.lut kirkkoon?

Eikö kirkkoon kuulumaton uskova ole mielestäsi kristitty?

Ja miksi pitäisi kuulua hihhulikirkkoon?

Sinulla väärää asenne jos koitat kaivaa heti jotain negatiivista. Sanoin aiemmin että jos jokin kirkko on tuottanut pettymyksen niin ei se poistaa Jumalaa eikä huononna kaikkia kristittyjä. Minun lapsuudessani luterilaisen kirkon pappi lähenteli aina naisia. Ajattelin että mies elää väärin, mutta etsin Jumalaa. Ei 1 tai edes 50 "huonoa" kristittyä vie minua Jumalasta. On hyvä olla jonkin verran kritiikkiä ja etsiä Jumalaa itsekseenkin.

Sanoinko että kuulun itse hihhulikirkkoon??

en kuulu virallisesti mihinkään. Lapsikasteen voit googleettaa jos haluat, en jaksa siitä tässä selittää kun se on monesti keskusteltu asia. Ei 2kk vauva voi valita uskoaan, se on paras tehdä kun oman pohdinnan ja uskoon tulon jälkeen niin tahtoo.

Kirkkoon ei ole pakko kuulua, mutta minusta kirkossa (luterilainen,hellari, tms) on hyvä käydä välillä vahvistamassa ja saamassa rukousta ja ystäviä.

kun en jaksanut mennä kirkkoon aloin käydä solussa, jossa vieteään aikaa yhdessä, keskustellaan ja rukoillaan. se on kuin pieni alkuseurakunta jollaisia seurakunnat olivat Jeesuksen aikana/jälkeen.