^^ Ensikot vk 24 & 25 ^^
Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
Kommentit (33)
Tulin pitkästä aikaa kurkistamaan Enska-kavereiden kuulumisia. Hiljaista näyttää pinossa olevan, mutta se on varmaan ihan hyvä merkki. Ne kenellä ei asiat etene, niin pitävät pientä hermolomaa.
Nella: Me mennään syksyllä varmasti aika samoissa aikatauluissa IFV:n suhteen. Kiva saada sinusta piinailukaveri! Mutta sitä ennen nautitaan kesästä!
Rusina: Suuret pahoittelut negasta, kyllä se ottaa uskomattoman koville. Toivottavasti olet kuitenkin päässyt pahimman pettymyksen ohi. Sinulle myös ihanaa heinäkuuta, nautihan tauosta ja kerää elokuulle voimia.
Jessica: Taidat olla tosiaan ainoa tositoimissa oleva! Hieno saalis ultrassa, voihan se olla että sieltä pari alkiota saisi pakkaseenkin. Tsemppiä perjantaille, kerrohan sitten kuinka kävi!
Brooke: Siellä mennään jo yli puolen välin, onnea! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
Jennifer: Oi, sinulla on jännittävät paikat! Piinailu on kyllä kamalan ihanaa, toisaalta se suuri toivo, toisaalta pelko suuresta pettymyksestä! Toivotaan, että sun oireet olisivat juuri sitä ja tikkuun piirtyisi kaunis plussa!
ON: Ihan hyvää kuuluu, kesää ja lomaa. Olen päivitellyt ajatuksia edelleen tuonne blogiin, se on ollut hyvä paikka tuulettaa tunteita. Sieltä voi siis käydä tarkemmin lukemassa (http://sofia-1980.vuodatus.net/)
Ihanaa heinäkuuta kaikille Ensikoille! Nautitaan kesästä, vaikka helteet vielä antavatkin odottaa itseään!
piti toki myös toivotella jaksamista piinailuun! Noista clomeista en ikävä kyllä osaa sanoa mitään, kun itse en ole niitä käyttänyt. Mutta tuohon jaksamiseen en osaa sanoa muuta, kuin että kyllä sitä vaan jaksaa, kun on pakko. Ja epäonnistumisten myötä minä ainakin olen hieman tottunut ja turtunut tähän hommaan, en enää ajattele asiaa niin paljon enkä ota kaikkea niin raskaasti. Vaikka nämä hoidot ei koskaan onnistuisikaan niin eihän se elämä kuitenkaan onneksi siihen lopu. Mutta tioetenkin toivon onnistumista niin itselleni kuin kaikille muillekin!
Tullut uusiakin nimiä joukkoomme, kiva! Vaikka enhän mä kenenkään tietenkään toivos tänne oikeasti joutuvan... Huiskuja kaikille tasapuolisesti pieneltä palstatauolta:)!
Kesää vietellään, mutta ei kyllä loman merkeissä... Mutta lomaa edes noista hoidoista, jee-jee! Tänään mahtavaa hellettäkin!
Sen verran halusin tulla kuulumisia kertomaan ja iloisia sellaisia, et ei todellakaan, tietenkään ole tullut luomusti raskaaksi, en todellakaan... Ei, vaan ensimmäistä kertaa ainakin 10 vuoteen en tarvinnut yhden ainutta särkylääkettä syödä tällä viikolla alkaneiden menkkojen vuoksi!!! Tää on tuulettamisarvoinen asia ja pidän sitä tosi hyvänä asiana ajatellen syksyäkin ja tulevia hoitoja!!! Ennen siis meni puol pakettia buranaa, mut vyöhyketerapiassa käytyäni aloin saada kipuja hallintaan. Lisäks oon syönyt homeopaattista valmistetta. Lisäks menkat on runsastuneet tosi selkeesti, mitä pidän myös hyvänä. Vyöhyketerapeutti kun sanoi, että kivut johtuu juuri heikoista limakalvoista ja mulla olikin melko niukka vuoto. No, nyt tuntuu aivan tulvivan kolme ekaa päivää (sorry kuvaukset..), ennen kunnon vuotoa n. 1-1½vrk. Ja myös kierrot ovat säännöllistyneet. Eli aika tarkalleen alkanut olla tuo 28vrk, ennen min. 28, mut yleistä et kierto venyi aina 32 asti. Ja nyt kyllä josyain kumman syystä kierto jäi vain 24 vrk. Ei oo ikinä ollut näin lyhyt. Mutta pidän mahdollisena, et kahdessa edellisessä kierrossa tehdyt inssit voi sotkee hieman..
Mutta siis tosi hyvissä fiiliksissä menkoista huolimatta tai juuri siksi:DDD!
Tälläinen omanapainen tiedotus vain tähän väliin ja jatkan tod. näk. aikalailla taustailua aina syksyyn ja silloin alkaviin hoitoihin asti. Oon vähän miettinyt, et ehdottaisinko et seuraavaks tehtäs suoraan IVF, eikä turhaan tuhlattas aikaa ja energiaa enää inssiin..? Kai siinä kuunnellaan hoidettavankin toivetta. En oikein jaksa uskoo, et meidän kohdalla tuo inssi toimii, kun ainakin nuo kaksi ekaa niin puhtaita negoja, vaikka hoidot sinällään onnistuivat hyvin...
OIkein ihanaa kesänjatkoa!
Mette
Mukavaa heinäkuuta itse kullekin!
Brooke: Mitenkäs perjantain ultra? Teillä alkanee jännittävät hetket olla käsillä. bdbdbd, että kaikki sujuu hyvin. Toivottavasti uudet lääkkeet tuovat kaivattu potkua munissaaliiseen ja alkioiden laatuun!
Jessis: Vilkutuksia! Hienoa, että teillä kaikki sujuu hyvin ja tulit tuomaan meille terveisiä! Jos vielä satut kurkistelemaan, ajattelin kysellä millaisella annoksella tuo pregnyl-tuki sinulla meni ja kuinka kauan? Olisin itse valmis kokeilemaan sitä, sillä luulen meillä suuren ongelman olevan juuri kiinnittymisessä, kun kärsin niukoista menksuista ja lääkkeellinenkään tuki ei lugeilla ja estrogeenilisällä tunnu vaikuttavan asiaan. Kaikkea hyvää odotukseesi!
Mette Moi! Kiva kuulla iloisia uutisia! Näitten hoitojen keskellä on hyvä iloita pienistä asioista.
Diina: Kiitos blokistasi! Vilkutuksia kesään!
Jennifer: Minäkään en valitettavasti osaa Clomi-asioissa auttaa. Oletko saanut tilanteeseen selvyyttä?
Kesäterkuin, nella
Eilen olin taas ultrassa, ja solut on kasvaneet sen verran hitaasti että punktio on vasta perjantaina ja siirto manantaina, jos siihen päästään. Mutta hitaus ei liene huono asia - viimeksikin ne kasvoivat hitaasti ja juuri silloinhan plussasin. Soluja näytti nyt olevan ainakin 9 kpl ja olivat hyvin tasakokoisia. Määrä siis sinänsä on ihan ihanteellinen, liian iso määrähän voi huonontaa solujen laatua. Jostain syystä meillä vain ne jakautuu kovin huonosti.
Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole joten koko asiaa ei tule kauheasti ajateltua. Hyvä niin, pystyy nauttimaan kesälomasta ihan täysillä hoidosta huolimatta.
Niin monta kuukautta on vierähtänyt, että en päässyt ihan helposti enää kirjautumaankaan ja jouduin muuttamaan tunnusta Oon@sta Oonaksi :) Mutta ei kai tuo haittaa...
"Harmi", että te wanhat ihanat piinailukaverit olette vieläkin täällä :( Olette olleet mielessäni, vaikken täällä ole käynytkään :)
Voisin päivittää tilannetietojani hieman; tällä hetkellä popsin "onnellisena" taas E-pillereitä. Tuo vatsaongelmani alkoi toistua niin usein, että lääkärini kanssa päätimme testata johtuuko se oikeasti noista munasarjakystista. Nyt vetelen toista liuskaa ja vatsakivut ovat olleet poissa.. ainakin viime viikkoon. Loppuviikosta tuo kipu palasi, mutta siitä oli jäljellä vain hetkellinen polttava kipu kyljessä, alavatsassa ei tunnu mitään. On tää kroppa niin outo! En siis edelleenkään ole varma johtuiko nuo kivut niistä mollukoista vai onko vatsassa (suolistossa tai jossain sisäelimessä) jotain vikaa. Olin kyllä taas toukokuussa meilahden sairaalan polilla, jossa kirurgi mut päällisin puolin tutki ja sanoi, että sisäelimet on siellä missä pitää ja ihan oikean tuntuisia, eikä mitään elintä arista. Mä olin ajatellut, että popsin noita pillereitä nyt kesän ja aloitan täysin alusta sitten elo-syyskuun aikana. Toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä, ettei kyse ole mistään vakavammasta.. ei varmaan pää enää kestäisi lisää ongelmia..
Mutta jos vaikka jotain hyvääkin; työtä on jäljellä muutama päivä ja sitten pääsee lomailemaan!! Alkaa olla motivaatio niin nollassa, mutta olen yrittänyt näyttää siltä, että teen kokoajan töitä (vaikka tosiasiassa seikkailen netissä.. tai istun terassilla kahvilla - meillä on duunissa kiva terassi katolla, jonne pääsee pomoja karkuun!). Sitten meidän perhe lisääntyi yhdellä karvaisella kaverilla viime viikolla. Meillä terrieripoika sai 9 viikkoisen pikkusiskon! Vilskettä ja lattianpesua piisaa siis kotona! Onneksi lomalla pääsee mökille, niin loppuu tuo kuuraaminen :=).
Jessican huomasin olevan jo kauhean pitkällä! Onnea vaan puolivälin ylityksestä! Aika on kyllä taas mennyt todella nopeasti, koska muistan kurkanneeni tänne sun plussan aikoihin!
Killalle iso hali! Sen helv...in haikaran pitää nyt tarkistaa teidän osoite! Älkää muut suuttuko, mutta päällimmäisenä oli toiveena Killan plussauutinen, kun avasin vauvasivut...
Brookelle myös isot halit! Olenkohan nähnyt unta, vai olenko sittenkin vilkaissut näitä sivuja, koska tuo surullinen uutinen keskenmenosta tuntui "tutulta", ihan kuin olisin kuullut siitä jossain vaiheessa... Pahoittelut kuitenkin siitä vielä! Sullahan oli jo uusi hoito kovasti käynnissä - plussaa plussaa plussaa sulle puhaltelen täällä keuhkojen täydeltä!
Myös muille vanhoille tutuille vilkutuksia ja haleja ja toki lähetän heipat kaikille uusillekin! Nyt lähden tuonne äsken mainitsemalleni terassille, etten näyttäisi ihan hikipingolta omassa työpisteessä - voivat vaikka alkaa epäillä jotain... :)
Oon@, eli Oona
Meinasin vain tulla Brookelle onnea toivottamaan tulla, mutta kukas se olikaan pitkästä aikaa pistäytynyt!
Olipa, Oona, mukavaa kuulla susta pitkästä aikaa! :) Ollaan muutettukin tässä keväällä, ja tosiaan unohtui "olemme muuttaneet"-kortti pistää haikaralle, joten ilmankos ei ekasta IVF:stä plussaa tullut! ;) Toivotaan, että sun kurjat oireet helpottaa ja jos vaikka pilsut sulattaisi kystat (niin kuin mulla) ja vaikka pamahtaisit paksuksi heti syksyn alkuun! Olisi tosi hauskaa päästä sun kanssa tuonne o-puolelle, jos vaikka meitäkin onnistaisi ja tällä kertaa onni kestäisi loppuun asti!
Mutta tosiaan Brookelle tsemppiä vielä tähän hoitokiertoon! Olen käynyt sun tilannetta kurkkimassa, vaikka en ole osannut aktivoitua kirjoittamaan. Tosi hyvältähän sun kuulumiset kuulostaa, joten en ihmettelisi jos saisitte uuden plussan tästä hoidosta! Ainakin toivon sitä ihan tosissaan! :)
Omaa napaa sen verran, kun en muistaakseni ole vielä kertonut, että PASssiin ei sitten päästä, kun kierto venyi tavallista pitemmäksi. No parisuhteessa on ollut sen verran hoidettavaa, että ihan hyvä vain että ollaan saatu nyt vaihteeksi keskittyä vain toisiimme. Kesän jälkeen koitetaan taas tähdätä hoitoihin uudella innolla. :)
Huiskutukset vielä kaikille muillekin, koitetaanhaan sitten syksymmällä vaikka aktivoitua taas uudelleen tänne kirjoittelemaan.
Killa
Jouduin pitämään tällaisen viikon tauon täältä, kuukautiset tulivat sitten plussan sijaan ja oli vaikeampaa kuin koskaan. Hormonitkin varmaan vaikuttivat oloon paljon mutta olin kyllä usean päivän ihan hirveässä olossa, kyllä te valitettavasti tiedätte tunteen:( Tuntui etten jaksa ajatella mitään aiheeseen liittyvää, mutta eilen kävin jo kurkkimassa teitä ja tänään annoin itselleni luvan taas "aktivoitua". Nyt on taas se ihmeellinen alkukierron uhma ja toiveikkuus, vaikka alan nyt todella ymmätämään kuinka vaikeaa vauvan saanti voi olla. Kiitos kun olitte vastailleet jotain ja että olette täällä, vertaistukenne on tärkeää.Onko monet muuten nyt kesätauoilla hoitojen kanssa, kun suurin osa klinikoista on varmaan lomilla? Missä tunnelmissa ja vaiheissa muut ovat? Olisi kiva kuulla..ihania kesäpäiviä toivotellen jennifer
Eipä sitten mennyt mitenkään loisteliaasti tämä meidän kesähoito. Jos sanotaan kesän olevan hedelmällisintä aikaa niin ei kyllä ainakaan meille ollut. Perjantain punktiossa saatiin vain neljä munasolua, joista vain YKSI hedelmöittyi! Onneksi tämä yksi sitten kehittyi ihan kunnon alkioksi ja siirrettiin tänään. Nyt sitten taas kerran piinailemaan! Yritän kyllä olla ajattelematta asiaa kovin paljn, ja nykyisin se onnistuu minulta jo aika hyvin.
Lääkäri oli sitä mieltä että huono saalis johtuisi Menopurista, se oli mulla nyt ekan kerran käytössä kun aikaisemmin on ollut Gonal. Mahdollisissa tulevissa hoidoissa palaamme sitten varmaankin takaisin Gonaliin.
Eli tämä kierto on ollut mun elämäni eka greippimehukierto... Oon juonut kp 1:stä ovulaatioon saakka kaksi lasillista g.mehua päivässä ja ovulaatiosta tähän päivään saakka yhden lasillisen päivässä. Dpo 4:stä lähtien on ollut pientä vuotoa, jonka aluksi toiveikkaana ajattelin olevan kiinnittymisvuotoa...
Mutta tänään dpo 8 (kp 22) ja edelleen vuotaa :/ Vuoto on lisääntynyt pikkuhiljaa ja nyt on jo aikalailla samanlaista mitä mulla menkkoja edeltävä ruostetuhru...
Jotkuthan sanoo, että g.mehu aikaistaa ovulaatiota...? Jos mulla näin, niin aikaisti kyllä TOSI paljon. Tai sitten g.mehu ei vaan yksinkertaisesti sovi mulle...
Hassua, kun periaatteessa g.mehu on kuitenkin eräänlainen luonnontuote... En sitten tiedä, että jos en olisi g.mehua tässä kierrossa juonut, niin olisiko tätä tiputtelua tullut joka tapauksessa...
Saa nähdä, kuinka lyhyt tästä kierrosta loppujen lopuksi tulee, vai tiputteleeko vielä 5-6 pv, jolloin tästä kierrosta tulisi ihan normaalipituinen...
Onko muilla Ensikoilla kokemuksia greippimehusta, aiheuttaako jotain huomattavia oireita? Mulla ei siis tähän tietoon ainakaan mitään positiivista :/
-baulie-
dpo 7/kp 22
Brooke: täällä on kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että osaisi kiinnittyä kunnolla tuo ainokainen! Koska sulla on testipäivä?!
Baulie: mä en huomannut greippimehulla mitään vaikutusta mihinkään. Pari kiertoa sitä litkin tuloksetta...
Muille huiskut!
Killa
Killa, kiitos tsemppauksesta! Itse olen kyllä ihan varma että olen edelleen syksyllä täällä teidän kanssa piinailemassa. Tosin jos ei meillä nyt tärppää niin pidetään varmaan pieni rahan- ja voimienkeruu tauko ennen kuin jatketaan. Tämän vuoden puolella kannattaa kuitenkin uusi hoito tehdä, että saadaan lääkkeet samaan lääkekattoon.
Mulla on testipäivä 28.7. Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin tiedän tuloksen jo ennen sitä. Negahoidoissa on vuoto alkanut jo pari päivää ennen testiä, ja plussatessani ei vuotoa ollut. Muuten oireet eivät kyllä millään tavalla poikenneet toisistaan, joten nyt en edes rupea mihinkään oireiden kyttäilyyn. Muutenkin on jotenkin jo innostus mennyt sellaiseen tässä vuosien mittaan. :-/
Baulie: mäkään en huomannut mitään eroa silloin kun joskus greippimehua litkin. Tosin meillä on muutenkin luomuplussan mahdollisuus olematon miehen simppojen takia.
Tämän hetken IN-juttuhan taitaa olla omenaviinietikka, ja tunnustankin litkineeni sitä jo useamman viikon päivittäin. Kamalan makuistahan seon, mutta nyt löysin kaupasta hunaja-omenaviinietikkaa, joka on paljon parempaa. Omenaviinietikalla lienee tosi paljon muitakin hyviä terveysvaikutuksia, eli ei mene hukkaan vaikka ei se vauva-asiaan auttaisikaan.
Jos ja kun en nyt saa plussaa (huomaatteko miten toiveikas olen..) niin ajattelin kokeilla myös vyöhyketerapiaa ja/tai akupunktiota hoitotauon aikana. Hirveästi en niihin usko, mutta tässä vaiheessa sitä on jo valmis kokeilemaan kaikkea! Olen lukenut että joillakin on muka saatu koholla olevaa FSH-arvoa (joka siis mullakin koholla) laskemaan vyöhyketerapian avulla.
Vilkutukset kaikille ja viettäkäähän rentouttavaa kesää ja ladatkaa PALJON voimia syksyn koitoksia varten!
Brooke (pp 3)
paljon kiitoksia tsempityksistä, itse en kyllä jaksa pätkääkään uskoa että toinen plussa tulisi heti perään, kun ensimmäistäkin odotettiin niin kauan.
Meillä oli puhetta lääkärin kanssa, että jatketaan ainakin lugeja pitempään kuin edellisellä kerralla. Tosin en usko, että mun tapauksessa sillä on merkitystä, koska mulla keskenmeno tuli vasta monta viikkoa lugejen lopettamisen jälkeen. Jos homma olisi ollut lugeista kiinni, niin kai se olisi tapahtunut sitten heti kun lopetin ne? Sillä kyllähän se totuus taitaa olla, että useimmiten nämä alkuvaiheen keskenmenot johtuu sikiön viallisuudesta, eikä siihen silloin mitkään lääkkeet auta, parempihan se on että tulee pois jos ei ole elinkelpoinen. Mutta totta kai kaikki keinot on sallittuja jotta toivottuun tulokseen päästäisiin!