Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini vaikuttaa masentuneelta, mitä voin tehdä? Aina kun puhumme puhelimessa, hän

Vierailija
25.03.2012 |

kuulostaa ankealta ja valittelee, että sieltä sun täältä kolottaa ja kaikenlaista kurjaa nyt on eikä mikään innosta, ei mitään jaksa ja väsyttää.

Onko parempi sympatiseerata "kevyesti" ja koettaa itse jutella myönteisemmistä asioista, tai ehdottaa jotain mielen virkistystä? Vai pitääkö minun alkaa hoivata äitiäni ja voivotella hänen vaivojaan? En suoraan sanottuna jaksaisi ottaa häntä "hoidettavakseni" (henkisesti), kun oma elämä on täynnä vastuita muutenkin.

Voin toki kehottaa häntä menemään lääkäriin, mutta siitä hän luultavasti loukkaantuu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehotat lääkäriin.

Jos on aihetta niin silloin kannattaa mennä, jos ei ole aihetta niin käännät mielialaa paremmaksi.

Onhan vanhuksilla masennus yleinen vaiva, olikohan 60% luokiteltu jossain tutkimuksissa. Paljon syövät mielialalääkkeitä. Masentaahan se koton istua päivät pitkät vuodesta toiseen.

Vierailija
2/5 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa yksinäinen, vanha ja raihnainen niin kauan kuin muistan, vaikka hänellä on joka päivälle aktiviteetteja, paljon ystäviä ja rautainen terveys. Hän on narsisti joka haluaa huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoisia narsistisia?

Vierailija
4/5 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kylläkään valita kolotuksiaan, suorastaan yrittää piilotella niitä minulta, mutta en mäkään jaksa enää äitini piiloviestejä, mistä tuon masennuksen huomaa hyvin. Yrittää ovelasti syyllistää minua, kun en käy niin usein tms...

Vierailija
5/5 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötäile, ymmärrä, välitä. Kysy häneltä tunteeko hän itsensä masentuneeksi. Jaksan kyllä itse kuunnella äitiäni, osat ovat pikkuhiljaa kääntyneet niin päin, että tuen häntä välillä! Ennen se olin minä, joka nojasin häneen kuin lapsi. Hänen lapsensa olenkin! Nyt voin antaa takaisin jotakin siitä mitä olen häneltä saanut. Äiti ikääntyy, on välillä yksinäinen ja kaipaa isää, joka kuoli vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi