Ystäväperheen isä tuomittu rikollinen
Olemme olleet vuosia ystäviä. Taannoin kävi ilmi, että perheenisä tuomittiin talousrikoksesta. Itse eivät ole puhuneet asiasta mitään. Minä en enää osaa suhtautua häneen. Onkohan pakko perua ensi viikon kyläilykin, koska mulla on tunne, etten kykene sinne menemään. En vaan halua olla tuollaisen huijarin kanssa tekemisissä.
Kommentit (11)
Siinähä voi olla ihan vaan vaikka joku suhteelisen pienikin summa kysees tms.
musta ois paljon vakavampaa jos ois tehny rikoksen IHMISTÄ kohtaan; tappanut, murhannut, vahingoittanut, ajanut kännissä toisen päälle, pahoinpidellyt tms oikeesti vakavaa.
ei hän tosin koskaan kenenkään päälle ajanut, oli vaan jäänyt kiinni monta kertaa. Ei sen mukavampaa isää olisi voinut olla, ihan oikeasti :) Minustakin talousrikollisuudessa on jotain kamalan niljakasta, vaikkei ne nyt mitään murhamiehiä olekaan.
Talousrikollinen ei kyllä ole sellainen jota tarvitsee alkaa pelkäämään ja välttelemään. Tietenkin rikoksia on monentasoisia, mutta josksu voi myös olla yritysasioissa ihan tiedonpuutettakin ja toimii lainvastaisesti. Siitähän sitten tuoio tietnekin tulee siitä huolimatta.
Oletko kuullut, että omakotitalon tekijät maksavat pimeenä palkkaa tai oletko kuullut kenenkään tekevän töitä ilan kuittia? Rahanpuute ja yrityksen vaikeat ajat voi saada tekemään pientä vilppiä jota tehdään kyllä, mutta siitä ei vlttämättä jäädä kiinni. Jos liiketoiminta on isompaa tulee isompi syyte. Taustalla voi olla inhimillinen ja surullinen tarina. Mielummin ole ystävä kuin käännät selkäsi.
Joskus jopa väkivaltarikoksen tehnyt voi olla hyvää seuraa. Jos sattuu olemaan väärään aikaan väärässä paikassa ja auttaa ystäväänsä joutuen itse tappaeluun voi saada syytteen. Jotkut ritarit jopa voi pelastaa sinut, täysin tuntemattoman väkivallan keskeltä. Kurjaa, että heillekin niitä tuomioita tulee, kun koetaan, että on käyttänyt liikaa voimaa jne. Jos käyttää vähemmän voi olla että se ei riitä ja käy itselle ja pelastettavalle huonosti. Yksi lyönti tai tönäisy voi joskus olla kohtalokas.
silti osaan ja pystyn olemaan ystävä. Olet vissiin aika hiljattain kuullut asiasta? Anna aikaa, ja tajuat, että joko voit tai et voi olla kaverina.
lähes 200 000 euron kavallus. Ei saa minulta mitään sympatioita siitä hyvästä! Kuvottavaa ajatella, että hän maksoi perheensä meidän kanssa tekemät ulkomaanmatkat varastetuilla rahoilla! Häälahjarahammekin oli varastettua jne... Mä en kaipaa mitään lieroja ystäväpiiriini.
Jos tiesi, niin ehka minakin rupeaisin pitamaan vahan etaisyytta. Jos taas ei tiennyt, niin han tarvitsee nyt ystavyyttasi enemman kuin koskaan.
Jos tiesi, niin ehka minakin rupeaisin pitamaan vahan etaisyytta. Jos taas ei tiennyt, niin han tarvitsee nyt ystavyyttasi enemman kuin koskaan.
Ja sitä olenkin tässä eniten murehtinut. En kehtaa suoraankaan kysyä, koska itse eivät koko asiasta ole puhuneet. Ja valmis olisin olemaan perheenäidin tukena, jos kaikki on tapahtunut hänen selkänsä takana. Sääliksi käy myös heidän lapsiaan. Varmasti koulussakin tästä tiedetään ja heitä kiusataan.
Mun lapsen ystäväpiirissä on rikollisjengiin kuuluvien vanhempien lapsi. Se vasta kamalaa on.
sitä pahempaakin kuin joku mitätön pieni talousrikollinen. Haloo!