paljonko sinä treenaat, olisiko tämä sinulle paljon tai vähän?
La spinning
su bodypump
maa -
tii -
ke spinning
to bodypump
pe powerwalk
Tämmöisiä viikkoja koko ajan, noin joka kolmas viikko käyn pilatestunnilla ja usein jää spinning silloin pois. En syö karkkia lainkaan eikä keksejä, silti painan 80. Olen saanut 18 kiloa pois mutta noin 10kk on nyt jämähtänyt tähän, vaikka kukaan ei usko että painoa on tuon verran. Muita jotka treenaa paljon ja silti ovat suht painavia?
Kommentit (11)
Kroppa kuitenkin tottuu samaan vanhaan, jolloin kehitys pysähtyy kokonaan. Vaihda vaikka uintiin ja kuntosaliin tai mihin haluatkaan, mutta vaihtele sitä miten treenaat..
kolme päivää kun et liiku yhtään.
Minusta sinulla on hyvä tahti, mutta 4h viikossa hikiliikuntaa ei ole kovin plajoa.
Liikut enemmän kuin moni muu, mutta silti minusta liikunta on niin vähäistä että jos syöt muuten paljon "oikeaa" ruokaa niin kulutettu energia tulee sen kautta takaisin.
mutta aika ei tahdo riittää
oma suosikkini on bodycombat, jota meen 2-3krt viikko, kerran viikossa käyn cxworkissa, spinning on mun mielestä tosi tylsää, pyöräilen ulkona päivittäin, tosin vain työmatkat. Nyt ajattelin alkaa käymään aamuisin juoksemassa.
Syön mitä sattuu, joten olen hieman ylipainoinen, tosin mulla on myös aika isot lihakset varsinkin jaloissa.
Päivittäin joko hölkkä- tai kävelylenkillä (5-7 km) + kävely töihin ja takaisin (3,5km). Lihaskuntoa harjoitan kotioloissa tavallisten vatsalihasliikkeiden, punnerrusten ja punttien noston merkeissä. Tällä hetkellä raskaana enkä pahoinvoinnin takia pystynyt mitään tekemään neljään kuukauteen kauhean pahoinvoinnin takia:( Nyt vasta pari viikkoa olen voinut jotain tehdä.
nimenomaan on sellaista kävelyä, jossa syke nousee ja tulee hiki. Ei se ole palauttaavaa liikuntaa.
Eli korvaa spinning tai pump kerran viikossa saliharjoittelulla, hölkällä, ulkopyöräilyllä tms. vaihtelulla. Varmasti pidemmän päälle mielekkäämpää kuin samojen tuntien veivaaminen vuositolkulla.
Ja painonpudotukseen vaikuttaa 90% ruokavalio, ei liikunta
Eli korvaa spinning tai pump kerran viikossa saliharjoittelulla, hölkällä, ulkopyöräilyllä tms. vaihtelulla. Varmasti pidemmän päälle mielekkäämpää kuin samojen tuntien veivaaminen vuositolkulla.
Ja painonpudotukseen vaikuttaa 90% ruokavalio, ei liikunta
että jos tekee jonkin aikaa samaa, on mahdollisuus kehittyä noissa lajeissa ja helpommin näkee kehityksensä.
Pitemmän päälle olen myös samaa mieltä, pumpin tilalle salia, coretunti tai uintia, spinningin tilalle ulkopyöräilyä, zumbaa, hölkkää..
tärkeää kuin treenikerrat on arkiliikunta tai hyötyliikunta tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan. Säännöllinen fillarointi, kävely ja yleinen touhuaminen on yllättävän tehokasta kalorien kulutusta.
tärkeää kuin treenikerrat on arkiliikunta tai hyötyliikunta tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan. Säännöllinen fillarointi, kävely ja yleinen touhuaminen on yllättävän tehokasta kalorien kulutusta.
mutta itseasiassa ei se paljon kaloreita kuluta. Esim. tunnin kävely kuluttaa n. 250 kcl, tuon voi sitten suhteuttaa siihen, jos kulkee vaikka 15 minuuttia töihin suuntaansa, hyvää liikuntaa (ja ehdottoman tärkeää!) mutta kaloreita ei kyllä oikeasti paljon kulu.
Oletko miettinyt personal traineria? Jos saisit apua syömiseen/treeniin?
T.2
Olen 168cm/55kg, ylimääräistä ei ole koskaan ollut mutta kiinteytynyt olen paljon aktiivisen liikkumisen myötä. Syön myös makeaa, kerran viikossa on karkkipäivä. Kahvin kanssa usein pari keksiä jne. Hiilareita olen vähentänyt, salaattia+lihaa, keittoa syön aika usein. Ja jos pastaa niin täysjyvää. Ikää on kohta 37v ja 3 lasta.