Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolla on MIGREENI !!!

Vierailija
23.03.2012 |

Mikä lääkitys on kohtauksen sattuessa? Onko täsmälääkettä? Minkä merkkistä? Minkä hintaista?

Mulla pahat migreenikohtaukset tulee satunnaisesti, kun tulee, niin saattavat tulla viikottain vaikka vuoden ajan. Ja sitten voi olla pitkä tauko (kuten nyt 4 vuotta ilman yhtään kohtausta) ja sitten taas yllättäin erittäin paha.

Nyt haluisin tietää mitä lääkitystä voisi saada, jotain joka auttaa paremmin kuin tavalliset särkylääkkeet. (esim burana ja panadol)

Miranaxia ja Panacodia olen migreeniin syönyt joskus vuosia sitten, ennen raskauksia ja imetyksiä.

Nyt on lapset jo tehty ja imetetty, joten ei tarvitse sitäkään ottaa huomioon lääkitystä hakiessa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on tosi hyviä triptaaneja. Ei ne kaikilla auta, mulla taas auttaa jokainen laatu. Hintaa en nyt muista, ennen ne oli tosi kalliita, mutta sitten halpenivat. Mulla auttoi eniten e-pillerien vaihto Qlaira-pillereihin, ei ole sittemmin tarvinnut yhtäkään triptaania ottaa. Muutaman kerran on ollut ehkä alkava migreeni, ja se on mennyt Panadolilla ohi.

Vierailija
2/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu myös estolääkitystä, en muista enää nimeä. Migreenin täsmälääkkeet ovat minulta pannassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii minulla.

Vierailija
4/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

clotam + ibuprofeeni 400mg tepsii melkein aina. mulla on kans paketti imigrania kaapissa mutten oo joutunu ottaan kertaakaan.

yleensä migreenikohtaukset tulee pillereiden väliviikolla, enpä tiiä että auttaisko sitten merkin vaihto... kohta nuo pilsut jää kuitenkin pois ;)

Vierailija
5/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välillä tosi ärhäkkää päänsärkyä, en tiedä onko migreeniä vai ei. Syön ibuprofeenia sisältäviä lääkkeitä, nyt raskaana on ollut pakko ottaa panacodia joka ei ole todellakaan auttanut mitään. Pari ibumaxia naamaan niin johan helpottaa.

Vierailija
6/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälääke imigran (nenäsuihke). On kallis. Aikaisemmin mulla oli myös imigran tabletteja, mutta vaihdoin ne halvempiin sumatriptan sandoz(?), mutta eivät toimineet vaikka pitäis olla ihan sama lääke. Tuo suihke on siis tosi nopeatehoinen. Suosittelen.

Joskus otan myös yhdistelmän imigran ja panacod. Jos siis on niskajännityspäänsärkyä se tekee migreeniä...

Vierailija
7/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estolääkkeenä Propral, kohtauksiin Maxalt Rapid + ibuprofeiini. Maxalt on kallista, mutta hintaa en muista.

Vierailija
8/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käytössä mulla täsmälääkkeenä

ja hyvin toimii.

Vierailija
9/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälääke imigran (nenäsuihke). On kallis. Aikaisemmin mulla oli myös imigran tabletteja, mutta vaihdoin ne halvempiin sumatriptan sandoz(?), mutta eivät toimineet vaikka pitäis olla ihan sama lääke. Tuo suihke on siis tosi nopeatehoinen. Suosittelen. Joskus otan myös yhdistelmän imigran ja panacod. Jos siis on niskajännityspäänsärkyä se tekee migreeniä...

myös käytin halvempaa vaihto-lääkettä, ei auttanut. ei se ole sama, ei. Kun reseptissä lukee vaihtokielto, saa noista imigraneista suuremman kelakorvauksen, joten ovat sinulle halvempia. pyydä lääkäriltä imigran-resepti vaihtokiellolla.

Vierailija
10/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiinaan otan alkuun parasetamolia, mutta imigran auttaa kaikista aiksemmista lääkkeistäni parhaiten.

Korkeintaan puolituntia ja helvetti on ohi.

Miranax oli mullakin ennen. Sitten ollu perus bura C.

Vierailija
11/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, olen kyllä lääkäriin menossa. Haluaisin vaan etukäteen hieman kokemuksia ja hintoja.. noita lääkkeitä kun on hirmukalliitakin, enkä vahngossa halua lähteä sellaisen lääkereseptin kanssa ulos lääkäristä, jossa on määrättynä tabletteja tyyliin 50 euroa per kpl. ja ei korvattavia. Niitäkin kun kuulemma on.

Kotikoidontuesta kun ei ole varaa ostella satasien lääkkeitä.

Eli tehokasta ja edullista :) (sanon toki samat lääkärillekin)

Mulla on muuten sen tyyppinen migreeni, että alkaa aina näköhäiriöillä, sitten puutuu kasvot ja raajat, ja jos tässä välissä ei heti ota lääkettä niin jatkuu puhehäiriöllä ja jopa sekavuudella. Ja sitten vasta iskee paha päänsärky. Puhehäiriöt ja sekavuus jää pois jos lääkityksen ehtii aloittaa heti ensioireista. Särky tulee vääjäämättä, voimakkuus riippuu täysin otetusta lääkemäärästä (panadol, burana) Nyt toivoisin vahvempien lääkkeiden avulla pystyä välttämään särynkin ja saamaan ensioireetkin kuriin mahdollisimman pian.

-ap

Vierailija
12/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ap. Kohtauksia oli vain tiheämmin. Estolääkkeinä Triptyl ja Atacand, täsmälääkkeenä kolme vuorokautta vaikuttava triptaani, nimeä en muista.

Vierailija
13/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

klotriptyl mite iltaisin ja kohtauksiin panacod, voltaren rapid (nopein vaikutus) tai miranax=naprometiini.

Estolääkitys aloitettiin koska yksinhuotlajana en kerta kaikkiaan voi pitää lapsesta huolta kohtauksen aikana jos se yltyy täysillä päälle.

Kyllä on vaikuttanut tuo estolääke. minulla on kaikki mainitsemasi oireet ja lisäksi niiden variaatioita, esim. vain pelkkä näköaura, ei särkyä ollenkaan. Kyllä on sitten ikävä sairaus.

Vierailija
14/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenilääke, rinnakkaisvalmiste ja hinta on 10 euroa/ 18 lääkettä. Pillereitä siis otetaan yksi kohtauksen tullessa.

Vierailija
15/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla aurainen migreeni, eikä yleensä edes juuri pääkipua, kun se ehtii laukeamaan (oksentaminen tai tajunnan lähteminen) ennen kuin ehdin lääkettä ottamaan. täsmälääkitys, ja kipulääkettähän toi on.

mulla ollut kohtauksia nyt viimeisen 4kk aikana neljä, ennen sitä oli pari vuotta taukoa ja taas pari vuotta taukoa. teininä niitä oli melkein viikoittain.

Vierailija
16/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol ja panacod, jos vaan ehdin ottaa. yleensä en edes itse tajua että päähän koskee vaan muut rupeaa huomauttelemaan sammaltavasta puheesta ja siinä vaiheessa ei auta kun täsmä lääke . Tällä hetkellä Migard, toimii mulla hyvin, jos pääsen nukkumaan pimeään puoleksi tunniksi lääkkeen oton yhteydessä. Lisäksi otan aina pahoinvointitabletin.Primperan käytössä tähän. Eräs lääkäri selitti migreenin "pysäyttävän" tai hidastavan suoliston liikkeitä ja siksi lääke ei aina auta. Sumutteet saa oksentamaan heti joten ne ei mulle käy. Tämä selittäis sen kun oon pahassa kohtauksessa terv.keskuksella saanut suoneen parasetamolia, se auttaa aina heti.

Vierailija
17/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiptaaneja kohtauslääkkeenä, niitä löytyy erilaisia ja hintaisia jopa ruiskuna jos tulee tosi paha kohtaus.

Vierailija
18/23 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

triptaani + pahooinvointilääke + 1g panadolia. Jos tulee paha kohtauseikä tuolla mene ohi menen päivystykseen hakemaan niiden koktailin suonensisäisesti, toimii muuten hyvin!

Vierailija
19/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niin pahat kohtaukset että vetää koko päiväksi sängyn pohjalle ja oksentelen kaiken ulos sappinesteitä myöden. Imigran nenäsumutteen ansiosta kohtaukset levenee niin paljon että muutaman tunnin unien jälkee n näkee taas normaalisti ja pysty syömään yms. Imigran näppinä ei juurikaan tehonnut kohtauksiini. Nykyään aina sumute taskussa. Suosittelen kaikille migreenistä kärsiville.

Vierailija
20/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Imigran-sumute. Otan sen kanssa 600 mg Buranan tai 1 g Panadolin ja pahoinvointilääkkeen. Yleensä lääkkeet tehoaa puolessa tunnissa. Varsinkin jos otan lääkkeen ajoissa. Ei se vie kohtausta kokonaan pois, mutta olo laantuu siedettäväksi. Parhaimmassa tapauksessa saan kohtauksen hoidettua ennen kuin se iskee täydellä voimalla päälle ja pystyn vaikka jäädä töihin. Valitettavasti huono tapani on jahkailla, että josko se menisi ohi itsekseen ja että tarviiko tässä nyt mitään lääkettä ottaa.   Ennen tätä lääkettä makasin kotona sängyssä aamusta iltaan ja oksensin monta kertaa. Minulla on migreeneitä aurallisena ja aurattomana ja joskus tulee vain pelkät aurat ilman särkyä tai lievän säryn kanssa. Minulla on migreeni yleensä 2-7 kertaa kuussa. Kohtaukset vaihtelevat lievästä pahaan.