Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä helv****** te ostatte lastenvaatteet?

Vierailija
23.03.2012 |

Kyse ei ole nyt siitä, että asuisin tuppukylässä, jossa ei ole ainuttakaan kauppaa, josta voi ostaa lastenvaatteita. Tarjontaa on yllin kyllin.

Mutta tänään kaupungilla ollessa huomasin, että olin pukenut pilttini ihan päin v*****. Sillä oli liian pieni haalari (saatu joskus vuosi sitten ja ekaa kertaa päällä) ja kaupungilla olis pitänyt muutenkin olla vähän siistimmät vaatteet. Mistä niitä siistimpiä vaatteita saa??? Ei siis mitään perusvälikausihaalaria vaan joku kaksiosainen välikausihomma.

Mä ostan lapsen vaatteet H&M:ltä pitkälti ja joskus NameItilta, mutta muuten kaikki lasten omat "merkit" ja joku hemmetin etiketti on ihan ihan hukassa.

Tuli niin paska fiilis kun toiset äidit katsoi oikein säälien mun lasta ja sit mä otin kaulahuivin omasta kaulata ja laitoin sitä vähän lapsen jaloille. Lapsi on siis 1v ja ei kävele vielä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kirppikseltä. Ja lapsi on aina kauniisti ja siististi puettu, pitää vain osata valita toisiinsa sopivia vaatteita.

Vierailija
22/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen myös niin että ostan aina seuraavan kauden ulkoiluvaatteet edellisen kauden alesta. Nyt hain Cittarista ensi talveksi molemmille lapsille talvihaalarit ja talvikengät, lisäksi siellä oli alessa välikausilenkkarit (kosteussuojatut), niitä ei ollut mulla vielä valmiina. Pojalle Reimatecin haalari maksoi 60 € (norm. yli 100 €), tytön Lassie-haalari vain 20 € (viimeinen kpl). Lisäksi ostin talveksi kypärälakkeja, pipoja, hanskoja ym. (kaikki -50 %). Sain siis kahdet kengät molemmille, kaksi haalaria ym. pientä (pipoa, hanskaa, pikkareita, collegehousut jne...) yht. reilu 200 €. Eli hyvin säästi rahaa verrattuna, että olisin ostanut kaiken vasta talven tullessa. Välikausihaalarit minulla oli jo valmiiksi ed. kauden jälkeen alesta ostettuna.

Tytön (pian 2 v.) vaatteissa hyödynnän paljon kirppareita. Pienille löytyy hyviä haalareita edullisesti, ainakin meidä paikkakunnalla. Välikausihaalari saattaa maksaa 6-10 €, hanskat, fleece-lakit ym. muutamia euroja. Pienille kannattaa etsiä vaatetta käytettynä, isommille on vaikeampi löytää ja vaatteet kuluu eri tavalla.

Yleensä ottaen Cittarit, Prismat ym. isojen ketjuen liikkeet kannattaa kiertää ulkovaatteiden ja kenkien kannalta. Itse suosin Lassietec, Reimatec, Remu ja Greenhill-merkkejä. Ovat kosteussuojattuja ja kestäviä. Sisävaatteita nyt löytyy mistä vaan, usein ostan Cittarista ja paikallisesta Halpa-Hallista pienemmälle Tuttaa ja molemmille löytyy ihania vaatteita just Lindexiltä, KappAhlista ja H&M:ltä. Kuravaatteet (eli hanskat ja kurahousut, tarvittaessa sadetakki) ostan yleensä Halpa-Hallista, monesti löydän myös kirpparilta.

Lastenvaatteet maksavat paljon, joten niiden kanssa kannattaa olla koko ajan askeleen edellä. Ostan koko ajan isompia vaatteita (niin ulko- kuin sisävaatteita) kun niitä tulee alennettuna vastaan. Harvoin ostan yleensä mitään täyshintaista. Mulla on nytkin kirpparikierrosten seurauksena, aleista ym. lapsen seuraavaa vaatekokoa valmiina komerossa odottamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiosaisia välikausi ja toppajuttuja.

Vierailija
24/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta en ole katsonutkaan, koska sieltä olen löytänyt riittävästi.

Vierailija
25/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien kans kannattaa olla tarkka. Eli kun sovitat lapselle kenkää, pitäisi pohjallinen olla pari senttiä isompi kuin lapsen jalka. Lasta ei missään nimessä saa pitää liian pienissä kengissä, se on haitallisempaa kuin että kengät ei olisi sieltä kalleimmasta päästä. Vasta toisen lapsen myötä opin oikeastaan ennakoimaan kenkä-asiassa, ekalle jouduin joskus kesken talven etsimään uusia talvikenkiä, lisäksi pojalla jalan kasvu oli huimaa ja on tosi isojalkainen. Lisäksi talvikenkään laitetaan villasukat talvipakkasilla, se kannattaa huomioida.

Esimerkiksi, nyt kun ostin pojalle talvikengät tulevaksi talveksi, ostin koon 31, katsoin että pohjalliseen jäi hyvin kasvuvaraa. Nyt hän käyttää kokoa 29-30. Ja ikää tosiaan tulee toukokuussa 4 v, eli jalka on aika iso... Suurimmasta osista kenkiä pohjallisen saa irti, joten on helppo katsoa mikä koko on sopiva, toki pitää kävelyttääkin lasta kengissä ja huomioida onko leveäjalkainen jne. Meillä on pojalle sopinut hyvin Kuoman kengät, niissä on leveä lesti. Tosin tytöllä harvemmin kai on kovin leveää jalkaa.

Vierailija
26/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien kans kannattaa olla tarkka. Eli kun sovitat lapselle kenkää, pitäisi pohjallinen olla pari senttiä isompi kuin lapsen jalka. Lasta ei missään nimessä saa pitää liian pienissä kengissä, se on haitallisempaa kuin että kengät ei olisi sieltä kalleimmasta päästä. Vasta toisen lapsen myötä opin oikeastaan ennakoimaan kenkä-asiassa, ekalle jouduin joskus kesken talven etsimään uusia talvikenkiä, lisäksi pojalla jalan kasvu oli huimaa ja on tosi isojalkainen. Lisäksi talvikenkään laitetaan villasukat talvipakkasilla, se kannattaa huomioida.

Esimerkiksi, nyt kun ostin pojalle talvikengät tulevaksi talveksi, ostin koon 31, katsoin että pohjalliseen jäi hyvin kasvuvaraa. Nyt hän käyttää kokoa 29-30. Ja ikää tosiaan tulee toukokuussa 4 v, eli jalka on aika iso... Suurimmasta osista kenkiä pohjallisen saa irti, joten on helppo katsoa mikä koko on sopiva, toki pitää kävelyttääkin lasta kengissä ja huomioida onko leveäjalkainen jne. Meillä on pojalle sopinut hyvin Kuoman kengät, niissä on leveä lesti. Tosin tytöllä harvemmin kai on kovin leveää jalkaa.

Eli siis vuoden ikäiselle kuten ap:n lapsi, kaksi senttiä on vähän liikaa kasvu- ja käyntivaraa, n. sentti, max 1,5 cm riittää. Kengän kuitenkin tulee tukea jalkaa. Pienellä vaan pitää tosi usein mitata jalkaa ja tarkistaa kengän sopivuus, jalka kun voi kasvaa nopeastikin paljon.

Vierailija
27/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kamalan epämukavakin jos vaikka vaunuihin nukahtaa. Haalari on paljon kätevämpi ja mukavampi.

Vierailija
28/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmalliset ostaa vaatteita tosiaan noin etukäteen. Mä en viitsi. Asutaan Helsingissä, joten täällä on valikoimaa. Ostan yleensä ihan tarpeen mukaan. Mulle ei ole merkki tai hinta erityisen tärkeitä.

Ostan siis lähinnä Pikkuväestä ulkovaatteet, henkkamaukasta ja popista sisävaatteet. Mulla on pari kaveria, jolta ostan kassillisen käytettyjä ja joskus saan ilmankin.

Täällä aina sanotaan, että pitää ostaa etukäteen. No pitää jos haluaa jonkun suositun merkin tietyn kuosin, muutenhan niitä riittää alennusmyynteihinkin.

Mä en ole ostanut etukäteen, meillä on pienet tilat ja kolme lasta, joten kyllä ne hintansa haukkuu vaikka ei hamsraiisikaan vuotta etukäteen.

Vierailija
29/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina ulkomaanreissuilta vaatteita itselleni ja lapselle paljon. Täällä on aika surkeeta ja ankeaa kamaa.

Toki perusrättikaupat koluan ja aina jotain löytyy.

Tosiasia on, että Suomessa on tylsiä lapsenvaatteita.

Vierailija
30/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.polarnopyret.se/

Hyvä laatuisia nättejä ulkovaatteita, ja meidän kokemusten perusteella toimivampia, kuin muut laatumerkit. Esimerkiksi Ticketin haalareissa on niin tiukat lahkeensuut, että kenkien pukeminen on tuskaa.

Vierailija
31/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettikauppoja ihan hurjasti mistä helppo tilailla. niistä saa myydessä yli puolet ostohinnasta eli jos ei ole paljoa rahaa niin kannattaa ostaa kalliita, niistä saa rahaa enemmän.

saa myydessä puolet takaisin, sanotaan vaikka 80 euroa, jäi haalarille silti hintaa 70 euroa.

Jos taas ostaa 70 euron haalarin ja saa myydessä vaikka 25 euroa, jää hintaa vain 45 euroa. Eli ei köyhän kannata ostaa kallista vain jälleenmyynti mielessä.

Ja kallis tai halpa, voi se likaantua tai hajota siten ettei saakaan myytyä hyvään hintaan....

Vierailija
32/33 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kenkiä kun en tiedä kuinka jalka kasvaa... En muutenkaan osta paljoa etukäteen,yleensä vasta kauden alesta. Kesävaatteetkin saa jo kesäkuussa halvalla,välikausivaatteet syyskuussa ja suunnilleen kohta,talvivaatteet joulukuussa. Meillä kesät talvet lyhyt ja pitkähihaisia trikoopaitoja ja muutama huppari tai neule..

Ostan halpoja market-vaatteita ja ne melkein kulutetaan loppuun,eikä tarvi pelätä tahroja ja kulumista. Muutama vähän käytetty siisti vaate on kyläilyyn. Ulos ostan pari vaatekertaa,ja kurikset. Perus-vaatetta nekin. Ei väliä kun kiipee jäiseen hoekkakasaan tai lääppäsee kuraista autoa.

Vierailija
33/33 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa löytyisikö Jasminin verkkokaupasta www.jasmin.fi. Myymme kestäviä, laadukkaita ja muodikkaita lastenvaatteita kansainvälisiltä huippumerkeiltä esim. Catimini, Elle, Guess, Kenzo, Lego Wear, Mayoral, Molo kids, Timberland ja Tommy Hilfiger. Oulussa Stockmannin yläkerrassa palvelee myös myymälä, jossa on tarjolla vielä laajempi valikoima vaatteita ja merkkejä.