Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ulkomaille sopeutuuko lapset

Vierailija
23.03.2012 |

Mies sai työpaikan loistavan Hollannista. Meillä on 2 lasta 3v ja 5v, jotka eivät osaa hollantia, mutta ovat kaksikielisiä (suomi-ranska) ja ymmärtävät jonkun verran englantia. Sekoittaisiko neljäs kieli heidän päänsä täysin? Suomea ja ranskaa osaavat molempia yhtä hyvin kuin yksikieliset ikätoverinsa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me vanehmmat olemme opiskelleet hollanissa osaamme kieltä hyvin

Vierailija
2/3 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapsenne tulevat omaksumaan kielen ja kulttuurin hyvin nopeasti, samoin löytämään uusia kavereita. Itse en miettisi kovin kauaa, vaan lähtisin, koska itselläni on ulkomailta niin hyviä kokemuksia (no, meidän lapsemme oli vasta vauva kun muutimme, joten tietysti sopeutui). Mutta nyt kun lapsi on 4, on taas uuteen maahan muutto edessä, enkä jaksa uskoa että se tuottaisi ongelmaa, kun ei tuon ikäisillä ole vielä ns. kodinulkopuolista elämää niin paljon. Ja varsinkin kun itse puhutte maan kieltä, sopeutuminen nopeutuu lastenkin osalta (asenteetkin perityvät). Joten ei muuta kuin matkaan, nauttikaa! :) Hollanti on muuten aikas kiva maa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapsenne tulevat omaksumaan kielen ja kulttuurin hyvin nopeasti, samoin löytämään uusia kavereita. Itse en miettisi kovin kauaa, vaan lähtisin, koska itselläni on ulkomailta niin hyviä kokemuksia (no, meidän lapsemme oli vasta vauva kun muutimme, joten tietysti sopeutui). Mutta nyt kun lapsi on 4, on taas uuteen maahan muutto edessä, enkä jaksa uskoa että se tuottaisi ongelmaa, kun ei tuon ikäisillä ole vielä ns. kodinulkopuolista elämää niin paljon. Ja varsinkin kun itse puhutte maan kieltä, sopeutuminen nopeutuu lastenkin osalta (asenteetkin perityvät). Joten ei muuta kuin matkaan, nauttikaa! :) Hollanti on muuten aikas kiva maa. ;)

Niin ja siis meilläkin tosiaan kaksikielinen perhe, ja olemme asuneet kolmannen kielen alueella, ja nyt muutamme neljänteen. En jaksa uskoa ongelmiin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan