Olen huono äiti
Kommentit (17)
päiväkotiin.
Poltat tupakkaa ja otat kännejä.
Tarjoat ruuaksi eineksiä koko ajan.
huudat lapsillesi.
riepotat lapsiasi väkivaltaisesti, et kuuntele lapsiasi.
kotona et ole läsnä vaan istut esim koneella.
olet koko ajan väsynyt ja kiukkuinen.
olet reilusti meikattu.
olet liian laiha ja pukeudut kuin pissis.
turha yrittää näytellä että kaikki menee hyvin, kun ei mene, mutta silloin kun menee, siis hyvin, niin ei se ole esitystä.
siivoamiseen. Et halunnut olla lastesi kanssa, vaan pakenit ainaiseen tekemiseeen. Lapsesi oli tukehtua,katkoivat luitaan useamman kerran, aivotärähdyksiä ym, sinä vaan paitoit pullaa, kun pojat niin tykkäsivät pullasta.
Nyt poikiesi ollessa aikuisia et luota heidän kykyynsä ollamiehiä ja isiä, vaan aina riennät poikiesi avuksi siivouksinesi ja leipomisinesi esim. kun miniät ovat synnyttämässä. Näin et anna pojillesi tilaisuutta oppia olemaan mies ja tekemäänkotitöitä sekä kunnioittamaan naisia ja heidän työtään. Kun tapasin poikasi aikoinaan olit pilannut hänet passaamisellasi eikä hänellä ollut kunnioitusta ketään naista kohtaan, ei edes sinua, vaikka luulet olevasi ykkösnainen pojillesi. Sain tehdä työtä saadaksesi pojastasi miehen.
kuvaile millainen olen.Ulkoisesti/muuten.
Teetät paljon kotitöitä lapsella ja miehellä.
Huudat, haukut ja valehtelet.
Yrität olla ulospäin kaikkea muuta mitä et ole.
Syytät asioistasi kaikkia, jotka tiellesi osuvat.
Puhut pahaa kaikista, joille olet kateellinen.
Ja kaikesta kärsii lapsesi, jotka joutuvat kantamaan epärehellisyyden viittaasi.
- et kysele lastesi kuulumisia
- et vie heitä ulkoilemaan (jos vielä pieniä)
- et huolehdi ruokailuista
- et välitä lasten koulunkäynnistä
- olet väkivaltainen
- olet päihdeongelmainen
huudan välillä, ja lujaakin.En aina kuuntele, vaan uppoudun omiin ajatuksiini.En riepottele, mutta lapset kyllä repii niin toisiaan kuin muakin jos sille päälle sattuvat.Tupakoin.Koneella olen kun lapset leikkii tyytyväisinä, eikä ole muuta kodinhoitoa.Olen vlillä hyvinkin väsynyt, silloin voin olla kiukkuinenkin, mut en nykyisin enää jatkuvasti.Meikkaan joka aamu,olen liian laiha, ja tykään pukeutua nuorekkaasti.Eli bingo...
ehkä mä en ole ihan NIIN huono äiti sittenkään... (en siis ole ap)
ihan miltä tahansa. Olet luonteeltasi tasapainoton, erittäin itsekeskeinen, tunteellinen, helposti ahdistuva, tulistuva.
En oikeasti usko, että olet huono äiti, mutta nuo ovat luonteenpiirteitä, jotka mielestäni voivat johtaa ei-niin-hyvään-äitiyteen (eivät välttämättä tietenkään, mutta lisäävät todennäköisyyttä)
kuvaile millainen olen.Ulkoisesti/muuten.
Teetät paljon kotitöitä lapsella ja miehellä. Huudat, haukut ja valehtelet. Yrität olla ulospäin kaikkea muuta mitä et ole. Syytät asioistasi kaikkia, jotka tiellesi osuvat. Puhut pahaa kaikista, joille olet kateellinen. Ja kaikesta kärsii lapsesi, jotka joutuvat kantamaan epärehellisyyden viittaasi.
Olet pyylevä.
Itsekäs, joka haluaa omaa ja taas omaa aikaa.
Syöt herkkuja salaa lapsilta mm.roskaruokaa mussutat kun lapset ovat leivänkäntyn saatuaan nukkumassa.
Näytät harakalta, joka haluaisi olla nuorempi kuin on.
Matkit typerimpiä julkkiksia pukeutumisellasi.
olen tosiaan tunteellinen, helposti ahdistuva ja tulistuvakin.Itsekeskeisenä en itseäni pidä, tai kovin tasapainottomana, mitä näillä konkreettisesti tarkoitit?Omaa aikaa tarvitsen, kyllä.Kotityöt ym. teen kaikki itse, ja pullaa en leivo paitsi pakastepullaa, joskus.
yltiörehellinen.Siksi mieluummin välttelen joitakin ihmisiä, ja annan juoruakkojen pitää kerhonsa.
aloitin tämän ketjun koska tiedän että mua pidetään huonona äitinä.Itse olen kuitenkin kuvitellut olevani ihan ok äiti, jolla on vaan haastavat lapset ja hankala elämäntilanne.Itsetutkiskelun paikka.
mulla on vielä aikaa rypeä itsesäälissä...
aloitin tämän ketjun koska tiedän että mua pidetään huonona äitinä.Itse olen kuitenkin kuvitellut olevani ihan ok äiti, jolla on vaan haastavat lapset ja hankala elämäntilanne.Itsetutkiskelun paikka.
pidän huonona äitinä oikeastaan vain sellaista, joka laiminlyö tai pahoinpitelee (henkisesti tai fyysisesti) lapsia. Esim. lyö, raivoaa, ei vastaa tarpeisiin (esim. ei lohduta vaan karjuu vaikka lapsi on lohduton ja peloissaan).
Sitten vähäisemmässä määrin huonona pidän sellaista, joka
-ei vietä juuri lainkaan aikaa lasten kanssa
-vaikka fyysisesti viettäisi niin ei juuri koskaan kuuntele heitä, puuhaile heidän kanssaan, leiki, anna aikaa heille
-lapset hoidossa todella paljon (tyyliin pk-päivien lisäksi 3 iltaa viikossa joka viikko)
-tunnereaktiot fluktuoi lapsesta riippumattomasti, eli saattaa joskus suuttua jostain pienestä jutusta, joskus ei, joskus hellii voimakkaasti vaikka lapsi ei ole vastaanottavainen jne (tämän on todettu olevan oikeasti vahingollista lapsen henkiselle kehitykselle)
-"pursuilee" koko ajan omia juttujaan ja ideoitaan eikä anna lapselle henkistä tilaa (esim. ei kuuntele mitä lapsella on sanottavaa vaan päättää koko ajan itse mitä tehdään, itsessäni on ehkä vähän tätä vikaa :(
Uskon, että listaamani luonteenpiirteet altistavat yo. toiminnalle. Tasapainottomuudella tarkoitin MT-ongelmia ja vaikeuksia elämänhallinnassa ja itsekurissa.
t. se luonteenpiirteiden listaaja.
-tupakoin
-käytän viikonloppuisin alkoholia (en vedä kännejä lasten edessä kuitenkaan)
-olen laiha (mutten pukeudu kuin pissis)
-En aina jaksa ulkoilla lasten kanssa
-vietän aikaa koneella
-käytän PALJON puolivalmisteita
-lapset saavat syödä usein sokerimuroja
Toisaalta sitten:
-huolehdin koulunkäynnistä ja kannustan
-vien harrastuksiin
-pyydän lasten kavereita lähes päivittäin meille
-juttelen lasten kanssa paljon
-halin ja pusin
-opetan käytöstapoja
-pidän kuria
-pidän huolta siitä, että lapset syövät joka päivä hedelmiä ja vihanneksia
-olen tiukka nukkumaanmenoajoista
Hmm.... Mikähän minä olen?
yrität laittautua mutta näytät silti nuhjuiselta.