Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan rintaraivarit, en tajua, auttakaa!!

Vierailija
22.03.2012 |

Mulla on viikon ikäinen poikavauva (syntyessään nelikiloinen) jonka kanssa nyt tutustun elon syrjään. Synnärillä jouduttiin antamaan lisämaitoa kun imi mun rinnat rikki ja veri valui + vauvan paino tippui. Ohjeena oli jatkaa lisämaitoa aina imetyksen jälkeen, koska poika on niin iso ja energinen, ja joudutaan herättelemään häntä 3h välein syömään (myös hyväuninen).

Maito mulla nousee ihan hyvin (esikoisen kanssa taas ei noussut, joten nyt olen ollut iloinen että maitoa sentään tulee), ongelmana on vauvan rintaraivarit. Hän tulee rinnalle, maitoa tulee joten vauva juo ja kulauttelee menemään, mutta kun maito alkaa hiipumaan (tai ei välttämättä edes ala hiipua), alkaa venkoilu; puree nänniä, raapii, vääntää itteensä kippuraan, karjahtelee kuin leijona. En saa millään häntä irti rinnasta, vakuumi on niin tiukka. Hermostuu jos yritän irrottaa häntä. Mulla on toisessa rinnassa tosi iso, ulkoneva nänni ja siitä tissistä tulee hyvin maitoa. Toinen rinta on pienempi ja nänni eri mallinen. Etenkin tämä isonänninen rinta on aivan tulessa, niin kipeä tästä repimisestä. Pienempikin rinta on saanut osumaa; rupea nännissä. Siihen ei sentään satu..

Mitä ihmettä tässä tekisi? Antaa neuvoja! Enkä halua tästä mitään vastaan- ja puolesta imetyksen / pulloruokinnan keskustelua. Kiitos!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla että annat pullosta? Esim. Silloin kun poika on todella nälkäinen. Ja välillä tissistä. Ehkä pojan mielestä maito tulee liian hitaasti? =)

Vierailija
2/3 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa kuitenkin ihan hyvin.

Käy imetystukilistan sivuilla lukemasta rintaraivareista.

Mä selvisin aikoinaan oman vauvani kanssa tilantessa niin, että imetin häntä "kainalosta", jolloin hän ei tajunnut olevansa sillä rinnalla, josta ei tykännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paino ole lähtenyt takaisin nousuun vai miksi edelleen pitää herätellä? Omani nukkui viikon ikäisestä alkaen 8h yöunet, enkä todellakaan herätellyt vaan nautin kun sain nukkua.