Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Solidaarisuusvero, kuka taulapää on tätä ajanut? Urpilainen?

Vierailija
22.03.2012 |

Mieheni on maksanut kiltisti isoa veroa isohkoista tuloistaan, näin kannetaan verot kokoon. Nyt menee yli tuon solidaarisuusveron myötä, joten siirtyy nostamaan tulonsa palkkatulona. Siinä menee ne edellisetkin verosaatavat. Ei varmasti ole ainoa osakas-statuksella, joka tulee toimimaan näin.

Hyvä Urp(o)ilainen!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka yrittää yhteistä hyvää vai se, joka ei tule toimeen isohkoilla tuloillaankaan.

Me maksamme veroja ihan mielellämme, vaikka paljon maksammekin.

Vierailija
2/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaimonsa tuloillaan, kun vaimo on sairauseläkkeellä?

Että hyvää pääsiäistä sinne vaan. PK-seudulla asuessa ei todellakaan ole 100000e vuodessa "isot tulot".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ihan itteäs

Vierailija
4/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei helvetti sentään! Kuulun kirkkoon solidaarisuudesta, samoin olen Unicefin kk-lahjoittaja solidaarisuudesta. Vapaaehtoisesti.

Nyt meidän perheessä pitää sitten molempien maksaa tästä ilosta ihan erityistä veroa, vai?! Voi jeesus sentään tätä maata ja sen verotusta, miksi ihmeessä enää kannattaa tehdä kovasti töitä ja pyrkiä elämässä eteenpäin, kun mitään ei jää käteen?! Ikään kuin muutaman kymmenen tuhannen euron veropotti ei jo olisi tarpeeksi :-(

Vierailija
5/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen, että elämä pk-seudulla on kallista. Asumme Espoossa.

Vierailija
6/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tienannut vuoden 2800€kk -vero

maksanut lainaa yhteens 16 000€ vuodessa.

mies tienannut vähän vähemmän ku mä ja maksanut lainaa 6000 € vuodessa. niillä olemme pärjännyt hyvin. joillekin ei vaan mikään riitä, pitäs saada kaikkea turhaa ja kallista niin paljon.

Vierailija
7/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan solidaarisuudesta taitaa tämäkin perhe siirtää taas verotuksen jonkun muun köyhemmän kassaan maksettavaksi. Johan tässä pari kuukautta ollaankin Suomessa asuttu...

Oikeesti. Suomessa hyvätuloisia verotetaan niin kovalla kädellä, että täällä ei kannata edes nyt asua, eikä tuo lisävero ainakaan kannusta kotimaassa pysymään. Mutta mitäpä täällä Suomessa korkeastikoulutettuja asiantuntioita tarvitaankaan? Äärimmäisen älykästä on kuitenkin heitä täällä yhteiskunnan varoilla maksutta kouluttaa maailmalle veropakolaisiksi lähetettäviksi.

Vierailija
8/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi moooi!

Vierailija
9/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään muulla palstalla ei ole suhteessa näin paljon yli 100 000 tienaavia.

Vierailija
10/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä teette sillä rahalla? ostat mersun, käyt 5 tähden hotelli-lomil jne jne. Tarviiko sitä muka?

Vierailija
11/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan solidaarisuudesta taitaa tämäkin perhe siirtää taas verotuksen jonkun muun köyhemmän kassaan maksettavaksi. Johan tässä pari kuukautta ollaankin Suomessa asuttu...

Oikeesti. Suomessa hyvätuloisia verotetaan niin kovalla kädellä, että täällä ei kannata edes nyt asua, eikä tuo lisävero ainakaan kannusta kotimaassa pysymään. Mutta mitäpä täällä Suomessa korkeastikoulutettuja asiantuntioita tarvitaankaan? Äärimmäisen älykästä on kuitenkin heitä täällä yhteiskunnan varoilla maksutta kouluttaa maailmalle veropakolaisiksi lähetettäviksi.

Tyypillinen kirjoitusvirhe ala-asteella tuo "asiantuntioita".

t. Pilkunnussia

Vierailija
12/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä teette sillä rahalla? ostat mersun, käyt 5 tähden hotelli-lomil jne jne. Tarviiko sitä muka?

Älä sä tule mulle sanomaan, mitä mä tarvitsen tai en tarvitse. Mäkään en tule sanomaan sulle. Ok?

Vierailija
13/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähellekkään ole solidaarisuusverotettava, mutta ymmärrän ärsytyksen. Jos on opiskellut monta vuotta vaativaa alaa, tai työskentelee vastuullisessa asemassa, miksei saisi nauttia työnsä hedelmistä? Miksi pitäisi oma palkka verotuksen takia olla saamaa tasoa normiduunarin kanssa??? Reiluuden nimissä sama veroprosentti vaan KAIKILLE.

Vierailija
14/19 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisoo nyt jo leipäjonossa.Jos rikasta sapettaa niin voit antaa sen työpaikkasi työttömälle ja mennä itse leipäjonoon.

Vierailija
15/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat alakouluja.

t. Kaikkien alojen erikois asijan tuntia.

Tyypillinen kirjoitusvirhe ala-asteella tuo "asiantuntioita".

t. Pilkunnussia

Vierailija
16/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sä tule mulle sanomaan, mitä mä tarvitsen tai en tarvitse. Mäkään en tule sanomaan sulle. Ok?

Taidatte olla köyhiä sittenkin, jos ette pärjää enää, jos vähennyksien jälkeen 100.000:n ylittävästä osasta maksatte vähän enemmän... Montako euroa enemmän nyt joudutte maksmaan veroa vuodessa enemmän, 1.000, 2.000? Asutteko Porvoossa, siellä on kuulemma paljon veroja?

Järjestetäänkö teille keräys?

Vierailija
17/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rikkailta ne rahat on otettava koska köyhillä ei ole. Ihmiset seisoo nyt jo leipäjonossa.Jos rikasta sapettaa niin voit antaa sen työpaikkasi työttömälle ja mennä itse leipäjonoon.

Mitä paskaa. Muuta Venäjälle ja katso, mitä tarkoittaa rikas ja köyhä. Suomalainen pullaperse on keskiluokkainen ja siltä tässä maassa verot kerätään kuten aina.

Vierailija
18/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöt kohdistuvat kuntien lisäksi kaikkein raskaimmin koulutukseen ja lapsiperheisiin.

Lisäksi hallitus nostaa kaikkia arvonlisäverokantoja yhdellä prosentilla ja tuloverotus kiristyy. Joten suhteessa tuloihin pienituloiset maksavat eniten.

Eli me kaikki osallistumme kykyjemme mukaan yhteisen hyvän ylläpitämiseen.

Minun mielestäni ihan reilua, vaikka olenkin pienipalkkainen kahden teinin yh-äiti Länsi-Helsingistä, juuri yksi niistä joilla nämä uudet alvit yms. vievät juuston leivän päältä. Pitää vaan kehitellä vähän halvempia tapoja syödä ja harrastaa.

Vierailija
19/19 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus asian päätti, eli mukana on niin jyrkiä, stefania kuin päiviäkin Jutan lisäksi.

Mieheni on maksanut kiltisti isoa veroa isohkoista tuloistaan, näin kannetaan verot kokoon. Nyt menee yli tuon solidaarisuusveron myötä, joten siirtyy nostamaan tulonsa palkkatulona. Siinä menee ne edellisetkin verosaatavat. Ei varmasti ole ainoa osakas-statuksella, joka tulee toimimaan näin.

Hyvä Urp(o)ilainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi