raskaudenajan pahoinvointi...
terve mammat! onko kellään näin pahaa raskauden aikasta pahoinvointia kun ystävälläni ei pysty tekemään yhtään mitään? käy lääkärissä sitten kun neste arvot on 0:lassa... ja eikä pysty hoitamaan ensimmäistäkään lastaan kunnolla??? muutti vanhemmilleen asumaan että ei tarvitse poikaa katsoa että saa levätä... olenko pöhkö vai onko muilla samankaltasta juttua...??? kun ystävälläni on tapana vähän suurennella kipujaan... en tiedä uskoisinko tähän ja vaikeehan se on uskoa kun itellä ei ole ollu raskauksien aikana oikein mitään pahoinvointia...mutta vastailkaa ihmeessä... niin ei tarvitse ihmetellä... raskausko sairaus????
Kommentit (3)
itse olen viikolla 14 raskaana, odotan toista,olen voinut pahoin viikosta 5 lähtien ja tulen voimaan pahoin koko raskauden!!!ensimmäinen raskauteni oli samanlainen, joillekin ihmiselle raskauhormonit eivä vain sovi elimistöön, ja olo on kamala, siis pahoinvoinnin lisäksi, olet niin väsynyt, heikossa kunnossa,koko ajan oksettaa/kuvottaa, pyörryttää, jos yrittää edes nousta pystyyn, on siis todellakin niin huonossa kunnossa, että pystyssä oleminen heikottaa, ja kuvotus on kamala, itse olen sairaslomalla, enkä todellakaan PYSTY hoitamaan toista alle 2 vuotiasta lastani, ilman apua, syön pahoinvointilääkkeitä, ja käyn kontrollissa äitipolilla, jossa sairaslomaa aina vain jatketaan, apua ei tähän paljoa ole, tiputus on yksi vaihtoehto, mutta se auttaa siihen jos oksentaa jakuvasti ja elimistö rupeaa kuivumaan, itse en oksenna , koska syön pahoinvointilääkkeitä, joita ilman en selviäisi, on tämä niin rankkaa, voin vain sanoa että mietin viikolla 12 asti joka päivä aborttia, koska olo on niin kamala, tuntuu kuin kuolisi, siis voiko tämä kertoa millainen olotila ihmisellä voi olla, jos hän ajattelee raskaudenkeskeytystä vaihtoehtona saada tämä pahoinvointi loppumaan!!!!Eli ei kukaan todellakaan teeskentele, ymmärrä ystävääsi,luulen että omat ystäväni eivät myöskään ymmärrä tilaani, koska jos ei ole kokenut pahaa oloa, ei tiedä mitä sen!!
Kuvittele 24 tuntista vatsatautia itsellesi, semmoista se on, joillekin raskaus on kuin sairaus!!
Itselläni on myös päinvastainen ajatus muista odottajista, en vain usko että ihmisillä voi olla niin hyvä olo kuin miltä he näyttävät, itseäni todella suututtaa, kun vaivalla selviän kauppaan ja näen maha pystyssä kulkevia " ONNELLISIA odottajia" , mielessäni vain kiuhuu ajatus, kuinka heillä voi MUKA olla niin onnellinen/hyvä olo, koska kun itsellä on aivan päinvastoin, eikä nauti raskaudestaan pätkääkään, ei voi kuvitella miten joillain voi todellakin olla HYVÄ OLO???
Siis ajatukseni on aivan sama, kuin sinulla, mutta minulla niistä odottajista, joilla ei ns. MITÄÄN oireita!!
Itselläni oli niin paha olo ensimmäiset kolme kuukautta, etten pystynyt tekemään mitään. Makasin vaan sohvalla ja oksensin. Onneksi isäntä hoiti kodin, kun en itse pystynyt! Jouduin käymään tiputuksessakin. Kyllä sitä on liikkeellä, kaikille sitä pahaa oloa ei vaan tule. Olkaa onnellisia, kenellä ei ole minkäänlaisia oloja!!
Olen aina sanonut haluavani monta lasta, kun itse olen ainut ja tiedän mitä se on. Mutta sen pahoinvoinnin jälkeen en tiedä haluanko, koska se oli niin rankkaa... Onneksi loppui kun seinään. Sääli niitä, kenellä se on koko raskauden ajan.
Hanna