purnausta työkaverin sairaslomasta
ei hemmetti, onko noi nykyajan nuoret oikeesti näin sairaita...
Työkaverilla on jo kolmas 3 päivän sairasloma tässä kuussa. Hän on ollut tänä vuonna sairaslomalla enemmän kuin mä viiteen vuoteen (tai varmaan 10 vuoden aikanakaan). Tämä viimeinen sairaus on ihan sama mikä mullakin on ollut, mutta en mä ole saanut duunin lekurilta koskaan sairaslomaa samasta syystä. Saisin varmaan jos oikein valittaisin ja ruikuttaisin, joten niin hän on varmaan tehnyt. Tämä 25 v neito pitäisi jo laittaa sairaseläkkeelle, kun ei kykene koskaan töihin kun pari päivää viikossa. Ja sit taas 3 päivää sairaana. Anteeksi purnaus, mutta mulla on omiakin töitä yllin kyllin ja nyt on pakko tehdä ihan pakolliset toisenkin töistä. Jos mä olen lomalla tms, niin ihan varma että tämä neitokainen on silloinkin sairaslomalla, joten ei juurikaan ehdi mun töissäni auttaa.
Kommentit (19)
tapauksesta joka oli erittäin ahkera ja tunnollinen toimistotyöläinen. Kerran hänelle kuitenkin tuli jokin tärkeä meno ja hän päätti kerran elämässään lintsata päivän töistä. Hän soitti pomolle ja sanoi että oli saanut vatsataudin ja lepää yhden päivä.
Seuraavana päivänä hän meni toimistolle ja huomasi usean työkaverinsa puuttuvan. Kun hän tiedusteli asiaa pomolta niin tämä tiuskaisi vihaisena "tartutit sen pahuksen vatsatautisi puolelle porukasta".
saikkua vaikka oli kohdunsuu auki ennen ä-loman alkua ja mulle taas määrättiin ku oli 3cm auki 2 kk ennen laskettua aikaa...
Oli niin katkera että, ihmettelin sitä asiaa ja hän haki neuvolakortin ja kas kummaa, eipäs ollutkaan auki vaaan se kanava oli 3cm pitkä... tai se kaula tai mikä lie mikä häviää lähellä synnytystaä
=)
ai että mua nauratti...
Miten joku voi olla katellinen toisen saikusta?
jos työpaikalta saa olla kolme päivää pois esimiehen luvalla. Tauti kuin tauti, niin ihmeparantuminen tapahtuu aina kolmessa päivässä, joskus jopa nopeamminkin.
sitten työilmapiirin kiristyessä tarpeeksi pitkälle, olen ottanut kaikki sairaslomat sairaslomana, vain kerran olen ollut flunssassa ja kuumeessa töissä sen jälkeen. jatkuvaa vikinää ja valitusta, niitä sairaslomia onkin kyllä sitten kertynyt melko paljon.
mutta arvatkaapa onko niistä kerroista ikinä kiitelty kun on kipeänä raahautunut töihin ja silmät verestävinä paiskonut hommia ettei muiden tarvii niitäkin tehdä? eipä ole ei.
parempi kuunnella kehoa kuin työkavereiden vikinää. olen varmaan kuukauden verran tehnyt firmalle ilmaista työtä jo muutamassa kuukaudessa omalla vapaa-ajallani enkä enää pode lainkaan huonoa omaatuntoa sairasteluista. olen hyvillä mielin pois.
tosin ei mulla enää työkavereita olekaan.
sairaana. Kysymys on lintsareista, jotka valehtelevat olevansa sairaana kun ei huvita tulla töihin.
Ikää varmaan 23v. ja on ihan taukoamatta pois töistä! Reilut 2 vuotta ollut meillä, joten kyllä sen touhun on jo nähnyt.
Ja jos ei saa terveyskeskuksesta sairauslomaa niin menee sen jälkeen yksityiselle valittamaan ja taas lomaa irtoaa! Koko vuoden aikana tämä neito ei ole tainnut olla kuin korkeintaan 2-3pv putkeen töissä. Muutoin aina sairauslomalla!
Ja kyllä se kuulkaa todellakin meille muille kuuluu, koska me joudumme AINA tekemään hänen työnsä. Hoitoalalla kun ei tosiaankaan ainuttakaan potilasta voi jättää hoitamatta.
kyse nimenomaan on minun kohdalla siitä ettei kukaan ota todesta sairaslomiani vaan pitää lintsarina. sitten on vain annettava pitää ja pistää juorut ja puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
töissä pärjää ilman kavereitakin.
Ikää varmaan 23v. ja on ihan taukoamatta pois töistä! Reilut 2 vuotta ollut meillä, joten kyllä sen touhun on jo nähnyt. Ja jos ei saa terveyskeskuksesta sairauslomaa niin menee sen jälkeen yksityiselle valittamaan ja taas lomaa irtoaa! Koko vuoden aikana tämä neito ei ole tainnut olla kuin korkeintaan 2-3pv putkeen töissä. Muutoin aina sairauslomalla! Ja kyllä se kuulkaa todellakin meille muille kuuluu, koska me joudumme AINA tekemään hänen työnsä. Hoitoalalla kun ei tosiaankaan ainuttakaan potilasta voi jättää hoitamatta.
työterveyslääkärin todistuksen. Lintsaukset väheni kummasti eikä sairaita ole töissä näkynyt yhtään enempää. No, hyvähän se on kun monien terveydentila koheni kertaheitolla.
työkaverillani. Hänkin sai sairaslomaa ja minä en.
Oltiin yhdessä etelänreissussa. Kun tultiin takaisin, sairastuttiin molemmat. Kaveri sai sairaslomaa, minä en. Sman taudinaiheuttaja (Salmonella) aiheutti meillä kummallakin oireita kummallakin oli mm. ripulia. Minulla oli ripulia noin 2 kertaa päivässä, kaveri oli valehdellut lääkärille niin sujuvasti, että pääsi sairaalahoitoon 2 viikon ajaksi!
Kyllä lusmuja riittää!
jasaasitten helposti muitakin pöpöjä, jos ei ehdi parnatua kunnolla.
Tuon ikäinen on "oikeassa" iässä saadakseen migreenin, jos se on tullakseen. Jos on uusi tautina, niin lääkitystä ei le vielä saatu kohdalleen.
Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen.
3 kertaa sairauslomalla, yhteensä uyli 6 viikkoa, enemmän kuin koskaan eläissäni. Muta joskus se iskee:-). Nyt odotan leikkausta. Syytä työnjohtoa, sijainen on saatava tai työt organisoitava uudestaan.
Mä olen kanssa 25v. Olen tässä firmassa ollut pian 2 vuotta. Olen ollut sairaana 5 päivää. Toki on sitten kolmen viikon sairasloma, joka kylläkin tuli työtapaturmasta. Ikäni siis tekee minusta lusmun, vaikka oikea syy on olla sairauslomalla. Hyvä, että työkaverit tietää lääkäriä paremmin.
Jos lääkäri on todennut että loma on tarpeellinen niin se sitten on.
Vieläkin jatkuu sairastelut. Tänä vuonna on ollut oikeasti tuplaten enemmin flunssia kuin aiemmin.
Sijaisia ei saada koska poissaolot ovat juuri tuon 3-7 päivää.
Ja se ei pidä paikkaansa että työkaverin sairastelut ei kuulu pätkääkään muille. Ne nimenomaan nykyään kuuluu. Työkaverit ovat velvollisia puuttumaan asiaan jos joku on toistuvasti sairaslomilla. Tämä ehkäisee syrjäytymistä ja ennenaikaista eläköitymistä, VATU malli jos ette satu tietämään.
oma työkaverini on myös jatkuvasti saikulla.
Vuoron perään on lapsen sairauden ja sitten oman saikun vuoksi pois. Illalla vielä puhuu naamakirjassa että huomenna töihin mutta ylläri pylläri että aamulla on taas niin kipeä.
on jotenkin outo argumentti; luonnehairioinen ex-pomoni kaytti sita myos, kun olin poissa 1-2 paivaa rajun vatsataudin takia ja han oli samaan aikaan toissa vatsataudissa. Miksi on niin vaikea ymmartaa, etta vaikka sairaus olisikin (ehka) sama, se voi ilmeta eri ihmisilla eri asteisena?