Suosikki-lehti 80- ja 90-luvulla, mielikuvia?
Mitä teille tulee mieleen vanhoista Suosikeista? Minulle on jäänyt mieleen rokkikulttuurin ihannointi. Aina hehkutettiin kaikkien bändien ja artistien sekoilevaa rock'n'roll -elämäntapaa. Mieleen on erityisesti jäänyt sellainen juttu, joka käsitteli Rollareiden Bill Wymanin ja hänen tyttöystävänsä Mandy Smithin suhdetta. Wyman bongasi Mandy Smithin, kun tämä oli 13-vuotias.
Ihmettelen, olisiko nykypäivänä ok enää hehkuttaa noita tuollasiakin rokkimaailman kuvioita "asiaankuuluvina".:) No, ne ajat olivat toki toiset.
Mitä itsellesi on jäänyt Suosikeista mieleen?
Kommentit (53)
Siellä oli nykyään melko kuuluisiakin tapauksia kokeilemassa aikoinaan onneaan ulkonäkömarkkinoilla...
Oli nähty risteilyillä, ulkomailla, diskoissa jne. Useassa oli kuolematon lause " katseemme kohtasivat ". Löysiköhän kukaan koskaan etsimäänsä? :D
Oli nähty risteilyillä, ulkomailla, diskoissa jne. Useassa oli kuolematon lause " katseemme kohtasivat ". Löysiköhän kukaan koskaan etsimäänsä? :D
Ja kliseiset kirjeenvaihtoilmoitukset "kuva ois kiva ylläri" "heitä kirjeellä" :D
Toisaalta on niin ikävä sitä hidasta aikaa..
"Istuin ilman laudeliina uimahallin saunassa, voinko olla raskaana????"
taskupokkarit, platinajulkaisut...
Törmäsin 2000-luvulla Erkki-Pekka Helleen, työskenteli työterveyslääkärinä. Olisi tosin halunnut rahastaa minua maksullisilla kokeilla, ihan perusflunssaan olin hakemassa lääkärintodistusta.
ap
Jammu-sedän palsta tuntui vähän oudolta sen Myllypuron keissin jälkeen, mutta eivät poistaneet. Oli vielä nuorten ongelmiin erikoistunut palsta.
Suosikki ja nimenomaan Jyrki Hämäläinen oli osaltaan syypää 70/80-lukujen taitteen diinari-villitykseen ja sen liepeillä pyörineeseen väkivaltaan. Silloin oli Helsingissä paha tilanne, kun nämä tomppelit metsästivät punkkareita, pitkätukkia ja sattumanvaraisia tyyppejä kohteekseen ja väkivalta oli hyvin rajua. Ei yhtään kivaa aikaa siinä suhteessa, kaupungilla sai olla todella varuillaan ihan tavallinenkin nuori.
Nyt on ilmestynyt kirja nimeltä "Kultaturbo - Suosikki-lehden tarina", tekijöinään Laura Friman ja Mikko Mattlar. Nostetaanpa tätäkin ketjua.
https://www.johnnykniga.fi/kirja/laura-friman/kultaturbo-suosikki-lehde…
Ja tän:
Nimimerkki oli "haiseva tynnyri". Tietenkin noita tapauksia on saattanut olla useitakin vuosien varrella.
Mä oon puhunut Dear Ekin kanssa puhelimessa!