Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosikki-lehti 80- ja 90-luvulla, mielikuvia?

Vierailija
21.03.2012 |

Mitä teille tulee mieleen vanhoista Suosikeista? Minulle on jäänyt mieleen rokkikulttuurin ihannointi. Aina hehkutettiin kaikkien bändien ja artistien sekoilevaa rock'n'roll -elämäntapaa. Mieleen on erityisesti jäänyt sellainen juttu, joka käsitteli Rollareiden Bill Wymanin ja hänen tyttöystävänsä Mandy Smithin suhdetta. Wyman bongasi Mandy Smithin, kun tämä oli 13-vuotias.

Ihmettelen, olisiko nykypäivänä ok enää hehkuttaa noita tuollasiakin rokkimaailman kuvioita "asiaankuuluvina".:) No, ne ajat olivat toki toiset.

Mitä itsellesi on jäänyt Suosikeista mieleen?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella hyvä. Ostin pari vuoitta sitten kirjan, mihin vanhoja Nyrok Cityjä oli koottu.

Suosikki pönkitti myös vanhvasti diinari-punkkari -vastakkainasettelua 1980-luvun alussa.

Oih mää oon taas nii vuodessa 1982:)

- punkkari henkeen ja vereen:)

Vierailija
22/53 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli nykyään melko kuuluisiakin tapauksia kokeilemassa aikoinaan onneaan ulkonäkömarkkinoilla...

taisi olla miss young Finland?

Muistan itse vain Jonet Danielsin. Hän olikin sittemmin aina Anttilan kuvastoissa 90-luvulla monta vuotta.

ap

Miltähän hän näyttää nykyisin?

Ihan perus-googlettamalla Jonetin nimen selviää, että hän ilmeisesti käyttää nykyään sukunimeä Tigerstedt...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli nykyään melko kuuluisiakin tapauksia kokeilemassa aikoinaan onneaan ulkonäkömarkkinoilla...

taisi olla miss young Finland?

Muistan itse vain Jonet Danielsin. Hän olikin sittemmin aina Anttilan kuvastoissa 90-luvulla monta vuotta.

ap

Miltähän hän näyttää nykyisin?

Ihan perus-googlettamalla Jonetin nimen selviää, että hän ilmeisesti käyttää nykyään sukunimeä Tigerstedt...?

Mua ei enää tunnista samaksi mitä olin teininä.

Vierailija
24/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 9-v. Muistan kun ensimmäisen numeron kannessa oli Hanoi Rocksin kuva. Luulin Mike Monroeta tytöksi. Oli mun mielestä tosi kaunis.

Serkkupojalleni tilattiin Suosikki jo 4-vuotiaana. Käytti jo silloin mustia nahkahousuja. Rokkimies on edelleen nyt yli kolmekymppisenä.

Mitenkähän mullekin on jäänyt mieleen tuo Mandy Smith-juttu. En siihen aikaan edes tykännyt Rollareista.

Fanitin melkein koko 80-luvun Duran Durania. Olin aivan ekstaasissa jos Suosikissa oli juttua Duraneista tai edes pieni millimetrinen John Taylorin pää jossain. Huoneeni seinät olivat tapetoitu Duraneitten kuvilla. Annoin niille aina hyvänyön suukon ennen nukkumaanmenoa.

Viikkorahani käytin ostamalla Bravo- ja Okei-nimisiä lehtiä vaikken kieltä osannutkaan. Riitti kun vain oli joku pikku kuva Duraneista.

Muistan kun mullakin oli sellainen taskupokkari Michael Jacksonista ja Ritari Ässästä!!!

Bees&Honey-palsta oli ihan huippu; mitä teen kun kivekseni eivät mahdu kondomiin? Miksi mun kuukautisvuoto on punaista vaikka sidemainoksessa se on sinistä?

Kirjeenvaihtoilmoituksissa luki: läskit, rillipäät ja punkkarit älkööt vaivautuko.

Voi niitä aikoja!

Vierailija
25/53 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on oikeasti tosi hauska lukea!

Itse olin ysärin teini ja muistan että minusta Suosikki tuntui aina jotenkin menneisyyteensä jämähtäneeltä. Fiilis sitä lukiessa oli oikeasti aina sellainen "äiti olisi varmaan pitänyt tästä nuorena".

Kun minusta tuli teini alkoi kolmoselta Jyrki. Itseeni ja kavereihini se teki suuremman vaikutuksen kuin Suosikki ja sitäkin on kiva muistella hymyssä suin näin jälkeenpäin. Sielläkin piisasi teinijuttuja ja "rokkielämän" ihannointia yllin kyllin. :)

Vierailija
26/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyydytin itseäni saunakauhan kahvalla ja nyt pimppini haisee ja kutiaa?"

Ja

"Tyydytin itseäni banaanilla ja nyt alapääni haisee ja kutiaa"

"Tyttö hyvä, eihän se alapää mikään komposti ole!"

Voi Eki...

Vierailija
27/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli todella hyvä. Ostin pari vuoitta sitten kirjan, mihin vanhoja Nyrok Cityjä oli koottu.

Suosikki pönkitti myös vanhvasti diinari-punkkari -vastakkainasettelua 1980-luvun alussa.

Vierailija
28/53 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasari ja ysäri iskee, niin kannattaa facebookissa tutustua näihin sivuihin.

http://www.facebook.com/pages/80-luku/367995173240622

http://www.facebook.com/90luku

Vierailija
29/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyydytin itseäni saunakauhan kahvalla ja nyt pimppini haisee ja kutiaa?" Ja "Tyydytin itseäni banaanilla ja nyt alapääni haisee ja kutiaa" "Tyttö hyvä, eihän se alapää mikään komposti ole!" Voi Eki...

Vierailija
30/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo! "kaikilla" oli teinari-kalenteri mihin niitä tarroja liimattiin. oi aikoja.

Tarra-arkkeja oli melkein kaikissa muovitetuissa super-turbo-pläjäyksissä mukana. Tarroissa oli kuvia sen ajan suosituista bändeistä, artisteista ja muista staroista. Ne oli ihan klassikoita & haluttuja!

Myös ne pokkarit oli ihania! Eikös ne pitänyt ite saksia irti ja laittaa sitten tietyssä järjestyksessä kokoon niittaamalla? Muistan miten itellänikin osa pokkareista oli leikattu "vähän" vinoon ja lopulta ne oli liiasta selaamisesta ihan nuhruisia ja kulahtaneita...

Vierailija
31/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyydytin itseäni saunakauhan kahvalla ja nyt pimppini haisee ja kutiaa?" Ja "Tyydytin itseäni banaanilla ja nyt alapääni haisee ja kutiaa" "Tyttö hyvä, eihän se alapää mikään komposti ole!" Voi Eki...

"Mä oon 12 ja niin mun poikakaverikin. Me harrastettiin seksiä ja voinks mä nyt tulla raskaaksi, vaikka mun poikafrendillä ei vielä ole kuukautiset alkaneet?"

Mekin läheteltiin joskus vastaavia kysymyksiä huumorilla ja varmaan moni muukin. Se selittää osan noista kummista kysymyksistä, vaikka pahimmat varmaan karsittiinkin.

Nimim. av-hengessä provoilua jo 80-luvulla!

Vierailija
32/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa jutuista ainakin vaikutti ihan keksityiltä. Täyttä sontaa.

Pokkarit ja julisteet oli kivoja

Honey&bees vai bees&honey -lääkäripalstaa tuli luettua

Kysy Jammulta

Kirjeenvaihtoilmoitukset, tuli vastauksia vanhoilta sediltä(kin), yööök

Vierailija
33/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko mun poikakaveri laittaa sen mulle?"

Vierailija
35/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla katkes nakki sinne". En muista mitä vastattii. Mutta asiallisesti sai tietoa niistä asioista, kun ei niistä muualtakaan saanut tietoa. Nauratti silloin jo ne Suosikin tv- mainoksetkin missä Jyräys Hämäläinen hehkutti Superhypermegatimantti- numeroita.

Vierailija
36/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "petting" toistui tosi useasti Eki-sedän "bees & honey"-palstan vastauksissa ja nuorten kysymyksissäkin.

Mulla (10-14 -vuotiaalla tytöllä) meni aika kauan ennen kuin sisäistin mitä tuo pettinki edes tarkoittaa...jos tajuan sitä kunnolla vieläkään.

Vierailija
37/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ollut joku Jyrki Hämäläisen suosikki-eläin? Kuvastanut villeyttä ja vapautta?

Vierailija
38/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivanylpytykseksi :D! ...ei mullekaan tule suosikista mieleen muuta kuin bees & honey ja eki-setä. "tyydytin itaeäni nakilla, olenko raskaana?" :D!

Vierailija
39/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta en kyllä muista, enkä muista oliko tuokaan Suosikista

Vierailija
40/53 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne kirjekaveri-palstan ilmoitukset jossa nuoret etsivät toisiaan... Mielenkiintoisia vaatimuksia ja odotuksia.

Lääkäripalsta ja Eki-sedän vastaukset...

Oliko siellä joku ostos ja myynti-palstakin?

Muistan myös luettelon keikoista ja muista nuorisolle kootuista kiinnostavista menoista. Sit oli niitä erilaisia teinimissikilpailuja: joku farkku-juttu ainakin. Palkintona taisi olla tapaaminen jonkun kansainvälisen julkkiksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä