Nyt muotietoiset kaivataan apua!
Olen ollut 5 vuotta lasten kanssa kotona ja palaamassa takaisin työelämään. Vaatekaappini sisältö on sieltä 5 vuoden takaa ja kaipaa kipeästä päivitystä. Mitä kannattaisi nyt kevääksi/kesäksi ensimmäiseksi hankkia. Millainen muoti on nyt siistiä, rentoa ja monikäyttöistä 36-vuotiaalle 170 cm ja 57 kiloiselle naiselle.
Kommentit (4)
koska minulla melkein sama tilanne. Mutta mitä olen kaupoissa katsonut, niin värit ovat ainakin heleitä ja kirkkaita. Tuttu vaatekauppias (hänellä todella kivoja, täällä vähän erikoisempia merkkejä) kertoi, että housut ovat nyt se juttu millä erotutaan, ja housuissa on uudet kivat värit (pastelleja, kirkkaita värejä. Raikkaalle trenssille on kai aina käyttöä, tiedä sen trendikkyydestä sitten, klassikko kai enemmän.
Kertokaa viisaammat: millaisia kenkiä? Kengät ja laukku pareja, vai ihan erilaisia. Entäs huivit ja muut asusteet. Tykkäisin hiuskoristeista ihan arjessakin, tyyliin ohuessa pannassa vaikka iso kukka. Onko ihan out?
Ainakin konttorityöhön valitsisin itse ihan perusvaatteita omiin hiusten-, silmien- ja ihonväriin sopivissa väreissä ja myös niin että eri vaatteiden värit sopii yhteen niin että voi käyttää erilaisina yhdistelminä.
Mä olen asiantuntijatyössä konttorissa itse ja en kyllä mitään kauhean muodikasta viitsisi laittaa, vaan semmoista klassista ja tyylikästä ja hyvinleikattua vaatetta enemmän etsin (ikää mulla 38 v). Mä olen vihreäsilmäisenä punertavahiuksisena valinnut perusväreikseni oliivinvihreän ja tummanharmaan ja sen värisenä minulla on jokuset siistit housut, bleisereitä, sitten tehosteväreinä vaaleampia siistejä paitoja, jokunen hame. Asusteita tietysti huiveja, omantyylisiä aitonahkaisia vöitä ja laukkuja sekä siistejä kenkiä.
Ei niitä työvaatteita tarvites edes olla valtavan paljon, jos värit ja mallit eivät ole kovin huomiotaherättäviä ja niitä eri vaatekappaleita pystyy käyttämään erilaisina yhdistelminä niin ettei ole aina tasan samannäköinen asu päällä. Itse ostan mieluummin töihin vähemmän ja kalliimpaa (laadukkaampaa) kuin paljon jotain lindex/kappahl trikoorytkyjä.
ap