Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevaisuuden suunnitelmat kuralle, masentaa

Vierailija
17.11.2005 |

Sain tänäään ennakkopäätösen perintöverosta, ja toteutus pahin mahdollinen. Harmittaa, masentaa ja v****aaa. Olen juuri jäänyt äitiyslomalle ja suunnitelmissa on ollut jo pitkään asunnonvaihto, kun asutaan tosi ahtaasti. Nyt velkaa täytyy ottaa perintöveroon, jopa seuraavaksi 15 vuodeksi. Isompi raha tuplasti kuin minkä olin budjetoinut uuden asunnon lainaan. Tarkoitus oli myös, etttä jäisin hoitovapaalle äitiysloman jälkeen joksikin aikaa, mutta nyt näyttäisi, että rahatilanteen takia olis parempi jos jättäisin vanhempainrahakauden pitämättä. Olen aivan poissa tolaltani, miten voi suunnitelmat mennöä näin myttyyn????

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten tyhmä juttu!! (((hali)))

Mitäs jos ottaisit yhteyttä johonkin juristiin ja katsoisitte vielä uudelleen sitä tapausta että mitä voisi tehdä?

Olen tosi pahoillani jos asiassa kuitenkin käy niin kuin kirjoitit. Juuri tällaisten juttujen takia on painetta muuttaa perintöverotusta.

Vierailija
2/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan mikään ylätys olla, kyllä se tulee maksuun aina suoraan taulukon mukaan. Maksu määräytyy sen mukaan mikä on suhteesi ollut perittävään. Hyvin helppo laskea jo etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveronhan voi itse tsekata siitä taulukosta jo valmiiksi. Sehän on ihan selkeä kaava miten se menee. Kyllä sen tietää jo ennen sitä päätöstäkin.

Vierailija
4/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä näistä jutuista mitään, joten olen ihan ummikko, siksi ihmettelen miten tuo tilanne on ylipäätään mahdollinen.

Vierailija
5/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vaikka toinen vanhemmista kuolee mutta omaisuutta (esim. talo) ei vielä jaeta, joutuu silti maksamaan perintöveron tästä kuolleen henkilön osuudesta.

Isänikin joutui maksamaan aikanaan isot perintöverot eikä ole saanut vieläkään perintöä (hänen äitinsä siis elää vielä)

Vierailija
6/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöverossahan on selvät sävelet, miten se menee. Etukäteen voi katsoa paljonko joutuu maksamaan.

Miten sun pitää muka ottaa lainaa siihen veronmaksuun? Eihän se vero voi olla enemmän kuin mitä perit?

Vierailija
7/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että ap on perinyt jotain sellasita mitä ei nyt voi muuttaa rahaksi, kuten osan omakotitalosta, ja muut ei voi lunastaa sun osuutta. Esim osa talosta, ja siinä asuu vielä perinnön saajan äiti, ja haluaa asua siinä vielä eikä muuttaa pois ja myydä kotiaan. JNE JNE

Vierailija
8/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi talon, jota ei kovin äkkiä muuteta rahaksi...

Vierailija
9/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista varten ihmisten kannattaakin tehdä " keskinäinen testamentti" vai mikä se on. Vanhemmillani oli semmoinen ja kun äitini kuoli niin en joutunut maksamaan penniäkään veroa, koska perintöäkään ei jaettu.

Vierailija
10/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päätös, joka juuri sain on nimenomaan verojuristin konsultaatio. Sen takia tämä on yllätys, koska perintöön kuuluu yritys, jonka piti mennä sukupolvenvaihdoshuojennuksen mukaan, mutta kuulemma ei onnistu meidän tapauksessamme. Myydä ei voisi, koska äiti jää omistamaan yritystä ja samoin asumaan omaan kotiinsa. Vanhaa suvussa kulkenutta kesämökkiä ei mitenkään haluta myydä, kun siihen liittyy kaikki lapsuudenmuistiot ja muistot isovanhemmista. Ainakin tällä hetkellä helpoimmalta vaihtoehdolta tuntuu luopua omasta asuntoasiasta ja yrittää palata mahdollisimman nopeasti töihin. Kamalaa on, että olevinaan paperilla on perinyt omaisuutta, jota ei voi ottaa käyttöön ja palkaksi vain sitten maksaa veroja sen sijaan, että voisi toteuttaa asuntosuunnitelmia, jotka on tehty jo monta vuotta sitten.... aamupäivä on tässä itkeskelty

ap

Vierailija
11/11 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain perintövero tulee maksettavaksi ja perintö joskus tulevaisuudessa.

Esimerkkinä: toinen aviopuolisoista kuolee ja kuolleen omaisuudesta tehdään perinnönjako - mutta koska puolisoilla on hallintaoikeustestamentti koko omaisuuteen, mitään ei jaeta niin kauan kuin leski on elossa.

Ei siis koske pelkkää asuntoa (=yhteistä kotia) vaan myös muuta omaisuutta.