Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEI reilusti laihduttaneet, apuja kaivataan!!

Vierailija
21.03.2012 |

Haluaisin kysyä teiltä reippaasti ylipainoisilta, jotka olette laihduttaneet kymmeniä kiloja, että onko nahkanne pysynyt mukana laihtumisessa? Aina saa lukea/nähdä juttuja, joissa useita kymmeniä kiloja laihduttaneet ovat saaneet palkaksi polvissa roikkuvan vatsanahan. Olen itse ollut n. 15vuotiaasta asti todella ylipainoinen. Pituuteni on 164cm ja painoa 130kg. Tavoitteenani on pudottaa 60kg. En uskalla ryhtyä toimeen sillä pelkään roikkuvaa nahkaa. Mielummin haluan tunkea läskimakkarani housuihin kuin rullata roikkuvaa nahkaa niihin! APUA! onko kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vatsanahkani on kyllä vetäytynyt, mutta en ole ollut ylipainoinen kuin viitisen vuotta. Nuorempana nahka varmasti kiinteytyy helpommin. Usein ne tapaukset, joissa nahka jää roikkumaan ovat laihduttaneet leikkauksen avulla, jolloin paino putuaa hirmuista vauhtia eikä nahka siksi kiinteydy. Jos laihduttaa normaalisti ja liikkuu niin voisin vaikka veikata, että 60kg:n jälkeen nahkasi kutistuu vatsan myötä :)

Vierailija
2/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla laihduttamatta

Laihduta hitaasti niin vatsanahkaa pysyy menossa mukana

Tarvittaessa julkinen terveydenhuolto kiristää todella pahasti löysän vatsanahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa siihen menee, mutta mm. treenaamalla voi vaikuttaa siihen vähän. Jos jää kamala "röllykkä", se voidaan leikata ihan kunnallisellakin. Olen kuullut että karppaamalla nahka voi vetäytyä paremmin ja kun itsekin nyt karppaan, ainakin käsien läskit ovat sulaneet ihan silmissä.

Vierailija
4/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nahkalärpäke just leikattu. Jo ennen leikkaustakin olo ihan ok, vähemmän se lärpäke haittasi kuin 59 kiloa enemmän :))

Vierailija
5/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole laihduttanut, vaan noin 30 kg. Olen ollut ihan aikuinen eli 35-38 v. laihdutusaikana. Mitään nahanroikkumisongelmia ei ole esiintynyt. Ainoat on että moneen paikkaan on jäänyt rumia juonteita niihin kohtiin joissa ennen oli läskimakkarat (erityisesti kaulan kolme vaakajuonnetta ovat erittäin näkyviä) mutta eipä nuo niin haittaa, paljon pahempi oli ne makkarat kuin entisten makkaroiden välipaikkoihin jääneet uurteet.

Mutta tosiaan kannattaa laihduttaa hitaasti ja rauhallisetsi niin ei ole suurta riskiä tyhjistä ihopusseista. Lisäksi voihan sen laihdutuksen lopettaa vaikka 20 kg päästä jos alkaa tuntua ettei iho oikein toivu enemmästä - onhan se parempi laihduttaa 20 kiloakin kuin se ettei laihduta yhtään sen pelossa että 60 kg laihdutuksen jälkeen jäisi tyhjää roikkuvaa ihoa.

Vierailija
6/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa mun laihis!

Hyvää kevättä!

ap

Vierailija
7/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyesti leikkaukseen. On aivan hirveä riski mennä nahankiristysleikkaukseen.

Vierailija
8/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyesti leikkaukseen. On aivan hirveä riski mennä nahankiristysleikkaukseen.

ihon kiristysleikkauksessa on toki riskinsä, mutta ne eivät ole 'hirveät', kuten sanoit, vaan aivan yleiset kaikkiin leikkauksiin liittyvät riskit. ylipaino sen sijaan aiheuttaa huomattavasti suuremman riskin terveydelle monella tapaa. koko ikänsä sairaalloisesti ylipainoiset kuolevat siinä kolmikymppisinä, keskimäärin. kyllä silloin laihdutus kannattaa, ja vatsan kiristysleikkaus jää naurettavan pieneksi haittatekijäksi.

Vierailija
9/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta laihtunut 25kg ja tavoitteeseen eli normaalipainon ylärajalle on 16kg. Vatsa roikkuu jo ja sen alla muhii ihotulehdus jota en millään saa kuriin. Olisi ihana saada tuo pois.

Ja nahkalärpäke just leikattu. Jo ennen leikkaustakin olo ihan ok, vähemmän se lärpäke haittasi kuin 59 kiloa enemmän :))

Vierailija
10/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on leikkausperuste, siis että muhii ja aiheuttaa tulehduksen.

Vierailija
11/11 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja tiedän riskit - erääseen aikaisempaan leikkaukseeni meinasin sairaalloisen ylipainoisena kuolla. Eli kyllä tiedetään riskit, se että asiasta kirjoittaa positiivisesti ei tee ihmisestä tyhmää :)). Mutta asiaan - ihan julkisella pääsin kun iho oli välillä pahasti rikki ja tulehdusvaara melkoinen. Ja tuolle leikkauksen vaarallisuudelle jeesustelijalle - olen laihtuessani päässyt eroon pahasta kakkosdiabeteksestä ja verenpainetaudistani - todennäköisyyteni kuolla niihin oli paljon suurempi kuin vatsanahan kiristysleikkaukseen. Että kun se elämä on valintoja täynnä,ja jos joku tsemppaa laihtuakseen, on se aina hyvä juttu, lähti sitten 5 tai 55 kiloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme