Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheet!!

Vierailija
20.03.2012 |

Miten teillä, noin 3-vuotiaiden lasten vanhemmilla on järjestetty isällä ja äidillä olemiset? Onko teillä viikko-viikko systeemi, joka toinen viikonloppu-kuvio vai ihan jokin muu? Onko teidän mielestä lapselle hyväksi olla saman verran poissa äidin kuin isän luota? Haluaisin vain tietää muidenkin tapoja. Itsestä tuntuu, että lapsi on vielä sen verran pieni, että olisi hyvä jos lapsi olisi äidin luona suuremman osan ajasta, ikävöi selvästi enemmän minua kuin isäänsä. Nyt on sitten isän kanssa kädenvääntöä asiasta. Isä muutenkin tuntuu pitävän lastamme isompana kuin onkaan. Tuntuu myöskin siltä kuin en olisi "oikeasti" äiti, kun lapsi niin paljon poissa kotoa. Vaikeita nämä tilanteet, kun ei tiedä mikä olisi paras ratkaisu lapsen kannalta. Vinkkejä ja teidän omia kokemuksia lukisin mielelläni :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä oli hoitanut kotona 3-vuotiastamme kun erottiin. Nyt poika täyttää kuusi ja nähnyt monenlaista olemisen mallia, mutta näin tuntuu olevan paras, että näkee minua joka toinen viikonloppu ja lomat. Isää tulee usein jo ikävä vierailujen aikana, minulle ei tule asiaa koko kahden viikon aikana joka ollaan erossa.

Vierailija
2/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten suostu viikko-viikkoon, meillä lapsi on viikot minulla ja viikonloput isällään.

Töihin palatessani muutamme systeemiä todennäköisesti niin, että lapsi on yhden yön viikonloppuna ja pari iltaa viikolla isällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt selittää lapsen isälle, että viikko-viikko systeemi on liian rankka. Viikonloppu-isäksi ei kuulemma aio. Helppoa ratkaisua tähän tuskin on. Toivoisin vain, ettei lapsen elämä olisi liian levotonta.

Vierailija
4/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän riippuen molempien töistä. Ja molemmilla siis suunnilleen yhtä paljon. Lapset ovat 5v ja 2v.

Vierailija
5/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menee parikin kuukautta tapaamisten välillä. Lapset max kaks yötä poissa.

Vierailija
6/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä on KAUAN.Lapset silloin 1,2 ja 4v. Meillä oli se systeemi että olivat isänsä luona joka toinen viikonloppu mutta pidennettynä versiona eli to-su, joskus to-maa. Kun menivät kouluun lyheni että olivat joka toinen viikonloppu pe-su (+ 2viikkoa kesäisin). Nyt ovat jo 20, 18 ja kohta 17v eivätkä ole käyneet enää säännöllisesti moneen vuooteen. Mielestäni lasten kuuluu asua yhdessä paikassa enemmän, muuten tulee matkalaukkusyndrooma eli eivät tunne että ole kotona missään, näin meille sanottiin silloin myös. Enkä ymmärrä kuinka joku äiti oikeesti voi elää viikot ilman lastaan, se vain on fakta mutta ei kuulu tähän keskusteluun. Olisi aivan hirveä kaipuu joka ilta kun ei näe heidän arkea, kyllä tulee mieleen että on itsekäs nainen kyseessä jolle omat menot erittäin tärkeät.

Vierailija
7/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyään vikko-viikko kun lapset ovat tottuneet tilanteeseen.

Erosta meillä aikaa 3v.

Vierailija
8/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että äiti ei voi erota lapsestaan ei oikeuta viemään isältä oikeutta tavata lastaan.

Meillä lapset ovat olleet isällään joka toisen viikonlopun ja kaksi yötä viikossa.

Vierailija
9/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken usein päiväkausia ja iltaisin itseni uneen ikävästä. Oletan, että tuolla viittasit minuun.

Enkä ymmärrä kuinka joku äiti oikeesti voi elää viikot ilman lastaan, se vain on fakta mutta ei kuulu tähän keskusteluun. Olisi aivan hirveä kaipuu joka ilta kun ei näe heidän arkea, kyllä tulee mieleen että on itsekäs nainen kyseessä jolle omat menot erittäin tärkeät.

Vierailija
10/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että on itsekäs nainen jos on viikot erossa lapsistaan. Mutta meillä on sellainen tilanne, että molemmat haluaa viettää "enemmän" aikaa lapsen kanssa. Isä ei tyydy olemaan viikonloppu-isä, mutta minä yritän sanoa, että olisi parempi lapsen kannalta jos olisi minun luona enemmän. On kuitenkin niin pieni vielä. Ja en itsekään pidä tästä matkalaukku-elämästä, mitä lapsi joutuu tällä hetkellä elämään. Joku järki tähän on saatava.

Vierailija
11/11 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että ainakin meillä on tämä systeemi toiminut hyvin: lapsi on tasan 50/50, mutta kolmen viikon jaksoissa. Keskimmäisen viikon viikonloppuna on aina toisella vanhemmalla, niin ei tule niiiiin pitkä aika olla erossa. Tämä on lastenvalvojan suosituksesta tehty silloin kun lapsi oli neljävuotias. Isä halusi olla todella isä lapselleen, joten tällainen ratkaisu siitä tuli. Tällä systeemillä saa rauhassa olla ja asettua, omat huoneet jne. molempien vanhempien luona eli molemmat tuntuvat kodilta. Ehjä lapsi siitä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan