Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin henkilökunnalta vaaditaan rikosrekisteriote...

Vierailija
19.03.2012 |

Se vaaditaan näytettäväksi työsuhteen alussa.

Mutta mitä jos henkilökunnan jäsen syyllistyy vuosia myöhemmin esim. lapseen kohdistuvaan seksuaaliseen rikokseen tai sen epäilyyn, meneekö siitä mitään tietoa työnantajalle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen toiminut kahteen eri otteeseen päiväkotiavustajana. Ensin noin vuoden 08-09 ja sitten myöhemmin aloitin taas vuonna 2011 ja olen jatkanut tähän saakka. Ihmettelin hieman, kun työsuhteen alussa totesin käytännöt tietäen: "tilaan sen rikosrekisteriotteen ja toimitan sen tässä ensi viikolla, käykö?" Esimies vastasi ettei tarvi, sillä edellinen rikosrekisteriote käy vielä. Mitäs jos olisinkin sillä pienellä breikilläni syyllistynyt rikokseen? Ilmeisesti sillä ei sitten ole väliä... Näin ollen uskon ettei epäilystä mene tietoa työnantajalle ellei siitä tule poliisiasiaa ja varsinaista syytettä vireille. Lisäksi tulee muistaa myös pieni epäkohta tässä rikosrekisteriasiassa... Sijaisilta ei kukaan kysele rikosrekisteristä!

Vierailija
2/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikosrekisteriotteen säännöllisin väliajoin.

itse kaupungilla olen ollut töissä vakituisesti vuosia - koskaan ei ole kyseistä otetta pyydetty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen toiminut kahteen eri otteeseen päiväkotiavustajana. Ensin noin vuoden 08-09 ja sitten myöhemmin aloitin taas vuonna 2011 ja olen jatkanut tähän saakka. Ihmettelin hieman, kun työsuhteen alussa totesin käytännöt tietäen: "tilaan sen rikosrekisteriotteen ja toimitan sen tässä ensi viikolla, käykö?" Esimies vastasi ettei tarvi, sillä edellinen rikosrekisteriote käy vielä. Mitäs jos olisinkin sillä pienellä breikilläni syyllistynyt rikokseen? Ilmeisesti sillä ei sitten ole väliä... Näin ollen uskon ettei epäilystä mene tietoa työnantajalle ellei siitä tule poliisiasiaa ja varsinaista syytettä vireille. Lisäksi tulee muistaa myös pieni epäkohta tässä rikosrekisteriasiassa... Sijaisilta ei kukaan kysele rikosrekisteristä!

Vierailija
4/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meni vanhaksi?"

Jos käy eri paikoissa töissä, pitää jokaiseen tilata oma. Tietysti,jos on esim. saman kaupungin palveluksessa eri toimipaikoissa, sitten kelpaa yksi aloittaessa.