Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pitäisikö lääkärin tms. mainita (lähestyvästä) ylipainosta kun

Vierailija
19.03.2012 |

1) on ylipainon rajoilla, vaikka ei vielä olisikaan ylipainoinen?

2) heti kun ylipainon raja ylittyy?

3) vasta kun on selkeästi ylipainoa?

4) joku muu vaihtoehto, mikä?

Ja nyt jätetään pois bodarit, ammattiurheilijat yms. tosi lihaksikkaat ja puhutaan ns. tavallisista ihmisistä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto 1 eli ylipainon rajoilla

(laihduttaminen on vaikeaa eli parasta yrittää välttää lihomista ylipainoiseksi)

Vierailija
2/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä aiemmin mainitaan, sen helpompi on tehdä muutoksia. Itse ainakin mieluummin ottaisin huomautuksen ennen kuin olen ylipainoinen, sillä jos kilot ovat karttuneet huomaamatta niin ennemmin herätys ennen kuin on 30 kg ylipainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ylipaino liittyy potilaan sairauteen olennaisesti, tyyliin uniapnea tai kakkostyypin diabetes. Jos taas käsi on murtunut, ei ylipainosta tarvitse huomauttaa.

Jos potilas tulee terveystarkastukseen tai haluaa keskustella painonhallinta-asioista, niin silloin vaihtoehto 3 tai jo aiemminkin.

Vierailija
4/4 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti miten pahoillani olin, kun työterveyslääkäri alkoi huomautella ylipainosta ja diabetesriskistä. Loukkaannuin ja puristelin vain mahamakkaroitani ahdistuneena seuraavat 2 vuotta.

Olisi ehkä viisasta yhdistää tuohon huomautukseen konkreettinen apu ja ohjaus painonhallintaan. Ei vain toteamusta, että alat ollaliian paksu ja sairastut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän