Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset tilat on Suomessa tarhoissa?

Vierailija
19.03.2012 |

Asun Englannissa ja olen käynyt katsomassa useampaa lastentarhaa. Tilat on todella pienet. Useimissa on vauvojen huone, 1-2 vuotiaat, 2-3 vuotiaat ja sitten esikoullaiset erikseen. Kunkin ryhmän huone on pienempi kuin meidän olohuone. Yleensä ulkoilu-alue on piha, johon saa hikisesti parkkeerattua kaksi-kolme autoa. Osa on ollu laatoitettu osassa on nurmikkoa. Kiipeilytelineitä tms, ei ole. Yhdessä tarhassa ulkoilu suoritettiin laatoitetulla kattoterassilla, jossa näkyi muutama surullinen polkuauto.

Onneksi meidän taapero saa olla kotona siihen saakka kun esikoulu alkaa 3-vuotiaana.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä nuo tilat on Suomessakin. Noin 5 neliötä per vekara.

Vierailija
2/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarha-sanaa ei ole käytetty moneen vuosikymmeneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taimi olen sun tarhassas

Vierailija
4/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aiheeseen, kun kirjoittaa tarha. ja suomessa kyllä on edelleen tarhoja:) Vaikka ne ovatkin päiväkotitoimintaa.

Vierailija
5/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodista/ryhmiksestä.

Usein päiväkodeissa ja ryhmiksissä on ryhmän käytössä parikin huonetta, mielestäni semmoiset, joissa on vain yksi huone, ovat vähän harvinaisempia.

Vierailija
6/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunnassa voi olla esim sotarikollinen jostain mistä on lähtenyt pakolaiseksi ja tietenkin pääsee päiväkotiin töihin. Mitään turvaselvitystä ei vaadita.

Vierailija
8/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tyrmistyin kuinka pienessä tilassa lapset viettää päivänsä. Ulkoilu kun ei aina kuulu kuvioon, varsinkaan talvisin.

Kai ne lapset sitten tottuu tuohon, kun aloittelevat siellä vauvoina. Muutaman tutun lapsi aloitteli uraansa tarhassa neljän kuukauden iässä.

Vierailija
9/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tyrmistyin kuinka pienessä tilassa lapset viettää päivänsä. Ulkoilu kun ei aina kuulu kuvioon, varsinkaan talvisin.

Kai ne lapset sitten tottuu tuohon, kun aloittelevat siellä vauvoina. Muutaman tutun lapsi aloitteli uraansa tarhassa neljän kuukauden iässä.

Mä olisin varmaan kuollut, jos mun olisi pitänyt antaa oma vauvani 4 kuun iässä jollekin toiselle hoitoon... Ainoa henkilö, jolle kykenen jättää vauvani muutamaksi tunniksi hoitoon, on äitini.

Vierailija
10/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Lontoossa oli tosi pienet kopperot ja ne ulkoilualueet on ihan vitsi.

Suomessa panostetaan ihan eri tavalla piha-alueisiin ja leikkivälineisiin.

Vierailija
11/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi meillä on sentään kettutyttöjä

Vierailija
13/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lastentarhajärjestelmä lakkautettiin Suomessa 70-luvulla. Mutta sitkeessä on...

Kansakouluista ei taida puhua enää kukaan tarkoittaessaan peruskoulua.

Vierailija
14/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa 5 ryhmää, kaikilla omat sisäänkäynnit. Ihan ok tilava tuulikaappi, todella tilava eteisaula, ainakin meidän olohuoneen kokoinen leikki-, toiminta- & ruokailutila (arviolta 6 m x 4m), yhtä iso leikki- ja nukkumahuone.

Valtava piha, jolla iso kiipeilyteline, keinuja, hiekkalaatikkoja, mäki (esim. pulkanlaskuun) jne. jne.

Ja ihan normipäiväkoti Helsingissä.

Tule takaisin Suomeen...

Vierailija
15/15 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarha mikään kovin väärä nimitys ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän