Jos edes pk:n tädit eivät saa 2,5v poikaa suostumaan potalle, miten minä muka äitinä saisin?
Jos ammattikasvattajat ja muiden tarharyhmäläisten antama malli ei saa lasta suostumaan potalla käymiseen, niin miksi kuvitellaan että minä amatöörikasvattaja ja lapsen äiti saisin lapseni potalle suostumaan?
Kommentit (27)
Miesten rakko tyhjenee paremmin istuma-asennossa.
väkisin niitä pikkupoikia pissaamaan seisaaltaan niinkuin isä. Parempi olisi jos kaikki pissaisivat istualtaan.
Miehen anatomia on sellainen, että virtsarakko tyhjenee parhaiten seisaaltaan. Että antakaa nyt hyvät ihmiset poikien ja miesten pissata seisaaltaan.
Asioita he näkevätkin ihan eri näkökulmasta, kuin minä, mutta ikinä en tee jaka amattilainen/amatööri! Neuvoa voi tietty kysyä, mutta herranjestas, minä olen lasteni äiti ja tunnen heidät parhaiten! Tottakai minä voin kotona saavuttaa vaikka mitä, mikä ei päiväkdissa vielä onnistukaan. Ei kaikki lapset tykkää istua potalla muiden läsnäollessa....
Pottailun suhteen ei kannata stressata. Luova saa olla. Esikoinen oli meilläkin haastava tapaus, mutta kun potan vihdoin hyväksyi, niin oli kerrasta kuiva, myös yöllä. Vahinkoja ei oikeastaan enää sattunut ja pääsin lopulta tosi helpolla. Jos vaan olisin tajunnut ola murehtimatta
Miesten rakko tyhjenee paremmin istuma-asennossa.
väkisin niitä pikkupoikia pissaamaan seisaaltaan niinkuin isä. Parempi olisi jos kaikki pissaisivat istualtaan.
Miehen anatomia on sellainen, että virtsarakko tyhjenee parhaiten seisaaltaan. Että antakaa nyt hyvät ihmiset poikien ja miesten pissata seisaaltaan.
Nuo ongelmat ovat sitte vanhana tai sairaana
Miehen virtsarakko todellakin tyhjenee kunnolla vain istuen virtsaten ja suositus siihen pätee jo ihan lapsiinkin. Tätä on kerrottu jo vuosikausia telkkarissa ja meillä valistettu jopa neuvolassa.
Ja tuolle yhdelle: istumapissille oppinut välttää monta riesaa myöhemmällä iällä, kenties välttyy rakkovaivoilta kokonaan. Se on siis panostusta lapsen terveyteen pitkällä tähtäimellä.
oma poikani teki hienosti pissat pottaan puolitoistavuotiaana, mutta päätti tehdä pottalakon juuri tuon ikäisenä. 4 kuukautta haki vaipat itse hyllystä ja puki päälleen ja sinnikkäästi kieltäytyi potasta. pidätteli, kunnes saattoi tehdä tarpeensa vaippaan. Kunnes yhtenä aamuna (2 vuotta 9 kuukautta ja viikon vanhana) ilmoitti ettei ota enää vaippaa kun on iso. Jätti kerralla pois myös yövaipan ja meillä on ollut ehkä 3 pissavahinkoa sen jälkeen. Ei siis minkäänlaista harjoittelua eikä epävarmuutta rakon hallinnassa, vaan poika oli samasta päivästä 100 % kuiva. Nuo parit vahingot ovat tulleet talvella/autossa -- ei ole ehditty riittävän nopeasti sisälle/vessaan ja PIENI OSA virtsasta on karannut, siis muutama tippa.
Anna sinä pojan edetä omaan tahtiinsa ja käske päikkärin tätejä tekemään samoin :)
Hädän ilmoittaminenkin on tietysti hankalaa, kun puhuu vain muutamia sanoja. En tiedä tunnistaako poika hätää ollenkaan. Hän osaa ilmoittaa, kun kakka on jo tullut vaippaan, mutta ei ilmoita hätää.
meillä pojan kanssa sama ongelma. unohdamme asian nyt, palaamme siihen vasta alkukesästä.