Sykkeen havaitsemisen jälkeen km?
Kuinka monella teillä on havaittu voimakas syke, mutta on vielä sen jälkeen tullut keskenmeno?
Jos tällaista on päässyt käymään, monennellako viikolla syke havaittiin ja milloin km sitten tuli? Oliko sykkeen havaitsemisen aikaan mitään ongelmia edes tiedossa? Oliko km:lle koskaan mitään syytä?
Kiitos jo etukäteen vastauksista...
Kommentit (5)
Viimesimmässä keskenmenossa syke havaittiin neuvolassa n. rv 9. Np-ultrassa sikiö todettiin menehtyneeksi ja vastasi suunnilleen noita viikkoja 9 eli aika pian äänten kuulumisen jälkeen sydän pysähtynyt. Itselläni ei selkoa mistä keskenmenot johtuu. Tutkimuksia ei vielä tehdä kun vasta kaksi peräkkäistä keskenemenoa. Yksi keskenmeno oli lisäksi ennen yhtä onnistunutta raskautta.
Km noin viikkoa myöhemmin, nyt syyskuussa. Itse saimme tietää vasta rv 12, mitään km oireita ei siis ollut. Itse epäilen jonkin sortin istukkaongelmia. Osaksi siksikin, että esikoinenkin on syntynyt pienipainoisena (terve 3,5 v tyttö tällä hetkellä). Mutta mitään varmuutta ei mistään ole. Ensi viikolla lääkäri. Toinen lapsi on edelleen toiveissa, mutta hiukan kyllä hirvittäää....
... näin mä epäilinkin, että vielä saa kuitenkin pelätä...=(
ikävä kyllä mulla kaks keskenmenoa, joissa molemissa nähty syke kaksikin kertaa. Mutta molemmilla kerroilla oli ongelmia jo raskauden alusta lähtien, vuotelua, supistuksia. Keskeytynyt keskenmeno todettu sit rv9-10 molemmilla kerroilla.
Ekassa kesken menneessä raskaudessa en käynyt alkuraskauden ultrassa, mutta juuri ennen np-ultraa alkoi vuoto ja ultrassa sikiön todettiin vastaavan viikkoja 7+. Toisessa kesken menneessä raskaudessa kävin alkuraskauden ultrassa rv7+3. Sikiö ja syke löytyi ja kaiken piti gynen mukaan olla kunnossa ja keskenmenon mahdollisuus oli kuulemma enää 4%:n luokkaa. Np-ultrassa sikiön todettiin kuitenkin kuolleen rv8+1.
Näiden jälkeen on ollut vielä kaksi tuulimunaa. Tutkimukset on nyt aloitettu. Saa nähdä, löytyykö niissä mitään. Onneksi on kuitenkin neljä lasta onnistuttu ennen näitä km:ja saamaan, helpottaa tosi paljon.