Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ruoka sula sisälläni? (Vähän ällö viesti, pahoittelen.)

Vierailija
19.03.2012 |

Olen huomannut, että ulosteeni sisältää paprikan, sipulin ja pähkinän paloja. Joskus harvoin kun syön sieniä, eivät nekään sula. Mistä tämä johtuu? Miten saisi ruuan sulamaan kunnolla? Tuntuu turhauttavalta syödä, jos ruoka menee elimistön läpi muuttamatta juurikaan muotoaan.

Esimerkiksi paprika on yksi harvoja vihanneksia, jonka mausta todella pidän ja jota söisin vaikka päivittäin. Monia hedelmiä taas en voi syödä ollenkaan niiden hapokkuuden takia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pureskele ruokaa kunnolla.

Vierailija
2/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan vatsahapoissasi olla jotain vialla.

Vatsa ei pysty kuituja oikein miksikään, mutta vitamiinit, hivenaineet sun muut kyllä imeytyvät elimistöösi matkan varrella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkiksi pähkinät jäävät silti osittain sellaiseksi rouheeksi. Epäilyttää, kuinka hyvin ne aineet siitä sulautuvat. Paljon täytyy mennä hukkaankin.

ap

Vierailija
4/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei todellakaan sula kokonaan. Pähkinät suorastaan raapivat suoltani.

ap

Vierailija
5/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö käyttää sen, minkä tarvii, Kyllä itsellänikin tulee porkkanat ja sienet sulamattomina.

Kuitupitoiset ruuat ei edes sula.

Vierailija
6/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kakka on pähkinärouhetta jos olen pähkinöitä syönyt. Puolukan kuoret yms. tulee aina sellaisenaa ulos.

Vierailija
7/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kakka on pähkinärouhetta jos olen pähkinöitä syönyt. Puolukan kuoret yms. tulee aina sellaisenaa ulos.

Kyllä kakassa on usein tunnistettavia ruoanpaloja. Ai mistä tiedän? Olen tutkinut kakkaa väitöskirjatyötäni varten monta vuotta :)

Vierailija
8/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi joudun usein auttamaan sormella ulosteet ulos, koska se on niin kovaa. Sellaisia pieniä kovia pallukoita. Joskus kaikki tulee kerralla ja sen jälkeen olen niin tyhjä, että sisälmyksissäni kouristelee ihan kuin olisi hirveä nälkä.

Ei huvittaisi mennä lääkärillekään puhumaan näin ällöistä jutuista.

ap

Vierailija
9/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi joudun usein auttamaan sormella ulosteet ulos, koska se on niin kovaa. Sellaisia pieniä kovia pallukoita. Joskus kaikki tulee kerralla ja sen jälkeen olen niin tyhjä, että sisälmyksissäni kouristelee ihan kuin olisi hirveä nälkä.

ap

Sen jälkeen, jos ei auta, haet apteekista esim. levolacia, joka lisää suolen sisältöä ja vettä.

Vierailija
10/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sen jälkeen, jos ei auta, haet apteekista esim. levolacia, joka lisää suolen sisältöä ja vettä.

Juon aika paljon vettä jo nykyisin, mutta voihan sitä määrää aina lisätä.

ap

Vierailija
11/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolistosi voi olla myös tulehtunut

Vierailija
12/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ko. oireyhtymä, ja on kausia, jolloin tuntuu että oikein mikään ei sula.

Käytän ajoittain Nogasinia, josta on apua jonkin verran.

Vierailija
13/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaavat sulakaan yleensä kunnolla, jos niitä ei pureskele ihan hienoksi. Jos ravintoaineet noista huonosti sulavista aineista haluaa saada kunnolla irti, kannattaa tehdä pirtelöä tai jauhaa muuten ihan pieneksi. Esim. noista mainitsemistasi pähkinöistä, paprikasta ja sipulista saa tehtyä todella hyvää levitettä, jota voi vaikka laittaa leivän päälle tai käyttää dippikastikkeena..

Kunnon maitohappobakteereilla voi myös auttaa vatsan toimintaa.

Vierailija
14/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolistosi voi olla myös tulehtunut

En ole tiennyt, että suolisto voi tulehtua.

ap

Vierailija
15/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haitata ruuan sulamista. Helppo testata verikokeesta.

Vierailija
16/22 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipä? muut kasvikset? liha? kala? jne? syötkö paljon kuitua? mites rasvojen käyttö? syötkö tarpeeksi rasvaa?

Vierailija
17/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuli eilen ja tänään puolukoita kakin mukana paljon kun olin syönyt puolukoita kaalilaatikon kanssa. Ihmettelin myös mutta kaipa se on sitten normaalia että kuoret eivät sula. Samoin auringonkukan siemenet tulevat mulla siinä muodossa missä ovat mahaan menneetkin eli pureskelun jälkeen siemenpalasina/rouheena mutta tunnistan kun kakki täynnä rouhetta :D mutta kaipa tämä on hyvä..ne kai tuovat sieltä sitä muuta kuonaa pois ja kakki kulkee :)

Vierailija
18/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki keliakia just tuota. Nykyään ei ole näkyvää ruokaa ulosteessa, eikä ummetustakaan.

Vierailija
19/22 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla teki keliakia just tuota. Nykyään ei ole näkyvää ruokaa ulosteessa, eikä ummetustakaan.

Vierailija
20/22 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöööö!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi