Ovulaation aikaan verenvuotoa
Miksi taas verenvuotoa ovulaation aikaan? Tammikuussa oli sama homma, ja sillon epäiltiin varhaista keskenmenoa. Sen jälkeen sai seuraavia kuukautisia odotella kuukauden.
Nyt taas samanlaista vuotoa. Mistä se johtuu? Pitäisikö tässä jo lähteä neuvolasta kyselemään.
Haluaisin tulla raskaaksi ja vaikeapa se on tulla kun verta vuotaa melkein kahden viikon välein.
Oisko hyviä neuvoja?
Kommentit (4)
Ehkäisyn lopettamisen jälkeen minulla tuli joka kierrossa veristä vuotoa AINA siihen aikaan kierrosta kun oli ovulaatio. Ensimmäisellä kerralla ihmettelin vain, mutta kun toistui seuraavassakin kierrossa hakeuduin gyne polille. Välivuotoja sanoivat niiden olevan ja johtuivat kuulemma hormonitoiminnan häiriöstä, eli siis kun ehkäisy oli lopetettu niin oma hormonitoiminta oli sekaisin. Määräsivät 3kk:n Terolut kuurin ja asian piti sillä korjaantua, vaan eipä korjaantunut. Sanoivat että minulla on keltarauhashormonin vajaatoiminta, mutta nyt kun olen lueskellut ja ottanut asioista itse selvää niin olen sitä mieltä että kyse on estrogeenin tuotannon ongelmista. Nyt siis mennyt 6kk:tta niin, että joka kierrossa (paitsi Terolut-kuurin aikana) on jonkinlainen välivuoto. Tässä kierrossa se oli niukkaa ja kesti n. 2päivää, parina ekana kiertona ennen Teroluteja vuoto oli runsasta ja kesti monta monta päivää, viikon muistaakseni parhaimmillaan. Raskaaksi en ole vieläkään tullut... :(
Ja täällä Etelä-Karjalan suunnalla tuntuu ettei lääkärit ota tosissaan. Viime kerralla kun polilla kävin niin sanoivat että jos ongelmat jatkuvat niin suoraan sinne, ei tarvitse tk:n lähetettä. Tässä kierrossa kun ongelma taas nosti päätään, menin polille niinkuin neuvottiin, he heittivät minut pihalle ja käskivät tk:een. Tk-lääkri teki kiireelliseen lähetteen gynelle tutkimuksiin, soittelin sinne perään että milloin on aika niin sanoivat että 2kk:n sisällä, raivosin sihteerille, kätilölle ja lääkärille. Soittivat puolen tunnin päästä ja sain ajan kahden viikon päähän. Inhottaa kun väheksytään kun kyse on omasta huolesta, ongelmasta jonka kanssa minä elän!
Mulla on alavtsa ollut puolitoista vuotta kipeä. kivut on aina menkkojen ja ovulaation aikaan. tutkittu on usesti endomentrioosiepäilyn vuoksi.
Vimme kierrossa multa tuli kans ensimmäistä kertaa ovulaation aikaan ihan kirkasta verta tuolta ja vielä kaksi kertaa parin päivän välein. Onneks mul oli muutenkin aika gynelle jolta asiaa kysyin. gyne halus sit kuitenkin ottaa papa-näytteen.
tulokset sain takas ja kaikki hyvin. gyne selitti jotain ,että munasolin irtoamisen aikoihin mukana voi myös tulla verta.
että missäköhän sitä nyt mennään. Lopetin ehkäisyrenkaan käytön syksyllä, minkä jälkeen on tullut kahdet luomumenkat. Ensimmäinen kierto oli huimat 53 päivää, ja nyt mennään kp 32. Kp 18 alkoi ensin todella vähäinen, haaleanruskea vuoto joka eneni kp19-20 ihan vähän runsaammaksi (ei kuitenkaan niin kuin kuukautisvuoto, siteeseen tuli vain vähän verta), veriseksi ja limaiseksi vuodoksi, joka kp21 loppui samanlaiseen niukkaan vuotoon kuin kp18.
Vauvaa olemme molemmat kierrot ahkerasti yrittäneet, ja nyt vähän mietityttääkin, olikohan kyseessä ovulaatiovuoto vai kiinnitysvuoto vai jokin ihan muu? Ja voiko ovulaatiovuoto/kiinnitysvuoto olla neljä päivää pitkä?
Oli kyseessä sitten ovisvuoto tai kiinnitysvuoto, niin laskelmieni mukaan kuukautisten olisi pitänyt jo alkaa (vuodon alkamisesta 15 päivää) mutta eipä vain menkkoja näy!
Anteeksi kun en osaa vastata kysymykseen sillä itse poden samaa ongelmaa.
Minulla oli ovulaatio pari päivää sitten ja nyt alkoi verinen vuoto. Ei ole niukkaa kuten ovulaation aikaan kuuluma saattaa ilmetä eikä kyllä runsastakaan niin kuin menkkojen aikaan. Maha kipeä ja selkää jomottaa kyllä. Mietin kanssa et pystyykö sitä edes raskautumaan kun kaikki vuotaa pois, hyvät limatkin.
Jos joku osaisi valaista asiaa niin ehkä saisimme mielenrauhaa. Ajattelin kyllä huomenna jo soitella lääkärille.