Onko "epänormaalia" ettei 9-vuotias poika halua huvipuiston laitteisiin?
Kirjoitin alemman kyselyn siitä että kannattaako lähteä linnanmäelle kun pojat eivät pidä laitteista - ihmettelin kovasti kommenttia jossa kysyttiin että miksi ei halua, onko arka.
Ei ole arka, ei vaan ole koskaan pitänyt laitteista. Pienenpänä kävimme särkänniemessä muutaman kerran, siellä suostui muutamaan laitteeseen tulemaan joko isän tai äidin kanssa. Sen jälkeen ei ole kiinnostunut.
On muuten ihan tavallinen 9-vuotias, harrastaa liikuntaa, esim. sählyä. Kiipeilee puissa ja "riehuu" normaaliin tapaan kavereiden kanssa :)
Kommentit (19)
Jos lapsi on muuten reipas, epäilen lääketieteellistä syytä.
t. lääkäri
Kirjoitin alemman kyselyn siitä että kannattaako lähteä linnanmäelle kun pojat eivät pidä laitteista - ihmettelin kovasti kommenttia jossa kysyttiin että miksi ei halua, onko arka.Ei ole arka, ei vaan ole koskaan pitänyt laitteista. Pienenpänä kävimme särkänniemessä muutaman kerran, siellä suostui muutamaan laitteeseen tulemaan joko isän tai äidin kanssa. Sen jälkeen ei ole kiinnostunut.
On muuten ihan tavallinen 9-vuotias, harrastaa liikuntaa, esim. sählyä. Kiipeilee puissa ja "riehuu" normaaliin tapaan kavereiden kanssa :)
mutta ei silti tee la´psesta itsetään epänormaalia, jos ymmärrät :)
hällä tulee huono olo niissä, mun kummipoika 9v myöskin haluaisi kyllä kovasti käydä laitteissa, mutta tulee niin huono olo ja oksetus raasulla :/
halunnut mennä huvipuiston laitteisiin. Alan voida pahoin jo sellaisessa työnnettävässä karusellissa, joita oli ennen leikkipuistoissa.
Meidän lapset on aika arkoja, mutta oon niitä houkutellut ja ovat tykänneet. Esim vuoristorata on ollut hyvä! Sellaiset joissa pää menee alaspäin ollaan jätetty väliin...
Ei sillä ole mitään tekemistä arkuuden kanssa vaan liittyy pahoinvointitaipumukseen.
Itse en juuri tykkää käydä kuin tavallisessa vuoristoradassa, kaikissa pyörivissä tulee äkkiä oksettava olo.
siitä tunteesta mikä monista huvipouistolaitteista tulee puhumattakaan pahoinvointitaipumuksesta.
Itse olin lapsena sellainen etten tykännyt niistä laitteista, enkä edelleenkään pidä. Näin jälkikäteen pidän kyllä todella julmana aikuisten sukulaisten suhtautumista siihen, minua pidettiin älyttömän nössönä kun en "uskaltanut" laitteisiin, kun muut kakarat kyllä meni reippaasti. Miksi olisi pitänyt tehdä jotain sellaista mistä ei todellakaan pidä, aikuisen ei tarvitse tuollaisia asioita perustella, lapsella ei oe sitten muuta vaihtoehtoa kuin leimautua nössöksi.
Jotenkin kammoaa koneissa tulevaa oloa. Pienempien laitteet ja vekkula menee. Poika 8v. Kummitustalo liian pelottava.
erityisesti laitteista pidä, ja jos vähänkin on vauhtia tai kieputusta, niin ei mene vaikka nuoremmat sisaruksensakin menevät innoissaan.
on lapsia, jotka tytkkäävät siitä, että joku laite kieputtaa heitä. Sitten on lapsia, jotka tykkäävät siitä, että he kieputtavat jotain laitetta. Oma lapsi kuului jälkimmäiseen versioon noin 12-vuotiaaksi asti. Tänä kautena esim puuhamaat ja eläinpaikat ja heurekat olivat paljon hauskempia kuin linnanmäen ja särkänniemet. Teini-iässä sitten iski "laiskuus" ja tämäkin lapsi antautui vekottimen kieputettavaksi.
ei olla ikinä tykätty.
ihan normaaleja ollaan.
ok, varmaan harvinaisempaa noin, mutta ei nyt epänormaalia.
epänormaalia on ajatella, että kaikki lapset ovat samanlaisia ja pitävät samoista asioista :)
Lapset ovat yksilöitä ja pitävät erilaisista asioista.
Tiedän monia lapsia, jotka eivät erityisemmin pidä huvipuistolaitteista. Normaaleja, tavallisia, reippaita lapsia. Miksi ihmeessä tehdä tästäkin ongelma?
on lapsia, jotka tytkkäävät siitä, että joku laite kieputtaa heitä. Sitten on lapsia, jotka tykkäävät siitä, että he kieputtavat jotain laitetta. Oma lapsi kuului jälkimmäiseen versioon noin 12-vuotiaaksi asti. Tänä kautena esim puuhamaat ja eläinpaikat ja heurekat olivat paljon hauskempia kuin linnanmäen ja särkänniemet. Teini-iässä sitten iski "laiskuus" ja tämäkin lapsi antautui vekottimen kieputettavaksi.
meillä myös poika tykkä itse kieputtaa eikä tykkää olla kieputettavana. Huvipuistoihin harvemmin mennään, mutta kaikki Heurekat ja tekniikan museoiden kokeilutalot luuhataan läpi niin suomessa kuin ulkomaillakin.
Muistan, etten samanikäisenä juuri halunnut muihin laitteisiin kuin vuoristoratoihin, koska pyörimisliike tuntui tosi pahalta päässä. Ehkä poikasi vain kokee laitteet epämukaviksi. Teini-iässä tilanne voi muuttua, mutta mikään suuri huolenaihe tuo ei mielestäni ole. :)
Minulla on myös muutamia ystäviä, joille huvipuistot eivät lapsuudessa kuulemma olleet kovinkaan kivoja paikkoja, eivätkä ole vieläkään.
Ei kaikki tykkää kieppua ja sitten ehkä vielä oksentaa.
Kärsii lisäksi matkapahoinvoinnista joten en pakota kun omakaan pää ei laitteita kestä. Hurjin laite tukkijoki ja Linnanmäen vuoristorata missä käyty ja niihinkään ei mitään tarvetta mennä uudelleen. Käydään perheenä yhdessä esim maailmanpyörässä ja se riittää =)
Mietin just että ensi kesänä taidetaan jättää välistä huvipuistot mutta esim eläintarhat ja -puistot oikein mielenkiintoisia.
ettei huvita mennä laitteisiin. Toisaalta jos ei okseta, niin miksi ihmeessä ei kokeilisi? Aika outoa jos ei yhtään kiinnosta. Ei sillä että siitä mitään haittaa olisi jos ei kiinnosta, mutta aika erikoiselta kuulostaa.