Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmettelen miten ihmisillä on vaikeuksia saada lainaa

Vierailija
19.03.2012 |

Olen jo vuosia ihmetellyt tätä asiaa! Miten voi eri ihmisillä olla niin eri mahdollisuuksia saada lainaa vaikka olisi sama pankki??

Itselläni on siis Nordea. Ensimmäisen lainani sain, kun minulla oli pätkätöitä ja tiedossa kahdeksi viikoksi eteenpäin töitä, palkkakin tosi pieni. Lainaa myönnettiin tosin vain 40.000 euroa.

Toiseen asuntoon sain lainaa 100.000 euroa ja taaskaan ei mitään kyselty, nyt toki oli vakityö, mutta palkka edelleen tosi pieni.

Ja tällä hetkellä minulla on lainaa 175 000 euroa! Edelleen sama työpaikka eikä palkka ole noussut. Vuokratuloja on jonkun verran.

Ihmettelen siis miten monet tuttavistakin eivät ole meinanneet Nordealta saada haluamaansa lainasummaa. Samapalkkaiselle kaverillenikin mietittiin, että voidaanko sitä 50.000 euroa myöntää, että siinä on kyllä vähän liikaa ja takaajiakin kyseltiin sillon aikoinaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tiukentuneet huomattavasti ihan muutaman vuoden sisällä, mitä itse itse olen ollut töissä pankissa. Nyt pankeilta edellytetään paljon tarkempaa luotonantoa mikä on hyvä asia ja kaikkien etu, juuri siinä että pankit pysyvät vakavaraisina eivätkä kaadu.

Ja tosiaan se vaikuttaa, jos tilit käy joka kk pakkasella tai luottokorteilla ylityksiä jne.

Ja kuten joku tuossa mainitsikin, jos ap:lla on vuokratuloja on hänellä ilmeisesti omaisuutta laittaa vakuudeksi.

Vierailija
2/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilit eivät käy pakkasella, kortit on maksettu asianmukaisesti ja hoidat lainojesi lyhennykset ajallaan.

Minä en myöntäisi lainaa yhdellekään sellaiselle, joka ei osaa kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

om akokemus nordean kanssa se, että 10 vuotta sitte sai vielä helposti lainaa ja omatakaus kävi isompaankin lainaan. nyt kun äskettäin otin lainaa, niin tiukkaa oli ja takaajatkin piti hankkia:(

Vierailija
4/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilit eivät käy pakkasella, kortit on maksettu asianmukaisesti ja hoidat lainojesi lyhennykset ajallaan.

Minä en myöntäisi lainaa yhdellekään sellaiselle, joka ei osaa kirjoittaa.

Vierailija
5/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

270 000e.

Itse en ole töissä, miehen tulot ovat vuositasolla alle 100 000e.

Lapsia meillä on 3.

Lainalupaus saatiin 330 000 e:lle suoraan ja neuvottelemalla olisi saatu varmasti vielä hilattua summaa tuon ylikin.

Vierailija
6/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:llä on vuokratuloja, niin hänellä on ilm omaisuutta ja jokainen kenellä on omaisuutta saa pankista lainaa, koska on vakuuksia.

Itse en edes ottaisi sellaisesta pankista lainaa, joka antaa sitä ilman vakuutta, sillä huonot ajat pankille voi tulla yllättäen ja heillä on oikeus silloin vaatia koko lainan maksamista takaisin.

Vierailija
7/7 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan olla hyvä suomen kielen kirjallinen osaaminen, joka voitaisiin varmistaa n. 10 sivun esseellä hyvää kieltä ja sisältökin pitäisi olla asiallinen ja kiinnostava. Millään maksukyvyllä ei nyt niinkään ole mitään tekemistä lainan kanssa.

Tilit eivät käy pakkasella, kortit on maksettu asianmukaisesti ja hoidat lainojesi lyhennykset ajallaan. Minä en myöntäisi lainaa yhdellekään sellaiselle, joka ei osaa kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi