Kun näen suomalaisnaisen kulkevan rätti päässä
tuntuu se minusta kuin keskisormen näyttäminen sille pitkälle ja vaikealle työlle, jota Suomessa on vuosien saatossa tehty naisten tasa-arvoisen aseman saavuttamiseksi.
Kommentit (98)
että kukakin pukeutukoot rauhassa niin kuin tahtoo. Ei tarvitse olla seksikäs ja trendikäs.
Mutta ne kaavut on naisilla nimenomaan siksi, että miehet eivät kestä naisen kauneutta. Eikä niillä naisilla ole vaihtoehtoja, ilman kaapua kulkevat vähintään kivitetään. Iho, hiukset voi kauhistus. Ja ääni myös. Nainen ei saa puhua kuin hiljaa, eikä pitää julkisia puheita, sillä ääni on miehille liian kiihottava.
kritisoijat (ap mukaanlukien) eivät varmasti tunne yhtäkään suomalaista islamiin palannutta naista henkilökohtaisesti.
Sitä eivät edes hommafoorumilaiset voi Suomessa muuttaa.
jotain vanhaa demiä, missä 19-vuotias tyttö kertoi kääntyneensä 16-vuotiaana muslimiksi. Hän siis oli ennen ollut luterilainen, ja riparin jälkeen oli alkanut pohtia näitä asioita ja alkoi "islamilaistaa" elämäänsä vähitellen. Nyt sitten kuljettiin jo iloisesti huivi päässä ja oltiin - kas kas - naimisissa muslimimiehen kanssa.
Luulitko sitten että Musliminainen menisi buddhalaisen kanssa naimisiin vai ?!
Olen 21 vuotias Suomalainen nainen, käännyin Islamiin kaksi vuotta sitten, 19 vuotiaana opiskeltuani sitä tovin. Vielä 18 vuotiaana olin sitä mieltä, että Islam on kamalin, naisia sortavin uskonto maan päällä, olin juossut baareja minkä kerkesin jne.(astaghfirullah).
Tutustuttuani uskontoon syvemmin, huomasin miksi se on maailman nopeiten kasvava uskonto, jonka käännynnäisistä n. 70 prosenttia on naisia. Teille naurettaville naisille jotka meitä niin kovasti "säälivät" voin kertoa, etten ole koskaan saanut sellaista kunnioitusta jota nyt saan, enkä ole koskaan ollut onnellisempi. En ottaisi HIJABiani pois mistään hinnasta! Ja jos luulette että meitä kohdellaan huonosti, niin kehotan vain katsomaan sitä omaa miestänne, joka katselee netistä p****a, ryyppää, kiroaa ja mitä lie, ennen kuin avaatte suunne meidän kohtelusta , joka muuten on sen tasosta, ettette osaa edes kuvitella ;)
Jos lakana päässä saat vasta kunnioitusta ja arvostusta niin sietää katsoa peiliin. Kyllä mä ainakin saan kunnoitusta olemalla ihan omna itseni ja pukeutumalla niin kuin haluan enkä kuten joku vitun satukirja määrää.
Islam on naista alistava uskonto ja muutenkin ovat todella sairasta porukkaa. Itsemurhapommituksia yms kun ei saada omaa tahtoa läpi.
Uskonnonvapaus kuuluu demokratiaan. Sitä eivät edes hommafoorumilaiset voi Suomessa muuttaa.
Tietääkseni jossain demokraattisessa länsimaassa kaapujen käyttö nimenomaan on kielletty.
Tasa-arvokäsitykseni määrittelee että miehet ja naiset ovat samanarvoisia, eikä yksilöitä pitäisi tuomita sukupuolensa, kauneutensa takia. Ainoa asia, joka tekee henkilöstä toista paremman on hänen luonteensa.
Miksi hijaab? Se antaa minulle vapauden ja tasa-arvon. Minun vartaloni ja kauneuteni on minun asiani. Minun ei tarvitse olla näytillä kaikkien katselijoiden iloksi.
Syy miksi koette että hijab olisi alistusta on se, että teille on pienestä pitäen opetettu että naisen arvo on suhteellinen hänen ulkonäköönsä tai kauneuteensa. Islam opettaa toisin ja muslmina minä uskon että naisen arvo EI ole suhteellinen hänen kauneuteensa vaan jokainen nainen on arvokas eikä hänen tarvitse alistua olemaan kenenkään himoavien katseiden kohteena vastoin tahtoaan.
Kun naiset on länsimaissa esineellistetty ja alistettu "babe"-muottiin, heitä pilkataan jos he eivät meikkaa, sheivaa sääriään tai näyttele vartaloaan.
Minulle hijab tarkoittaa että minun fyysisen olemuksem tai kauneuden arvioinnilla ei ole mitään tekemistä sosiaalisen kanssakäymisen kanssa, vaan haluan tulla arvostetuksi ja kohdelluksi luoteeni takia, en ulkonäköni takia. Haluan että minut otetaan vakavasti ja minuun suhtaudutaan ihmisenä joka ajattelee ja tuntee - ei nukkemaisena esineenä.
Naiset ei koskaan tule tavoittamaan tasa-arvoa oikeudella paljastaa kehonsa julkisesti, kulkemalla vartalonmyötäisissä vaatteissa, kuten jotkut ihmiset, media ja muotiteollisuus haluaisivat meidän uskovan. Sellainen juuri on esineellistämistä.
Todellinen tasa-arvo ja vapaus toteutuu vasta sitten kun naisten ei tarvitse paljastaa itseään saadakseen huomiota eikä heidän tarvitse puolustella päätöstään pitää vartalonsa itseään varten.
kritisoijat (ap mukaanlukien) eivät varmasti tunne yhtäkään suomalaista islamiin palannutta naista henkilökohtaisesti.
Ja täytyy sanoa, että suomalaiset naiset on todella rääväsuisia, rasistisia ja ahdasmielisiä.
Tosi järkyttävää...
Tasa-arvokäsitykseni määrittelee että miehet ja naiset ovat samanarvoisia, eikä yksilöitä pitäisi tuomita sukupuolensa, kauneutensa takia. Ainoa asia, joka tekee henkilöstä toista paremman on hänen luonteensa.
Miksi miehet sitten eivät joudu kulkemaan kaapu päällä?
On todella irvokasta katseltavaa, kun mies kulkee joku t-paita päällä ja nainen vierellä musta umpikaapu päällä.
miksi kunnioitusta saadakseen on peitettävä itsensä? Mitä pahaa on naisessa? Miksi ei voi saada kunnioitusta omana iloisena itsenään, miksei voi nautia kauneudestaan, miksei saa ilmaista itseään sellaisena kuin on? Miksi pitää peittää, kätkeä? Se on todella outoa? kaiken hyvän pitäisi kestää katsetta, olla läpinäkyvää. kaikki mikä pitää peittää, sisältää jotakin pimeää. kertokaa mulle kun en tiedä, miksi pitää peittää? En mäkään alasti juokse, pukeudun mielestäni suht asiallisesti, kuitenkin persoonani mukaan. Eikö musliminaisella saa olla näkyvää persoonaa?
joka pitää peittää?
Eikös Jumala luonut ihmisen omaksi kuvakseen? Epäonnistuiko tämä naisen kohdalla, koska luomus pitää häpeillen peittää?
Miksi miehet sitten eivät joudu kulkemaan kaapu päällä?
On todella irvokasta katseltavaa, kun mies kulkee joku t-paita päällä ja nainen vierellä musta umpikaapu päällä.
pukeutuukin itsekin säädyllisesti. Kyllä siinä Koraanissa ohjeistetaan myös miehiä pukeutumessa.
Miksi tällainen luomus pitää sitten pistää piiloon? Tai miksi vaan naisen pitää olla piilossa?
jotain vanhaa demiä, missä 19-vuotias tyttö kertoi kääntyneensä 16-vuotiaana muslimiksi. Hän siis oli ennen ollut luterilainen, ja riparin jälkeen oli alkanut pohtia näitä asioita ja alkoi "islamilaistaa" elämäänsä vähitellen. Nyt sitten kuljettiin jo iloisesti huivi päässä ja oltiin - kas kas - naimisissa muslimimiehen kanssa.
Olen 21 vuotias Suomalainen nainen, käännyin Islamiin kaksi vuotta sitten, 19 vuotiaana opiskeltuani sitä tovin. Vielä 18 vuotiaana olin sitä mieltä, että Islam on kamalin, naisia sortavin uskonto maan päällä, olin juossut baareja minkä kerkesin jne.(astaghfirullah).
Tutustuttuani uskontoon syvemmin, huomasin miksi se on maailman nopeiten kasvava uskonto, jonka käännynnäisistä n. 70 prosenttia on naisia. Teille naurettaville naisille jotka meitä niin kovasti "säälivät" voin kertoa, etten ole koskaan saanut sellaista kunnioitusta jota nyt saan, enkä ole koskaan ollut onnellisempi. En ottaisi HIJABiani pois mistään hinnasta! Ja jos luulette että meitä kohdellaan huonosti, niin kehotan vain katsomaan sitä omaa miestänne, joka katselee netistä p****a, ryyppää, kiroaa ja mitä lie, ennen kuin avaatte suunne meidän kohtelusta , joka muuten on sen tasosta, ettette osaa edes kuvitella ;)
Jos lakana päässä saat vasta kunnioitusta ja arvostusta niin sietää katsoa peiliin. Kyllä mä ainakin saan kunnoitusta olemalla ihan omna itseni ja pukeutumalla niin kuin haluan enkä kuten joku vitun satukirja määrää.
Islam on naista alistava uskonto ja muutenkin ovat todella sairasta porukkaa. Itsemurhapommituksia yms kun ei saada omaa tahtoa läpi.
Niinhän te kovasti haluatte uskoa, että meidän miehet eivät kohtelisi meitä paremmin kuin mitä teitä ikinä tullaan kohtelemaan. :) SE ero Islamissa ja muissa uskonnoissa on, että me emme ole tyhmiä, tiedämme että Jumala näkee meidät kaiken aikaa. Mieheni ei ikinä ikinä alennu teidän miesten tasolle, jos Tv:ssä edes tulee mainos,esim. deodorantti/alusvaatemainos, vaihtaa hän kanavaa alle sekunnissa. Hän ei puhu toisille naisille, eikä esim kaupassa mene kassalle jossa työskentelee nainen, jos voi valita. Sillä yhtälailla kuin naiset eivät ole tekemisissä muiden miesten kanssa, eivät miehetkään ole naisten kanssa. Olen ainoa nainen hänen elämässään , ja saan kuulla kuinka kaunis olen, ja kuinka hän minua rakastaa monta kertaa päivässä. Joten älä tee itseäsi naurunalaiseksi luuloillasi, face the facts :)
Mieheni ei ikinä ikinä alennu teidän miesten tasolle, jos Tv:ssä edes tulee mainos,esim. deodorantti/alusvaatemainos, vaihtaa hän kanavaa alle sekunnissa. Hän ei puhu toisille naisille, eikä esim kaupassa mene kassalle jossa työskentelee nainen, jos voi valita. Sillä yhtälailla kuin naiset eivät ole tekemisissä muiden miesten kanssa, eivät miehetkään ole naisten kanssa.
Te olette oikeasti sairasta porukkaa.
Peitäthän sinäkin ainakin toivottavasti ulosmenessäsi vartalostasi ainakin jotain. Vai synnyitkö farkut jalassa?
Alastomuus on luonnollista, mutta ulos mennessä tämä alastomuus peitetään. Omassa aviovuoteessa alastomuus on normaalia, kuin myös kotona kaunistautuminen, koruin, meikein ja kauniin vaattein omaa puolisoaan varten.
Jossain oli juttua siitä, että naiset pitäisi pakottaa pois sieltä nyrkin ja hellan välistä, että olisi tasa-arvoa. Entä, jos nainen haluaisikin olla siellä nyrkin ja hellan välissä. Eikö hänellä olisi tasa-arvon nimissä vapaus valita niin?
Miettikää, jos vaikka kotiäitiys kiellettäisiin, koska joku kokisi, ettei se ole tasa-arvoista. Äitihän joutuu silloin elämään pienemmillä tuilla ja miehen varallisuuden armoilla. Tasa-arvon nimissä joutuisit siis töihin. Ethän sinä saa haluta jäädä kotiin, vaikka se olisi sinusta hyvä vaihtoehto.
On minustakin aina hieman outoa, kun vastaan tulee suomalaista alkuperää oleva näkyvästi muslimi mutta luotan siihen, että hän on tehnyt oman valintansa. En tunne islamin uskoa niin hyvin, että voisin alkaa arvostelemaan häntä sen perusteella. En myöskään näe, että hän olisi takapakkia tasa-arvolle, vaan pikemminkin päinvastoin. Hän on saanut valita ja tehnyt oikeaksi katsomansa ratkaisun.
Luulitko sitten että Musliminainen menisi buddhalaisen kanssa naimisiin vai ?! Olen 21 vuotias Suomalainen nainen, käännyin Islamiin kaksi vuotta sitten, 19 vuotiaana opiskeltuani sitä tovin. Vielä 18 vuotiaana olin sitä mieltä, että Islam on kamalin, naisia sortavin uskonto maan päällä, olin juossut baareja minkä kerkesin jne.(astaghfirullah). Tutustuttuani uskontoon syvemmin, huomasin miksi se on maailman nopeiten kasvava uskonto, jonka käännynnäisistä n. 70 prosenttia on naisia. Teille naurettaville naisille jotka meitä niin kovasti "säälivät" voin kertoa, etten ole koskaan saanut sellaista kunnioitusta jota nyt saan, enkä ole koskaan ollut onnellisempi. En ottaisi HIJABiani pois mistään hinnasta! Ja jos luulette että meitä kohdellaan huonosti, niin kehotan vain katsomaan sitä omaa miestänne, joka katselee netistä p****a, ryyppää, kiroaa ja mitä lie, ennen kuin avaatte suunne meidän kohtelusta , joka muuten on sen tasosta, ettette osaa edes kuvitella ;)
Jos lakana päässä saat vasta kunnioitusta ja arvostusta niin sietää katsoa peiliin. Kyllä mä ainakin saan kunnoitusta olemalla ihan omna itseni ja pukeutumalla niin kuin haluan enkä kuten joku vitun satukirja määrää. Islam on naista alistava uskonto ja muutenkin ovat todella sairasta porukkaa. Itsemurhapommituksia yms kun ei saada omaa tahtoa läpi.
Niinhän te kovasti haluatte uskoa, että meidän miehet eivät kohtelisi meitä paremmin kuin mitä teitä ikinä tullaan kohtelemaan. :) SE ero Islamissa ja muissa uskonnoissa on, että me emme ole tyhmiä, tiedämme että Jumala näkee meidät kaiken aikaa. Mieheni ei ikinä ikinä alennu teidän miesten tasolle, jos Tv:ssä edes tulee mainos,esim. deodorantti/alusvaatemainos, vaihtaa hän kanavaa alle sekunnissa. Hän ei puhu toisille naisille, eikä esim kaupassa mene kassalle jossa työskentelee nainen, jos voi valita. Sillä yhtälailla kuin naiset eivät ole tekemisissä muiden miesten kanssa, eivät miehetkään ole naisten kanssa. Olen ainoa nainen hänen elämässään , ja saan kuulla kuinka kaunis olen, ja kuinka hän minua rakastaa monta kertaa päivässä. Joten älä tee itseäsi naurunalaiseksi luuloillasi, face the facts :)
Teidän liitto kuulostaa niin sisäänpäinlämpiävän ahdistavan pikkupiirimäiseltä että hyi h...
Jos tuossa ei olisi uskonto syynä, pyytäisin molempia painumaan hoitoon ja äkkiä. Jos deo-mainos ja K-kaupan kassa aiheuttaa seksiviboja, niin huoh vaan... Kyllä ihmisen pitää kestää muiden sukupuolten edustajien seuraa.
Muslimit voi olla ok, mutta sun tekstis on ihan naurettavaa.
ettei ole ihmisarvoa- ihan väkisin väännettyä ettei voi kohdata vastakkaista sukupuolta. Miksei? MIkä siinä on niin vaarallista ja pelottavaa? Yritän olla suvaitsevainen, mutta kyllä näitä juttuja lukiessa tulee aika omituinen olo- piiloutumista ja väkisin väännettyja ongelmia ja ylimielisyyttä. On vaarallista jos ei voi kohdata ihmistä ihmisenä vaan täytyy valikoida kenen kanssa voi puhua. Onko muslimien sosiaaliset taidot jotenkin tavallista heikommat, viettien hallinta hukassa vai mitä? Koska täysin ulkokultaisia, väkisin väännettyjä ovat nuo mies ei saa puhua naiselle jutut. ei uskalla ottaa vastuuta itsestään niin täytyy antaa uskonnolle vastuu, lakata itse ajattele,masta ja noudattaa jotain pöhköjä sääntöjä? Musta alkaa tuntua et tuo uskonto perustuu todellakin pelkoon ja vajaavaisiin tunne- ja ihmissuhdetaitoihin. Silloinhan pitääkin piiloutua ja suojautua ja tehdä kauheasti kaikenlaisia sääntöjä.
Kuinka monen on vaikea tajuta että ihan oikeasti on paljon paljon niin käännynnäisiä kuin syntyperäisiäkin musliminaisia joiden mies ei millään tavalla vaikuta naisen pukeutumiseen. Plus ne joilla ei sitä miestä ole ollenkaan. Tää on niin hauskaa kuinka ntää av-palsta vilisee stereotypioita :)
t. parikymppisenä sinkkutyttönä muslimiksi kääntynyt, siinä ei ollut kellään miehellä minkäänlaista sananvaltaa mitä päälleni vetäisen