+30 ESIKOT loppuviikkoon...
Ajattelin aloittaa uuden pinon kun ei tälle päivälle näkynyt kukaan muu vielä kirjoittaneen...
Olen keskittynyt enemmän lueskelemaan teidän kuulumisia ... :-)
GLÖGITAPAAMINEN olis tosi kiva vielä ennen joulua... periaatteessa mulle käy (pystyn järjestämään) varmaan mikä tahansa päivä.
JAIPUR; satuin katsomaan myös tuon jakson Elämäni eläimistä, tutun kuuloista oli... Olen yhden kesän (pari kuukautta) viettänyt Luzernissa opiskeluaikana. Niin ja Innsbruck on myös tuttu kaupunki , 90-luvun alussa olin puoli vuotta au-pairina. Se tirolin murre on myös ihan oma lukunsa ;-) . Omien kokemusten pohjalta pidän enemmän itävaltalaisten rennosta tyylistä /suhtautumisesta muihin.
Skype;stä on myös ollut juttua... Pitää varmaan myös hankkia. Yks kaveri on jo aiemminkin puhunut tuosta ja yllyttänyt hankkimaan. Jokin aika sitten oli myös hesarissa juttu mm. skypestä ja eri kuulokemalleista ja hinnoista... ei vaan ole enää tallessa...
Alkuviikosta oli mulla neuvola/lääkäritarkastus. Hb oli noussut tosi hyvin, nyt 120 (oli humahtanut 92:een kuukausi sitten) eli kräuter toimii hyvin. Ei sokeria, eikä valkuaista, verenpaine hintsun noussut. Sitä pitää nyt tarkkailla ja lisäks sen sokerirasitustestin tuloksen perusteella mun pitää kerran kuukaudessa käydä labrassa paastoarvotestissä. Kun kerroin lääkärille noista selkä- /käsivaivoista, niin se kirjoitti kerta heitolla mun sairasloman jatkumaan äityisloman alkuun asti... eli nyt todella on aikaa ottaa rennosti ja huolehtia omasta jaksamisesta. Toisaalta alkuun tuntu hullulta (omantunnon kolkutuksia..) kun olen nyt niin pitkään pois töistä jo ennen virallista mammaloman alkua, mutta toisaalta olen myös helpottunut kun ei tarvii stressata jaksamisen kanssa juuri kun on suurin jouluajan härdellikin alkamassa...
Nyt onkin ollut pari ihanan raikasta ja aurinkoista aamua, olen käynyt aamukävelyllä nauttimassa!! Tiistaina välillä tuntui, että tulee talon seinätkin sisään kun oli sellainen myräkkä :@)...
Enpä taas muista mitä muuta oli kommentoitavaa, pitää käydä vilkaisemassa tuota aiempaa pinoa ja palata asiaan.
terkuin, Suiza 29+6
Sepä kiinnostavaa Suiza, että olet ollut Innsbruckissa - mitä pidit?? - ja Luzernissa. Mä olen ollut kolme kuukautta Zürichissä työharjoittelussa ja 90-luvun puolivälissä Salzburgissa vähän aikaa au pairina. Meillä on paljon samantapaisia kokemuksia. Mä taas pidin enemmän Sveitsin kansainvälisyydestä, ja Zürich on mun lempikaupunkeja, niin elävä ja sopivan rosoinen, löytyy sellaista vaihtoehtomeininkiä myös eikä vaan söpöä vanhaa kaupunkia ja turisteja.
Tässä välissä luin eilen tulleet jutut, ja oikein kovasti onnea Annamille!! Hyvin tuntui kaikki menneen, tosi mukavaa!
Tiedättekö, saako raskaana ollessa kantaa mitään? Meillä on tänään tavaroiden roudaus -päivä, ja asutaan neljännessä kerroksessa. Yksi kaveri tuossa varoitti, ettei saa kantaa yhtään mitään, itse luulin, että pitää kantaa vain kevyitä. Soita tuosta kohta neuvolaankin, mutta sinne ei aina pääse läpi sen tunnin soittoajan aikana. Kertokaahan, mitä teille on sanottu.
Minulle sopii glögittelyksi sittenkin kaikki päivät, aluksi luulin että vain ne kaksi jälkimmäistä käyvät.
Mukavaa ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille!