Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hypertyreoosi;muita joilla on tai ollut?!

17.11.2005 |

Niinpä niin,olin 10vuotta oireeton ja lääkkeittä kilpirauhasen liikatoim intani kanssa,eilen sain kuulla että labratuloksissa häikkää.Odottelen aikaa/lähetettä keskussairaalaan ja mielessä liikkuu vaikka mitä pelkoja..Vaikkakin poikkeama kuulemma pieni.

Kaksi edellistä raskautta meni hyvin ja oireettomasti,nyt sitten..Jos teitä on muita joilla samoja kokemuksia,kertokaa.Olen vielä ihan kauhuissani..

MagicaL 24+3

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kilpirauhasen liikatoimintaa, joka hoidettu vajaatoiminnaksi. Tyroksiiniannosta on seurailtu ja viilailtu raskauden aikana ja viimeksi verikokeessa oli jotkut vasta-aineet nousseet. Lääkäri sanoi, että sellainen pieni nousu on kuitenkin yleistä raskauden aikana, eikä aiheuta vielä toimenpiteitä ja että mielellään ei esim. kortisonia tms muita lääkkeitä anneta odottaville äideille. Niin että arvoja nyt vaan seurataan ja katsellaan. Lääkäri oli pikkuisen enemmän huolissaan liikatoiminnasta kuin vajaatoiminnasta, koska jo pienet liikatoimintaiset arvot voi aikaansaada ennenaikaisia supistuksia, mutta vajaatoiminnan pitää olla selkeää, jotta lapsi saa kehitysvaurioita.

Toivottavasti sun arvot pysyy kurissa. Ellet jo ole kunnon seurannassa, niin hakeudu synnärin sisätautilääkärille, hän osaa seurata ja tulkita arvoja parhaiten.

Vierailija
2/2 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskauden alkuvaiheessa tosi paha pahoinvointi ja seulassa löytyi hypertyreoosi, joka siis puhkesi mulla vasta raskaana ollessa. Alkuraskauden söin Tyrazolia ja nyt arvot olleet jo pitkään ilman lääkitystä tasaiset. Mullakin seuranta on äitipolin sisätautilääkärillä. Vauvaa ja arvojani on seurattu tiuhaan koko raskauteni ajan ja vauveli kasvaa aivan normaalisti. Aika pian sunkin arvot saadaan varmasti laskemaan, viimeistään lääkityksellä. Vauvalta arvot otetaan kuulemma pian synnytyksen jälkeen.

Jos haluat käydä katsomassa, niin lisää keskustelua aiheesta löydät osoitteesta:

http://www. kilpirauhas.info/foorumi

ja siellä perhesuunnittelu.

Toivottavasti tilanteesi ratkeaa pian!

Noora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla