Mikä on maailman yliarvostetuin ruoka/leivonnainen?
Minä en ymmärrä pizzan enkä kuppikakkujen suosiota.
Kommentit (73)
Moni on ollut ihan shokissa suunnilleen, kun olen kertonut, etten ole keittänyt itse perunoita kuin ehkä pari kertaa uusia perunoita. Muuten teen ruokaa mielelläni. On oltu huolestuneita lapsen ravitsemuksesta jne.
Kotimaisista tuotteista en ymmärrä Ellen Svinhufvudin kakkua. Äiti osti sitä kerran erityistä juhlaa varten, kun sitä vielä myytiin alkuperäisenä Stellan konditorian tuotteena, ja se oli minusta tosi pahaa!
Toinen kotimainen herkku, jota en ymmärrä, on piparkakut sinihomejuuston kera. Minusta siinä ei ole mitään erityistä makunautintoa.
Pizzasta kyllä pidän. Se tuli vaan mieleeni, kun eräs tuttu kertoi tarjonneensa italialaisvieraille piparkakkuja sinihomejuuston kera ja joutui hämmästelemään, kun näistä se ei ollut lainkaan herkullista. Ei minustakaan.
Toisaalta en oikein ymmärrä myöskään hienostelua viineillä. Viinit ovat enimmäkseen epämiellyttävän happamia litkuja, joita on erityisesti opeteltava juomaan, jotta ne saisi kurkusta alas.
Tylsä ja ylimakea suupala. Vähän samaa kastia kuin Bebe-leivokset.
kaviaari on ihanaa
kuten muikun ja siianmätikin
esim. hanhenmaksaa tai ostereita yliarvostettuina.
Tero
ei maistu juuri miltään. Kanttarellitkin ovat paljon parempia.
Onko se nyt niin kamalan hienoa, että se pottu on kääritty folioon ja lisäkkeenä tarjotaan jotain hemmetin smetana-kermaviili-turska -täytettä?
Toi on askarteluruokaa.
Toinen, mitä en ymmärrä, on tuoreet herneet torilt ostettuina. Porukka kylvää kaduille niitä vitun palkoja.
Söisitte jäätelöä, helvetti, se kuuluu kesään.
Macaron - meidän neljävuotias tuntuu arvostavan kyllä niitä taas tosi paljon. Hänellä on muutenkin kallis maku, tykkää mm. 3v vanhasta goudasta ja vuohenjuustosta tosi paljon.
Ostereita en ole syönyt, mutta itse asiassa simpukat ovat minusta kaikkein yliarvostetuimpia niistä, mitä olen maistanut. Todella epämiellyttävää ruokaa ja aromi on samanlainen kuin omassa alapäässä, anteeksi nyt vain, mutta tämä on epämiellyttävä fakta.
Ostereita en ole syönyt, mutta itse asiassa simpukat ovat minusta kaikkein yliarvostetuimpia niistä, mitä olen maistanut. Todella epämiellyttävää ruokaa ja aromi on samanlainen kuin omassa alapäässä, anteeksi nyt vain, mutta tämä on epämiellyttävä fakta.
Maku on hyvä, eikä kyllä muistuta alapäätä. Omastani en tiedä, mutta ei ainakaan niiden ihanien naisten, joihin olen niin läheisesti päässyt tutustumaan.
Itselle ei tule mitään mieleen, tässä ketjussa mainitut ovat mielestäni hyviä.
Ehkä hanhenmaksa ja sekin vain epäeettisen tuotantotavan takia.
Hanhenmaksa ei myöskään säväyttänyt. Näitä olen siis syönyt, eikä ne mun mielestäni ole erityisen hyviä.
Ostereita en pystynyt edes maistamaan, kun tarjolla oli. Jätin väliin. Sama juttu simpukoiden, mustekalan ja etanoiden kanssa. En pysty edes harkitsemaan niiden maistamista :( Jotkut asiat tuntuu ja näyttää vaan niin vastenmielisiltä.
Sushi ei myöskään ole mun juttuni.
Yksi, mitä mä en käsitä ja mistä en tykkää yhtään, on marsipaani. Mun mielestäni se pilaa kaiken, missä sitä on. :(
Leivoksista turhin.
Samaan kastiin macaron.
suomalaiset tuntuu tykkäävän mutakakusta. On muka oikein syntisen hyvää. Minusta se on liian vahvan, liian väkevän makuista.
Sushi on ihan ok joskus harvoin syötynä, mutta oikeasti se on mielestäni vain sellaista lällynmakuista riisimömmöä, joka maistuu oudosti hajuvedeltä.
Osterit taas... Eräs kaverini on palkintojakin voittanut huippukokki, joka tarjosi meidän poppoolle kerran ravintolassaan sulkemisjan jälkeen tuoreita ostereita. En oikein kehdannut kieltäytyä, ajattelin, että kyllähän tuo kaverini tietää hyvän ruuan päälle, kaikki siellä ravintolassa on aina ollut todella maukasta...
Mutta kun nielin sitä jättimäistä kullijuuston makuista räkäklimmpiä hiekanmurusten narskuessa hampaiden välissä...
Ihan hirveätä kuraa. Ja syönnin päälle saa vielä kaupan päälle äklön olon.
Oikeastiko joku pitää niistä? Vai onko se vain että ne ovat niin söötin näköisiä?
Muuten tässä listassa on lueteltu sellaisia herkkuja että tulee oikein nälkä...
En ymmärrä niiden suurta suosiota. Makean ja rasvaisen piirakan päällä sokeria. Hyii.
Tylsä ja ylimakea suupala. Vähän samaa kastia kuin Bebe-leivokset.
Eivät ainakaan tylsiä, eivätkä edes välttämättä erityisen makeita.
voisarvia.