Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö minun maksaa elatusmaksu yhdeltä kuukaudelta itse?

Vierailija
17.03.2012 |

"Voit ansaita enintään 1044 euroa kuukaudessa, jotta olet oikeutettu maksuvapautukseen. Tätä tulorajaa korotetaan 261 eurolla jokaista elatusvelvollisen alaikäistä lasta kohti lukuun ottamatta lasta tai lapsia, joille elatustuki on myönnetty"

Mitä tarkoittaa käytännössä? Olen työtön ja sen vuoksi mieheni on saanut Kelasta elatustuen, toinen lapsista asuu hänen luonaan. Minut on siis vapautettu tuosta maksusta pienien tulojen takia. Nyt olisin saamassa ehkä vajaaksi kuukaudeksi töitä ja tuloni olisivat sitten 1100-1300 euroa bruttona riippuen tuntimääristä. Maksanko siis tuosta summasta sitten itse sen 147,96 e/kk. elatusrahaa miehelle? Aika tiukkaa tekisi... mutta toki maksan jos on pakko. Kiitos jos joku vastaisi :) Mä en oikeen tajua näistä jutuista mitään. Tuli ero ja työttömyys vähän kulman takaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pienempi lapsi on minulla ja isompi isällään. Meillä on ns. yhteishuoltajuus. Mies maksaa elatusmaksun pienestä lapsesta minulle ja minä isommasta hänelle (tosin nyt en pysty työttömyyden takia).

ap

Vierailija
2/3 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset jaettu ja kumpikaan ei maksa elareita puolin, eikä toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan tulee yhteensä 1305€ sulle tulorajaksi ennen kuin sun pitää maksaa elatusmaksua.