Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Hervanta ihan hirveä paikka asua?

Vierailija
16.03.2012 |

Aloitan syksyllä Tampereella pph:n työt ja nyt olisi ajatus muuttaa juuri Hervantaan (insinöörinkadulle) Mutta onko se Hervanta niin kamala paikka asua??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois ja Eteläisin Hervanta ovat oikein kivoja asuinalueita. Ei häiriöitä ja lapset saa leikkiä pihalla ihan rauhassa. Päiväkoditkin jopa viihtyisiä. Kertakaikkiaan lähes lintukotoja ja asunnot vieläpä kohtuuhintaisia.

Sitten on niitä pikkulähiöitä, jotka muodostuu kaupungin vuokrataloista, Saton vuokrataloista ja opiskelija- asunnoista.

Opiskelijat ovat jopa fiksuja, mitä nyt joskus kännäävät ja saattavat silloin pitää ääntä.

Mutta sitten on niitä ammattijuoppoja ja pervoja, joita löytyy kaikkien kaupunkien keskustoistakin. Niin myös Hervannan ytimestä, sekä näistä satunnaisista keskittymistä.

Keskustan puistoissa en uskalla öiseen aikaan liikkua, en yksin, enkä kaverin kanssa. Puhun nyt Hervannan keskustan puistoista, en Tampereen keskustan puistoista, joiöiseen aikaan rauhallisempaa.

Ilta 21 jälkeen meno tuolla keskisessä Hervannassa alkaa muuttua levottomammaksi. Mopoautojengi nuorisoineen kokoontuu Valintatalon/Ärrän parkkikselle ja känniläiset alkaa pikkuhiljaa rähistä toisilleen. Siihen yhtälöön kun lisätään maahanmuuttajat - joita vastaan ei sinänsä mitään ole, mutta joita nyt en tuohon aikaan lähtisi häiriköimään itse.

Joskus ihmettelen ettei täällä ole enemmänkin niitä ampumavälikohtauksia. Viime vuonna oli 2 sellaista joista tiesin itse.

Sitten taas kun sitä keskustaa ja noita muutamaa korttelia vertaa pari kilsaa pohjoisemmassa olevaan asuinalueeseen - täysin eri maailma. Ei koskaan mitään häiriötekijöitä.

Vierailija
2/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pois muuttanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen asunut joskus insinöörinkadulla:)

Vierailija
4/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun, eikä rauhallisempaa kerrostaloseutua voisi löytyä. Luontopolut vieressä, kuten kaikki palvelutkin. Tampereen parasta kerrostaloaluetta.

Vierailija
5/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoautojengi nuorisoineen kokoontuu Valintatalon/Ärrän parkkikselle.

Vierailija
6/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä narkkareihin oo kovinkaan usein törmännyt. Ehkä 2 kertaa nähnyt duolla käydessä. Ja asioin siellä vähintään 3 kertaa viikossa.

-9?-

Jos haluat joka kauppareissulla törmätä narkkareihin niin joo, ihan kivahan se... t. pois muuttanut

Vierailija
7/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit suurine suineen, maahanmuuttajat, kännimölöt ja sitten ne Pertsa sekopää pervot aseen piippujen kanssa. Ei, en koe Hervannan keskustaa turvalliseksi enää klo 21 jälkeen.

-9

Vierailija
8/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

känni pertsoja on ihan samalla tavalla..ja nuoret ajelee mopoillaan muuallakin kuin hervannassa. Ikinä en ole nähnyt narkkiksia duossa,olen asunut 5v täällä ja olen itsekkin nuori reilu pari kymppinen. Joskus ne kaljaan menevät miehet ja naiset istuskelee siellä duossa mutta ei nekään siellä pitkään ehdi istua kun jo häädetään pihalle. vartijatkin on kokoajan duossa.

Vierailija
9/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin ollut positiivinen yllätys. Asutaan vuokratalossa Hervannan keskustan lähellä ja ihan rauhallista täällä on. Palvelut on lähellä ja on kivoja leikkipuistoja yms.

Vierailija
10/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki Tampereen kirjavin alue, eli väkeä on joka puolelta maailmaa. Opiskelijoita on hirveästi, mutta kyllä Hervannasta löytyy myös lapsiperheitä ja vanhuksia. Erinomaiset palvelut ja hyvät ulkoilumaastot.

Vierailija
11/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puistomaistakin tuntuisi olevan. Plussaa että hyvät palvelut ja paljon puistoja, päiväkoti ja koulut lähellä.

ap

Vierailija
12/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pois muuttanut

Vierailija
13/13 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastasi talsii äärettömästi ulkomaalaisia niin kai siellä voi asua. Itse vain työskentelen siellä ja lapseni saa asua ja kasvaa ja käydä koulua vähemmän kirjavassa sakissa. En voisi kuvitella että lapseni hervannassa kävisivät koulua ja siellä on niin monta kansalaisuutta että se vaikuttaa opetuksen laatuun ja luokkaan yleensäkin. Siellä on ihan omat kerrostalot venäläisille jne.

Mut jos noi sun mielestä ihan ok niin sekaan vaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi