Lapselle nimeksi Tiiu?
Ollut harkinnassa jo hetken, mutta onko liian erikoinen? Tutuilta ei kehtaa kysyä kun emme halua paljastaa nimivaihtoehtoja ennenkuin lapsi syntyy.
Omaan korvaan se on alkanut jo kuulostaa niin kivalta, että ei enää osaa edes ajatella sitä mitenkään erikoisena.
Kommentit (26)
parikymppisen Tiiun. Nimi sopii hänelle hyvin ja itsekin on kuulemma aina pitänyt nimestään. Antakaa ihmeessä nimeksi!
Ensimmäinen ajatus oli: onpas ihanan suloinen nimi!
Ehdottomasti siis, jos itse tykkäätte.
itselläni on tässä vieressä Tiiu 6-v. Ja jos nimi on enne niin temperamenttia ja omaa tahtoa löytyy ;-)! Tiiu on Virossa lähes yhtä suosittu kuin Tiina Suomessa ja jos googletat löytyy jopa eläkeläislehti nimeltä Tiiu.
Omaan korvaan Tiiu on erityisen hyvä nimi myös aikuiselle naiselle :-).
olen aina tykännyt nimestäni ja ihan korkeakoulututkintokin löytyy. Muuten kun olen ihan tavallinen, niin edes nimi jää mieleen ja erottuu massasta. Eikä minua liiemmin ole virolaiseksi luultu. Isäni oli nimen omasta päästään keksinyt :).
Ihan kivahan se on että lapsi on se pikku-Tiiu, mutta mieti miten kiva on yrittää olla uskottava käräjäoikeuden tuomari-Tiiu tai rehtori-Tiiu tai johtava lääkäri-Tiiu. Auktoriteetti karisee kun kertoo nimensä.
Antakaa joku normaali nimi ja käyttäkää Tiiua lempinimenä.
ja pikkulapsen nimi. Lapsesta kuitenkin tulee aikuinen, lapsuus kestää noin 15 vuotta, aikuisuus yleensä monta kertaa kauemmin.
Ihan kivahan se on että lapsi on se pikku-Tiiu, mutta mieti miten kiva on yrittää olla uskottava käräjäoikeuden tuomari-Tiiu tai rehtori-Tiiu tai johtava lääkäri-Tiiu. Auktoriteetti karisee kun kertoo nimensä.
Ihan hyvä lääkärin nimi se on. On oikeasti ihan olemassakin virosta kotoisin oleva lääkäri nimeltään Tiiu.
Ihan hyvä lääkärin nimi se on. On oikeasti ihan olemassakin virosta kotoisin oleva lääkäri nimeltään Tiiu.
Hauska nimi, erikoinen. Sopii ainakin tälle tuntemalleni kantajalle kuin nenä päähän.
Minun makuuni liian lempinimimäinen, mutta eihän tuossa varsinaista vikaa ole.
Ja minulla on myös Tiiu niminen tyttö, eikä häntä kyllä kukaan virolaiseksi ole vielä luullut.
Tiiukin on ihan kivi nimi, mutta itse suosisin kuitenkin mieluummin Tiitu nimeä :)
Hauska nimi ja kun ei ole paljoa tullut Virossa käytyä, niin enpä myöskään sitä sinne yhdistänyt.
Minulla oli lukiossa matikan ja fysiikan opettaja Tiiu, varmaan jotain kolmevitonen nainen. Ja siis lukioajoistani on tosi vähän aikaa, että ei puhuta mistään muinaisista nyt :)
Mutta mulle tulee mieleen että se on vaan sellanen lapsinimi. Vaikea kuvitella aikuinen, jonka nimi on Tiiu. Siis että se kuulostaa lapselta.