Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi tehdä lapset kaksikymppisenä?

Vierailija
16.03.2012 |

Aina saa kuulla, kuinka "lapset pitää tehdä nuorena". Miksi ihmeessä? Moni ei ole vielä parikymppisenä itsekään henkisesti täysin aikuinen. Lisäksi monet haluavat elää vapaampaa elämää juuri kotoa pois muutettuaan ja vakiintua vasta myöhemmin. Ymmärrän toki, että joillekin on hyvä ratkaisu saada lapset nuorena, mutta miksi KAIKKIEN pitäisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että nuorena lapset tehneet epäonnistuvat. Ne jotka ovat ensin bilettäneet 10 vuotta, saaneet hyvät työpaikat ovat parempia vanhempia.

Vierailija
2/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoistaan synnyttävien keski-ikä lähentelee 30 ikävuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan fyysisesti. Sukusoluista ovat jäljellä enää huonommat. Siksi lapset pitäisi tehdä ennen 28. ikävuotta.

Terveisin lapsensa tuoreista aineksista kasannut mutta nyt jo yli-ikäinen äiti.

Vierailija
4/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vierestä seuranneena näitä 30+ äitejä, ketkä facebookissa itkevät kuinka elämä on vaikeaa ja lapsi terrorisoi koko perhettä (aivan ihanat lapset kuitenkin hoidossa, missä rajat, arkea ja rakkautta) niin itse halusin tehdä lapset nuorena kun yksi valvottu yö ei maata kaada. Biletys ja matkustaminen ei ole koskaan kiinnostanut, "vakaata" yksin eloa jo 15 vuotiaasta asti, lukion ja korkeakoulun lähes käynyt kuitenkin, eli ei mikään amis-teini-äiti. Mutta ihmiset ovat erilaisia... Kaikki "vanhat"äidit eivät varmana sellaisia ole, ketä lähipiiriini on sattunut.

Vierailija
5/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 29-vuotiaana ja minulle se oli just passeli. Koulut käyty, on työpaikka, on tultu juostua villinä ja vapaana ja matkusteltu ynm. Tämä oli siis minulle hyvä näin koska halusin sen vapauden ennen lasta/lapsia. Nyt on ollut mukava asettua lapsen, miehen, omistusasunnon, farmariauton ja kultaisennoutajan kanssa :D Kliseistä, joo tiedän!

En muutenkaan ymmärrä tätä ikuista kädenvääntöä siitä milloin ne lapset "pitäisi" tehdä. Tekee sitten kun on siihen valmis, piste :)

Vierailija
6/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vierestä seuranneena näitä 30+ äitejä, ketkä facebookissa itkevät kuinka elämä on vaikeaa ja lapsi terrorisoi koko perhettä (aivan ihanat lapset kuitenkin hoidossa, missä rajat, arkea ja rakkautta) niin itse halusin tehdä lapset nuorena kun yksi valvottu yö ei maata kaada. Biletys ja matkustaminen ei ole koskaan kiinnostanut, "vakaata" yksin eloa jo 15 vuotiaasta asti, lukion ja korkeakoulun lähes käynyt kuitenkin, eli ei mikään amis-teini-äiti. Mutta ihmiset ovat erilaisia... Kaikki "vanhat"äidit eivät varmana sellaisia ole, ketä lähipiiriini on sattunut.

Hehe, mulla taas 20+ ikäiset äidit valittaa näin :D tai siis lähinnä sitä kun on niin sidottu ja ihmetellään että tätäkö tämä arki on. Noh, joillain on rankempaa, joillain ei!

Vierailija
7/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi nuoruuden kokemukset, koulutus, vakityö, omistusasunto(laina), vakituinen parisuhde sitä ja tätä. Sitten kun on aikaa, resursseja ja haluaisi, ei ehkä saakaan. Tai on niin kiinni siinä menestymisessä ja saavuttamisessa, ettei kutenkaan jaksa, ei ehdi eikä ole aikaa lapselle. Väärät odotukset.

Nuorena on helpompi heittäytyä, elää köyhänä. Vanhempana raskaus on suurempi fyysinen rasitus. Tässä omat syyni.

Vierailija
8/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole tosiaan täysin yksilöllinen asia. Itse olisin ollut kaksikymppisenä vielä ehdottomasti liian nuori saamaan lapsia, mutta jollekin toiselle varmaan juuri sopiva ikä.

Vierailija
9/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän täällä puhutaan, että lapset pitää tehdä vasta sitten kun on vakiduuni, omakotitalo ja miljoonalaina.

Minunkin oli alunperin tarkoitus tehdä lapset vasta joskus korkeakoulututkinnon jälkeen, mutta tulin raskaaksi 20-vuotiaana ja tuli sitten tehtyä lapsi. En tiedä olisiko ollut parempi odottaa, hyvin on mennyt nytkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi