Ennen tilipäivää rahaa tilillä alle 100 e,
siis yhteensä molempien vanhempien tileillä, onko teillä tällaista ja miten usein? Lasten säästöpossuja ei nyt lasketa mukaan...
Kommentit (19)
työttömänä (tai "työelämävalmennuksessa" eli ilmaisena harjoittelijana). Lisäksi pitäisi 5 lasta elättää. Toivon tosiaan että harjoittelupaikan pomo pitää lupauksensa ja ottaa miehen kunnon palkalla töihin harjoittelun päätyttyä.
Onneksi tämä ei ole ikuista, tuleva keskipalkkani on varmaan jotain 5000€/kk tienoilla. Turhan monta vuotta silti vielä kituuttamista. Tosin jos mies on töissä niin silloin kyllä ihan hyvin pärjäillään vaikka ehkä johonkin etelänreissuun ei olekaan rahaa.
vaikka ollaan molemmat töissä ja eletään tarkasti. Neljä lasta ja kummallakaan ei kova palkka.
ja kaksi opiskelevaa lasta saa sponssausta, aina ensimmäiseksi siirrän kyllä rahaa säästötilille, tosin syksyllä se tyhjeni kun se paha päivä kävi ja vielä nytkin makselen sen pahan päivän kuluja. Toivotaan että taas parin kuukauden kuluttua saan vähän rahaa säästöönkin.
Ei sitä kotiäitinä hirveesti tukeja saa :) Työt onneksi alkaa molemmilla pian.
meillä on rahat loppu yleinsä jo viikko ennen tilipäivää, siis että tilillä on nolla euroa
usein on vain alle 20e tilillä kun tili tulee. tässä kuussa oli yksi ainoa ylimääräinen lääkelasku niin jouduin lainata 20e että pärjään huomiselle kun tili taas tulee.
ja työssäkäyvä olen.
huomenna tulee liksa ja tilillä - 0,05 senttiä, mutta en koske luottokorttiin ja säästötilillä on jos tulee paha tilanne.
Aina on tuollaista, mutta ei kuitekaan varmaan sillä tavalla kuin tarkoitat. Sijoitetaan nimittäin ne rahat, joita ei itse tarvita ko. kuussa.
tosin ei ole kyllä lähellekään sitä satasta. Pikemminkin 0e.
Tämä on ihan karseaa..en tajua! Joo, kyllä joihinkin turhuuksiinkin menee rahaa, mutta ollaan sentään molemmat kokopäivätöissä ja tuntuu ettei raha riitä juuri mihinkään. Tai just ja just riittää, muttei mihinkään "ylimääräiseen" :(
ja miehellä on joka kuukausi vielä se tilanne, että sillä on alle 20 euroa rahaa kaksi päivää tilipäivän jälkeen, eli sellaiset 28 päivän ajan.
Elettiin surutta, tuhlattiin kaikki mitä tuli. Eikä olla ihan minituloisia. Syötiin ulkona, matkustettiin ja shoppailtiin mitä mieli teki. Mutta koska palkka molemmilla ihan kiva, niin kaikki ylimääräisetkin menot (esim. uusi pesukone hajonneen tilalle) voitiin ostaa tuosta noin vain seuraavana palkkapäivänä asiaa sen kummemmin pohtimatta.
Sitten saatiin lapsi ja oli pakko alkaa laskemaan rahoja tarkemmin. Nykyään meillä on yleensä tonneja tilillä pahan päivän varalle ja esim. auton huoltoa varten jemmattuna. Jokainen pennonen mietitään, miten se kulutetaan.
ovat yhteensä n.3800e/kk. Ja kaikki tosiaan menee.
Asuntolainat (lainaa ei suhteessa ole edes hirveästi), vakuutukset , sähkö (vanha talo- ja seuraava lasku taas järkyttävä 560e!!?? Huhheijaa..todella odotan että kesäkuukausilta laksu on sitten huomattavasti pienempi...), päivähoito, iltapäiväkerho, ruoka, bensat..kaikki maksaa kamalasti.
Kyllä voisi vähän ehkä pihistellä vielä, mutta sitten taas toisaalta ärsyttää kun raataa niska limassa töissä kokopäiväisenä, eikä sitten ole varaa ostaa edes kunnollisia uusia kenkiä itselle! :( Prkl..
eli aina 15 päivä ja kuun vaihteessa on muutama satku tilillä eikä tarvi joka euroa laskea ja sit pari kertaa kuussa käydään siinä nollilla. Monesti tulee 13 päivä tankattua tai ostettua ruokaa tietoisesti niin että tili käy miinuksella kun siitä ei vielä mene ylitysmaksua.
Vaimo kotona lapsia hoitamassa ja palkka himpun yli toimeentulorajan kun täällä Hesassa asuminen maksaa niin pirusti ;)
ketju on todella helpottavaa luettavaa! Että muillakin!
Meillä oli tässä kuussa vielä isot sairaala- ja lääkärilaskut maksettavana, joten ei paljoa naurata. Myös Visaa vingutettiin. Huokaus.
Aina siihen ei pysty. Meillä on kyllä säästöjä jonkun verran mutta pääsääntö on että niitä ei ns normi kuukausina käytetä. Palkkojen pitää riittää ja jos on absoluuttinen hätä silloin otetaan säästöistä. Aika harvoin onneksi täytyy ottaa.
Lapsilisät tulee viikon päästä. Siinäpä se. Meillä vain yksi tienaa.
Tilipäivään kaksi viikkoa, tilillä 10e..itse äitiyslomalla ja mies työttömänä. Onneksi lapsilisä tulee viikon päästä. Siihen asti kaurapuurolla ja makaroonilla mennään.. :S Ei kai tässä ois mitään hätää jos tililtä vielä satanen löytyisi..
101euroa, palkkapäivä ensiviikon lopulla . Miehellä parikymppiä, hänellä palkkapäivä vasta viimeinen päivä.
Menee varmaa vähä offtopiciks mut mä en tajua kun mun mies onnistuu tuhlaamaan palkkansa parissapäivässä. Okei, maksaahan hän asumisemme, omaa lainaansa lyhentelee jne. Mutta silti. Joskus siirrän hänelle osaa 'mun puolesta' asumiskuluista ja hän tuhlaa nekin rahat päivässä.
Onneksi sitten olen minä jonka palkoista ym. maksetaan pienet keskenkuuta tulevat laskut ja käydään kaupassa ostamassa ruokaa.
Meillä muuten useasti on tilit olleet aivan tyhjät jopa viikko ennen jommankumman palkkapäivää. Aika perus settii meillä
kun ei tää opintotuki oikein elätä