ESPOO hyvät asuinalueet???
muutto edessä eikä tietoakaan mikä alue olisi hyvä..onko latokaski hyvä lapsiperhe-alue?
antakaa vinkkejä asunnonhakuun, missä esim.palvelut ja kulkuyhteydet hyvät ja missä ei olisi kauheasti ulkomaalaisia..
Kommentit (68)
Juuri ihanteellinen kasvuympäristö lapsille. Luonnonrauhaa ja aika landea, mutta kuitenkin kaupungin palvelujen läheisyydessä.
sitten pahanamaineisessa Espoon keskuksessa. Paikkana kai pientaloalue ja hienot ulkoilumaastot toki. Mutta onko siellä mitään vuokra-asuntoja?
Tyhmää sinänsä tämä keskustelu, kun ap ei kerro mitää budjetistaan, palveluista, mitä tarvitaan, minne pitää olla yhteydet jne. Olen kyllä sitä mieltä, että minkään virastojen takia tartte asuinpaikkaansa valita. En edes muista, millon oisin jossain virastossa käynyt viimeksi. Kaikkihan hoituu netissä. En sitten tiedä, pitääkö sossuasiakkaiden käydä näyttäytymässä tietyin väliajoin?
on rauhallinen, lapsi ystävällinen, eikä ulkomaalaisia, vaikka kaupungin vuokra asuntojakin on paljon, eli siis yli 5 eri kaupungin vuokra-taloyhtiötä tässä 2,5km sisällä, joissa ei ulkomaalaisia juuri taida asua melkein lainkaan missään! Koulut (ala ja yläaste) löytyy ja monta päiväkotia! Luonnonsuojelupuisto, puutarha-alue jossa lapsille mahtavia leikkipaikkoja = mahtavia ulkoilualueita! Palveluita ei juuri ole mikä saa monet jättämään tämän alueen "rauhaan", lähikauppa juu, mutta kulkuyhteydet ihan hyvät, busseja kulkee mielestäni riittävästi. Turvallista on, voi yölläkin liikkua huoletta. Omistus asuntojen hinnat korkeat, mutta Kruunun vuokrat halpoja moniin muihin alueisiin verrattuna. (johtunee siitä, että tätä pidetään syrjäisenä alueena ja kun ei niitä peruspalveluita löydy kävelyetäisyydeltä, mutta se tekeekin tästä paikasta turvallisen, rauhallisen ja parhaan! ;)Yksityisiltä vuokra asuntoja tuskin on saatavissa.. :( Ja tunnetusti kaupunginvuokra asuntoa joutunee odottamaan vuosia, jos sittenkään saa..
ja nöykkiössä on paljonkin vuokra-asuntoja. Ovat vaan suht siistejä vielä, ei ole maahanmuuttajat ja juopot vallanneet niitä vielä. Katso espoonkruunu.fi
..siis juuri Järvenperässä ei yksityisillä taida vuokra asuntoja juurikaan olla saatavilla/tarjolla..Mutta isompi kokoisia vuokra asuntoja saa helpommin kaupungiltakin, jos siis isompaa 3h-4h etsitte, niinkuin varmaan etsittekin.. :) En voi muuta kuin suositella aluetta lämpimästi piiiitkällä kokemuksella! Mitään huonoa en keksi alueesta, vaikka monista alue on huono kun ei ole "ostaria" (ei siis myöskään "juottoloita") jossa palveluita, mutta niinkuin sanoin, se tekee alueesta extra rauhallisen..Max 10 min. ajomatkan päässä Espoon Keskuksen,Viherlaakson, Leppävaaran ja Kauniaisten palvelut! Jos toiselle puolelle Espoota täytyy matkustaa julkisilla, niin sitten en suosittele ja Helsinkiin menee n. tunti julkisilla.
21 Totta töriset. Tapiolan henkeä ei tosiaan kaikki ymmärrä, eikä pidäkään.
Olen asunut täällä nyt 16 vuotta ja viihdyn loistavasti. Pikkukaupungin fiilistä ja kaikki kohdallaan, mukavista naapureista palveluihin, luonnonrauhaan ja kouluihin.
Enemmän minua harmittaa jotkut Westendin/Haukilahden ökyrikkaat suomenruotsalaiset, jotka vaativat ruotsinkielistöä palvelua, vaikka puhuvat täydellistä suomea.
manteeksi, mutta itselläni se on yksi kriteereistä, asuuko seudulla kuinka paljon ulkomaalaisia, valehtelisin jos väittäisin etteivät he aiheuta pelkoa (en tiedä vastausta siihen, miksi aiheuttavat, kai media isoin syy). Se on jo kertonut minulle paljon, että 3 eri paikassa asuessani tässä viime vuosina, niin jokaisesta on ulkomaalaiset häädetty pian pois (meluaminen, varastelu) okei, yhdessä tapauksessa selvästi kyse oli taloyhtiön hallituksen rasismista kyseisiä asukkaita kohtaan, vaikka kyseiset ihmiset huudattivat musiikkia niin että piha raikui iltamyöhällä, mutta sitten keksittiin kaikkea muuta. Lisäksi ihmetyttää, miten ulkomaalaiset saavat vuokraasuntoja niin nopeesti, tai siltä ainakin tuntuu, vai jonottavatko ne siellä vastaanottokeskuksissa vuosia asuntoa, en tiedä, mutta oma lähipiiri etsii asuntoa vuosia ja eivät saa vaikka on töitä, sitten ulkomaalaisia muuttaa jatkuvasti lisää ja lisää kaupungin vuokra taloihin..(eivätkä edes kai aina monet käy töissä) Ei saa yleistää, mutta tämä käsitys minulla on..
Meille tarjottiin sieltä kerran asoa, mutta poikani oli juuri aloittanut yläasteen Vantaalla eikä raaskittu ruveta muuttoa järkkäämään... mutta mua jäi vähän vaivaamaan asia, kun olen ulkoilu ja meri-ihminen ja alue vaikuttaa aika kivalta.
unohtaa hyvät alueet noilla kriteereillä, ensinnäkään täällä ei ole vuokra-asuntoja paremmilla alueilla ja jos joku yksityinen vuokraa, niin jonossa on monta hyvätuloissa ennen työnhakijaa. Muuta Vantaalle, siellä on halvempaa.
Omien kokemuksien perusteella mukavia alueita Espoossa ovat, Tapiola, Mankkaa ja Olarikin vaikuttaa ihan ookoolle.
En ikinä muuttaisi Suvelaan tai Soukkaan :D Hyhhyh, varmaan Espoon kamalimmat alueet.
Lintuvaara on kiva, samoin Vallikallio. Mankkaallekin voisin muuttaa. Kauniaisissa olisi varmasti aika rauhallista.
Laurinlahti on ihana :) Meri, loistavat harrastusmahdollisuudet, sopivasti palveluita Lippulaivassa, rauhallista... Täällä ollaan ja pysytään :)
on ihana! Täydellinen yhdistelmä rauhaa, luontoa ja palveluita ja meri kävelyetäisyydellä ja Helsinki nurkan takana. Just sopiva vuokra-asumiseen. Jäisin tänne ikuisesti jos olisi varaa omaan tällä alueella.