Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidon tuki pois, kun lapsi 2v. Osa alkaa lisäntymään tiheemmin.

Vierailija
15.03.2012 |

Minä en kannata tuota, että loppuisi aikaisemmin. Itsekin olen kolme lastani kolme vuotiaaksi kotona hoitanut tai no tietenkin isommat on olleet kotona, kun perheessä on ollut alle 3v. En siis isompiakaan tunkenut päiväkotiin, kun itse olin kotona.

Nyt olen ollut 2½vuotta työelämässä ja ei ole enää aikomus lapsia tehdä.

Mutta tuli tämmönen ihan pöhkö ajatus mieleen, että jos oikeasti on sellaisia jotka tekee lapsia, että ei tarvitsisi mennä töihin, niin nehän tekee niitä sitten kahden vuoden välein tasaiseen tahtiin, entisen kolmen vuoden välin sijaan.

Ei kai sentään, ei toivottavasti.

Mut tulihan tämmönenkin ajatus mieleen.

Moni veikkaa, että syntyvyys laskee. Sitä minäkin enemmän kyllä epäilen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten? Saahan ne jotkut sitten lisääntyä nopeammin, jos siltä tuntuu. Se on heidän valintansa. Syntyvyyden laskeminen ei ole huono asia. Mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei sitä kotihoidontukea saisi vähentää.

Vierailija
2/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, et tuo ei edes toteudu tai sit ne suunittelee jotain vieläkin isompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä kiellä, enkä tuomitse. Tuli vain tommonen, ehkä pöhkö ajatus mieleen, että JOS on oikeasti ihmisiä jotka hankkii lapsia, että ei tarvis töihin lähtee, niin niitä lapsia alkaa vaan tulla tiheämpään tahtiin.

Tosin pidemmälle ajateltuna en ymmärrä, JOS tuommoisia ihmisiä on. Eikö ne ajattele, että eihän ne eläkeikään asti pysty lisääntymään.

Huomioikaa sana JOS!;-)

Ja en minäkään kannata tuota kotihoidon tuen ajan lyhentämistä.

T:ap

Vierailija
4/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että harva on valmis tekemään merkittävästi enemmän lapsia, jos kotonaoloaikaa eli hoitotukiaikaa lyhennetään.

Kolmesta lapsesta saa nykysellään olla kotona putkeen 9 vuotta, jos lisääntymisen ajoittaa aina viime tippaan. Sitten se onkin vain 6 vuotta. Jos haluaisi olla kotona saman verran tai enemmän, pitäisi lapsia olla jo 5. Minusta niin suuri ero, että harva ryhtyy leikkiin.

BTW, seurasin mielenkiinnolla joskus ollessani lomalla Brysselissä, miten paikallisella leikkiketällä oli äitejä lapsineen. Itsekin olin omien lapsieni kanssa siellä leikkimässä. Minulle jäi se kuva, että siellä on todella pienet ikäerot lapsilla - tyyliin kolme lasta kolmessa vuodessa. Siellähän tuo äidin poissaolo töistä ei liene ihan yhtä hyvin järjestetty kuin täällä Suomessa. En tiedä, onko tuo havainto ollenkaan oikea, mutta tällaista luulin huomanneeni. Ehkä joku asiasta paremmin tietävä voi kommentoida?

Vierailija
5/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että kuntalisääkin maksetaan, että yhä suurempi joukko pysyisi poissa päiväkodista. Varmaan kunnat rupeavat maksamaan tukea, kun huomaavat, että se tulee edelleen halvemmaksi.

Vierailija
6/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä oikeasti ihan perssiistä, jos sitä tukea lyhennetään. Ihan vaan niiden lasten takia. Lapsille parempi olla kotona mahd pitkään.

Vierailija
7/7 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huoltosuhteen kannalta. Sehän olis ihanne, että ihmiset tekis enemmän lapsia, mutta olisivat silti vain suht vähän aikaa kotona niiden kanssa.

Noin niinkuin kansantaloudellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi