Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo 36 vuotias ja vieläkin kasvoihini tulee mustapäitä ja finnejä!!!

Vierailija
14.03.2012 |

Tämä on niin ärsyttävä asia että välillä palaa hermot ihan totaalisesti kun esim. joku aamu huomaat että naamassa komeilee taas karsee paise jota ei saa peitettyä sitten niin millään!!! Ja onpa ne vielä niin kipeitäkin. Jos finnien tuleminen rauhottuu edes vähäsen niin sitten mustapäitä on senkin edestä, nenässä, poskissa ja leuassa. Nuorempana ihoni oli kyllä vielä vaikeampi, ei tosin mikään akne vaivannut, onneksi. Mutta eipä tämä ole nyttenkään kauheen kivaa jos iho on aina epäpuhtaan näköinen. Vaikka mitä aineita olen kokeillut näiden vuosien aikana niin mikään ei vaan auta. Ei auta erilaiset ruoat taikka sekään että lopettaa taikka vähentää minimiin mömmöjen laittamiset. Ihan sama mitä teen, ihohuokoset vaan pursuaa rasvaa, yöökkkk.

Aloin tossa miettii että kuinkakohan paljon mun rahoja on mennyt hukkaan näiden vuosien aikana? Ja miten paljon AIKAA. Kun joka päivä yritän jotenkin saada kasvoni kuntoon ja ennen ulos lähtemistä siistiksi. Kyllä olisin NIIN tyytyväinen jos pääsisin tästäkin ongelmasta!

Onkohan mulla vielä 50 vuotiaanakin joku teininaama.... aaaarhg....

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ei auta hormonaalisiin paiseihin,mikään ruokavalio ei muuta ihotyyppiäsi. Tietenkin voit itsellesi asiaa uskotella mehuja juomalla mutta ei se silti vaikuta. (ihan lääkäritkin asian todennut esim.suklaan kohdalla)

Kosmetologien hoidot voivat hillitä pääällisiä finnejä. Huokonen kun on tyhjnennetty niin tuskin se enää tulehtuu jos kotonakin vielä jatkaa hoito-ohjelmaa mutta vaikutus on väliaikainen. Pinnalliset komedot yms johtuvat usein bakteereista ihon pinnalla ja siitä että karvatupen toiminta on häiriintynyt tai sitä ei ole ollenkaan (joo,kasvoissa ns.vellus karvat)... eli summasummarum,jos et hoida ihoasi ja sen bakteeritasapainoa niin tod.näk kärsit vaivasta pitkään. Huolehtikaa siis ehostusvälineiden puhtaudesta,tyynyliinojen vaihdosta parin päivän välein, ihonpuhdistuksesta aamuin/illoin ja välttäkää koskettelemista kasvoihin.

Ruokavalio auttaa hormonaalisiin paiseisiin ns. kuukautisfinneihin. Niitä ei tule jos syön hyvin/terveellisesti/keyesti! Puhun nyt vain itsestäni. Vilja, rasva, punainen liha, sokeri ja lisäaineet, siinä muutama ihoa huonontava juttu.

Mulla ei ole aknea, siihen en puutu koska ei ole kokemusta, vaan kaulassa ja poskissa nypylöitä, jotka ovat hieman ihosta koholla. Jos olisikin mustapäitä, jotka on helppo puristaa, näitä mun näppyjä ei oikein voi. Olen perso kaikelle epäterveelliselle, siksi kamppailen ihoni kanssa.

Ruokavaliolla voi vaikuttaa elimistön tulehduksiin ja esim. syövän syntyyn, ja helposti hormonitoimintaan. Ei ruoka=näpyt päde kaikkien kohdalla, olen nähnyt monia 100 kg ylipainoisia, joilla on kaunis iho. Minä en kuulu noihin.

Joillakin heimolla joiden ruokavalioon ei kuulu raffinoitu ruoka, aknea ei esiinny ollenkaan.

Ei kai tästä nyt kovasti ääneen puhuta, kun kaupat on täynnä teollisesti muokattua ruokaa, oishan se pieni skandaali.

Ja mitä tuohon mehujen juontiin tulee, kokeilkaapa. Lingotkaa pari appelsiinia, omena, persikoita, nektariineja jne. mehuksi ja syökää sen lisäksi oikein kevyesti ja terveellisesti viikko tai kaksi, kyllä vain näkee naamassa. Ruoka voi olla puhdistavaa tai kuonaavaa, ja joillakin sen näkee naamassa kuten mulla.

Mitään ihmeainetta ei ole olemassa joka poistaisi tämän vaivan, uskokaa pois olen kokeillut kaikkea. Monet antibiootit on syöty, antibioottivoiteet, myrkyt ja rasvat. Edes kosmetologilla säännöllisesti käyminen ei auttanut, kosmetologi nosti kädet pystyyn taisteltuaan ihoni kanssa vuoden. Niin kauan kuin suklaapatukat lähtevät mukaani kaupasta, taistelu on turhaa.

Olen äärimmäisyyksiin asti hygieeninen, kysymys ei ole epäsiisteydestä. Liika ihonhoito tässä taistelussa, peseminen vahvoilla aineilla, kuoriminen ym. teki ihostani niin ohuen, että ihohuokoset katosivat. Meikin puhdistan kunnolla pesevillä aineilla, muuten anna ihon olla suht rauhassa.

Eli summasummarum, kun syön hyvin ja juon paljon vettä, kasvojeni iho, sekä myös äärimmäisen kuiva ja ihottumaan taipuvainen ihoni muualla kropassa, voi paljon paremmin.

Vierailija
2/43 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika usein juuri iäkäs iho kehittää oikein isoja mustapäitä. Näin olen käsittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla aivan sama ongelma,oon nyt 35v. ja koko ikäni oon kärsiny huonosta ihosta.varsinki noi kipeet paiseet on ällöjä!

mitä ehkäisyä käytät?mun iho on huomattavasti parantunu,paiseita ei tuu enää ollenkaan,tai ainaki tooosi harvoin,kun en käytä mitään,neljään vuoteen en oo käyttäny.

Vierailija
4/43 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat tunnelmat ja olen 34...ihotyyppiään ei voi vaihtaa..

Vierailija
5/43 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosi ärsyttävää. Mulla ainut mikä vaikuttaa on ruoka, jos syön todella puhtaasti, naama alkaa heti parantua. Eli paljon vettä. Hedelmiä, marjoja, salaatteja, kasvisruokaa/riisiä/perunaa. Vähän kalaa ja broilera.

Rasvainen ruoka, sokeri, sipsit, leipä/vilja, juustot, suklaa, liikaa maitotuotteita, punainen liha. Kaikki näkyy naamassa heti. Jos lihon, olen näppynaama kunnes laihdun.

Ostin taannoin mehulingon, jolla linkosin hedelmiä mehuksi ja join puoli litraa joka päivä tuoretta hedelmämehua, naamsta näki heti, kuinka alkoi huokoset supistua, väri tasottui ja iho silottui. Kun vain jaksasi tsempata.

Liika peseminen vain pahentaa rasvoittumista, koitan vapaapäivinä antaa ihon olla "likaisena" iltaan asti. Muutenkin mahd. hellävaraiset aineet.

Vierailija
6/43 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin voisko hormonikierukka vaikuttaa jotenkin asiaan.. :/

Vierailija
7/43 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

villiintyy erityisesti alkoholista, vaikka en ottaisikaan kuin lasillisen niin heti näkyy seuraavana päivänä naamasta. Useampi lasillinen tarkoittaa heti kunnon ihonalaista kipeää paisetta.

Myös tietty aika kuukaudesta vaikuttaa. Niin ja olen 34.

Vierailija
8/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole käyttänyt rasvaisen tai akneihon hoitoon tarkoitettuja tuotteita.

Itselläni ongelma ratkesi kuivan ja herkän ihoon hoitoon tarkoitetuilla tuotteilla. No, arpinen iho jäi silti muistoksi kosmetologien "ammattikunnalle" kannetuista rahoista...

T: nimimerkki: en ole katkera mutta kuitenkin...

Vierailija
9/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 33v. ja puolivuotinen kuuri lähenee loppuaan. On auttanut hävittämään sekä hormonaalisen aikuisiän aknen että mustapäät. Supistaa ihohuokoset 90%:sti. Suosittelen!

Vierailija
10/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa... Mulla rasvottuu hiuksetkin ihan älyttömän nopeasti. Ei auta siihenkään mikään muu kuin että peset tosi usein... Varmaankin lähes kaikkea kokeiltu....

ap

Vierailija
11/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoja ongelmia. Kasvojen iho nyt rauhoittunut.

Olen vähentänyt kaikenlaista muuta puhdistamista, paitsi kuorimista.Lisäksi Environ avst A vitamiini voiteilla on SELKEÄ vaikutus.

Ongelmani ovatkin nyt selkään tulevat finnit. Ja kun niitä on ollut kautta elämäni, niin selkä on niin arpinen että sitä ei voi näyttää kesälläkään. Toisen kautta rusketus peittää vähän tummia arpia ja aurinko muutenkin pitää finnit loitolla, mutta talviaika aina kamalaa.

Tavanic-kuuri vei finnit vähäksi aikaa mutta tulivat sitten takaisin. Eipä voi mitään. En raski ottaa mitään kalliita hoitoja selkäpuolelle, kun ne jää kuitenkin vaatteiden alle piiloon. Ainut vaan ettei kaikenlaisia ihania halterneck mekkoja ja paitoja pysty koskaan pitämään :(

Saappaat nähdä miten käy kun ikää tulee, ja miten mahdollinen hormonikorvaushoito(jos sille tulee tarvetta) vaikuttaa tähän.

Vierailija
12/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoja ongelmia. Kasvojen iho nyt rauhoittunut. Olen vähentänyt kaikenlaista muuta puhdistamista, paitsi kuorimista.Lisäksi Environ avst A vitamiini voiteilla on SELKEÄ vaikutus. Ongelmani ovatkin nyt selkään tulevat finnit. Ja kun niitä on ollut kautta elämäni, niin selkä on niin arpinen että sitä ei voi näyttää kesälläkään. Toisen kautta rusketus peittää vähän tummia arpia ja aurinko muutenkin pitää finnit loitolla, mutta talviaika aina kamalaa. Tavanic-kuuri vei finnit vähäksi aikaa mutta tulivat sitten takaisin. Eipä voi mitään. En raski ottaa mitään kalliita hoitoja selkäpuolelle, kun ne jää kuitenkin vaatteiden alle piiloon. Ainut vaan ettei kaikenlaisia ihania halterneck mekkoja ja paitoja pysty koskaan pitämään :( Saappaat nähdä miten käy kun ikää tulee, ja miten mahdollinen hormonikorvaushoito(jos sille tulee tarvetta) vaikuttaa tähän.

Vierailija
13/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30-vuotiaana se munasolu ei enää irtoakkaan, joka kuukausi. Näin olleen munasolusta kehittyvää keltarauhasta ei enää kehity elimistössä yhtä paljon ja säännöllisesti ja se näkyy ihossa herkemmin.

Vierailija
14/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-iässä ei mitään ongelmia. Viime marraskuussa yhtäkkkiä alkoi naamaan ja kaulalle nousta finnejä ja paiseita ja niitä on paljon. Myös karvankasvu kasvoissa on lisääntynyt hirveästi. Saa jo päivittäin nyppiä karvat pois, mutta niitä on koko ajan enemmän. Käytän ehkäisypillereitä ilman taukoja. Juuri marraskuussa pidin kahden viikon tauon kun erosin ja ajattelin, että mihin mä ehkäisyä tarvitsen ja siitä kai tää alkoi

Vierailija
15/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama vaiva, olen samanikäinen ja hiuksetki rasvoittuu usein.

Ihon sain kuntoon kuule ostoskanavan Proactiv aineella (sitä mainostaa mm. Jessica Simpson). En ois ikinä uskonu, ku kaikki olen kokeillu! Kokeileppas!

Hiusten rasvoittuminen ei ole niin pahaa,kun pesee NORMAALEILLE hiuksille tarkoitetulla shampoolla.

Vierailija
16/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30-vuotiaana se munasolu ei enää irtoakkaan, joka kuukausi. Näin olleen munasolusta kehittyvää keltarauhasta ei enää kehity elimistössä yhtä paljon ja säännöllisesti ja se näkyy ihossa herkemmin.

ja on aina ollut sen jälkeenkin, olen nyt 41v ja naama täynnä mustapäitä. Selässä muutama finni.

Hormooneista varmasti johtuu, mutta tuo sun teoria ei päde...

Vierailija
17/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen samanikäinen. Minun on pakko käyttää Diane nova -e-pillereitä. Niillä ihon ja hiusten rasvoittuminen pysyy kurissa. Aikaisemmin söin mm. antibioottikuureja ja käytin vaikka mitä lääkärin määräämiä voiteita, mutta nuo pillerit ovat ainoa joka minulle auttaa.

Jos en söisi pillereitä, iho olisi täysin rasvainen jo puolen tunnin kuluttua pesusta. Meikkikin valuisi pois jne. Ällöä.

Itselläni siis täysin hormonaalista. Ruokavalio ei merkittävästi auta, kokeiltu on.

Vierailija
18/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävilläni ei ole tämmöisiä ongelmia ja välillä on tuntunut että olen ihan poikkeus tämän ikäisenä! Noihin munasolun irtoamisiin en usko kun todellakin tämä asia on vaivannut jo teinistä asti ilman mitään taukoja. Olen käyttänyt tässä välissä pillereitä, ollut ilman niitä, saanut lapsia jne. Mullakin iho on rasvasen tuntuinen lähes heti pesun jälkeen. Ehkä 15 minuuttia on ns. normaali. Yksi plussa tästä kyllä on!!! En tiedä teistä mutta mulla ei ole kauheasti ryppyjä, tai jos vertaan itseäni muihin niin ei ole niin paljoa kuin tutuilla. Tämä rasvaisuus ilmeisesti auttaa siihen asiaan ;)

ap

Vierailija
19/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin sanottua, että teinilläkään se munasolu irtoaa, joka kuukausi.

Olettko kuulleet PCO-syndroomasta eli monirakkulataudista?! Se on melko yleistä naisilla. Sen oireita ovat ihon rasvoittuminen, akne, liikakarvoitus ja painonnousu. Jos oireet täsmää kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
20/43 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-iässä ei mitään ongelmia. Viime marraskuussa yhtäkkkiä alkoi naamaan ja kaulalle nousta finnejä ja paiseita ja niitä on paljon. Myös karvankasvu kasvoissa on lisääntynyt hirveästi. Saa jo päivittäin nyppiä karvat pois, mutta niitä on koko ajan enemmän. Käytän ehkäisypillereitä ilman taukoja. Juuri marraskuussa pidin kahden viikon tauon kun erosin ja ajattelin, että mihin mä ehkäisyä tarvitsen ja siitä kai tää alkoi

Ehkäisypillerit helpottavat monilla iho-ongelmia, ja niitä käytetäänkin aknen hoitoon. Pillereiden syönnin lopettaminen saa aikaan ryöpsäyksen hormonitoiminnassa. Se voi näkyä myös ihossa. Kun jokin elin on ollut lepotilassa, se alkaa yhtäkkiä toimia, vaikutus on voimakkaampi, kun se tulee kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän